Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du benyttet deg av å leie klær til barna?
Ja, genialt da gitt. 4 2,15%
Nei, ikke i det hele tatt. 180 96,77%
Annet (Spesifiser) 0 0%
Oisann, en for mye. Snart sommer. 4 2,15%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-13, 21:59   #21
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er det marked for dette? (Leie av klær til barn)

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Jeg syns ikke dette ser så dumt ut, jeg. Likte også at de har integrert bærekraft/ sosialt ansvar i forretningskonseptet sitt.

Hvis det er god kvalitet på klærne (alla Reima, goretex sko etc) kommer vel ikke dette så ille ut økonomisk heller?

Mikke-Line eller noe sånnt, mener jeg det het.
Sto på FB siden dems.

Gammel 28-03-13, 22:00   #22
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har tre barn som arver av hverandre, alle er i aldresgruppen dette er beregnet på. Hvis jeg skulle hatt dette ett år til alle tre hadde det kostet oss 12 600,-, for ett år. Jeg kan kjøpe utrolig mye uteklær for den summen.

Det er mulig dette er noe for travle folk med bare ett barn? Så slipper man å gå i butikker, man slipper i alle fall noe innkjøp.

Gammel 28-03-13, 22:01   #23
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Man sparer sikkert tid på å bestille en slik pakke slik de reklamerer med, men det er vel ikke sikkert at alt passer alle barn? Tviler på det. Noen dresser passer barn med korte bein, andre har lang rygg osv.

Jeg synes ikke det er interessant for egen del, og vet ikke hvor stort marked det er for sånt heller, men for de aller fleste er vel en vinterdress en vinterdress.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 22:04   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg synes ikke det er interessant for egen del, og vet ikke hvor stort marked det er for sånt heller, men for de aller fleste er vel en vinterdress en vinterdress.

Ja, jeg er jo enig med deg. Hva jeg forsøkte å få frem var at en vinterdress nødvendigvis ikke passer til alle barn.

Jeg tror det måtte vært billigere om det skulle vært aktuelt for folk flest. 350 kr pr mnd blir jo faktisk en stor sum i løpet av et år.

Gammel 28-03-13, 22:06   #25
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

En vinterdress er muligens en vinterdress for en del ja, men veldig mange operer jo med en viss grad av arv, enten opp eller ned, i alle fall for de minste (eldre unger sliter med på dressene, innser jeg. I alle fall min), vil jeg tro? Jeg er vel i alle fall ikke den eneste som har mer enn en unge, og også har slektninger med barn?

Gammel 28-03-13, 22:09   #26
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

En vinterdress er muligens en vinterdress for en del ja, men veldig mange operer jo med en viss grad av arv, enten opp eller ned, i alle fall for de minste (eldre unger sliter med på dressene, innser jeg. I alle fall min), vil jeg tro? Jeg er vel i alle fall ikke den eneste som har mer enn en unge, og også har slektninger med barn?

Men kjøper du da en vinterdress for at en slektning (ikke bror/søster) skal kunne arve dressen?

Min eldste er bare 3.5 år eldre enn yngste, men det skiller mange str mellom dem. Dermed tenker jeg ikke så mye arv når jeg kjøper, for klærne blir liggende i mange år (men, ja, jeg sparer det som han kan bruke selv om det vil bli mange år til, ull, yttertøy stort sett).

Gammel 28-03-13, 22:10   #27
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Det er mulig dette er noe for travle folk med bare ett barn? Så slipper man å gå i butikker, man slipper i alle fall noe innkjøp.

Ja, for de med 1 barn er det kanskje mer aktuelt? Men jeg tror mange liker innkjøp, jeg, særlig til barna.

Gammel 28-03-13, 22:12   #28
veobra
på slep

veobra sin avatar

veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Min eldste er bare 3.5 år eldre enn yngste, men det skiller mange str mellom dem. Dermed tenker jeg ikke så mye arv når jeg kjøper, for klærne blir liggende i mange år (men, ja, jeg sparer det som han kan bruke selv om det vil bli mange år til, ull, yttertøy stort sett).

Jeg tenker absolutt arv når jeg kjøper. Midterste er jente og yngste gutt. Hun får ikke alt i yndlingsfarge lilla, for mye av yttertøyet kjøpes med tanke på at lillebror skal arve.

Gammel 28-03-13, 22:12   #29
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har tre barn som arver av hverandre, alle er i aldresgruppen dette er beregnet på. Hvis jeg skulle hatt dette ett år til alle tre hadde det kostet oss 12 600,-, for ett år. Jeg kan kjøpe utrolig mye uteklær for den summen.

Det tenker jeg også. Og så lenge man handler litt på salg og andre tilbud, så kan man jo få klær til bra priser.

Jeg bruker nok mer enn 12000 kroner på klær og sko til barna i løpet av et år, men da er det snakk om ganske mye mer klær enn det som var i denne pakken.

Det som nok kunne vært interessant var dersom det var barnehagen som sto for utleie av klærne og også sto for rengjøring av skitne dresser og klær. Slik at det man kunne levere barna i barnehagen og ikke tenke på ytterklær. Men da måtte jeg vel følt at det var klær som var verdt pengene det kostet å leie og ikke klær som var slitte etter mye bruk.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-13, 22:15   #30
millact

Standard

Jeg tenker absolutt arv når jeg kjøper. Midterste er jente og yngste gutt. Hun får ikke alt i yndlingsfarge lilla, for mye av yttertøyet kjøpes med tanke på at lillebror skal arve.

Med barn i nokså lik alder så skjønner jeg det godt. Nå er eldste over rosa perioden, glad i blått og rødt, så dermed blir det litt arv til yngste etterhvert av yttertøy.

Gammel 28-03-13, 22:18   #31
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Med barn i nokså lik alder så skjønner jeg det godt. Nå er eldste over rosa perioden, glad i blått og rødt, så dermed blir det litt arv til yngste etterhvert av yttertøy.

Samme årskull som dine. Jeg synes ikke de er spesiellt langt fra hverandre i alder For meg er det naturlig å tenke arv og besparelse når jeg kan. Hun har ytterjakker og luer som ikke kan arves, men mye kan alikevel brukes av lillebror.

Gammel 28-03-13, 22:22   #32
millact

Standard

Samme årskull som dine. Jeg synes ikke de er spesiellt langt fra hverandre i alder For meg er det naturlig å tenke arv og besparelse når jeg kan. Hun har ytterjakker og luer som ikke kan arves, men mye kan alikevel brukes av lillebror.

Enig i at det er lurt å tenke arv, absolutt. Men her bruker eldste 140/146 nå mens yngste enda kan bruke noe i 98. Så stor spredning i str her.

Gammel 28-03-13, 22:27   #33
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Men kjøper du da en vinterdress for at en slektning (ikke bror/søster) skal kunne arve dressen?

Vel, nei, jeg kjøper ikke en dress FOR AT en slektning skal kunne arve den, men for at mitt barn trenger en dress. Deretter kan den fint arves videre.

I vinter har Mikro to dresser. Begge har hun arvet fra sin tante (som er et år eldre enn henne) flott det vel? (Den ene har først tilhørt onkelen, som er et par år eldre. Siden dette er svigerfars barn nummer 4 og 5, og klart uttalt siste, sende de videre alt mulig til oss. Fra badebleier til vinterdresser.)

Jeg har en vinterdress med mye god bruk igjen i, som jeg tenkte min nevø skulle få arve. JA, det er relevant fare for at han og min datter sånnsett har samme størrelse i dress neste vinter, men saken er den at jeg fra nevnte tante allerede har minst en dress til henne neste vinter, og denne knallblå dressen tenkte jeg derfor det var bedre om fetteren fikk.

Det kan muligens anses som litt uøkonomisk at jeg fikk en gutt halvannet år før min bror fikk en gutt, og at jeg fikk ei jente 8 mnd før min bror fikk ei jente, men så fikk altså min svigerfar en sønn et år før vi fikk vår sønn, og ei datter halvannet år før vi fikk vår, så det får litt opp i opp, tenker jeg.

Gammel 28-03-13, 22:31   #34
Malama

Malama sin avatar

Standard

Og ja, ofte tenker jeg arv når jeg kjøper klær til ham, han får f.eks en del rødt yttertøy. Han har rød vinterjakke i år, som hun finfint kan arve. Han hadde rød pop-dress i fjor vinter, men den er såpass utslitt at den egner seg nok ikke til annet enn reservedress etter ham (som dog har brukt den høst-vinter-vår-høst, siden det var sånn med uttagbart for, så den er velbrukt.

Han har nå likevel sin andel av blått og guttemotiv på tøy, så ikke alt er like egnet for arv. Dog, den ene vinterdressen Mikro har i år kommer altså fra hennes onkel, den er lyseblå. Og finfin sammen med hennes rosa lue, tenker jeg Det er verre andre veien, sånnsett.

Gammel 28-03-13, 22:34   #35
millact

Standard

Malama: Praktisk med så mange barn å kunne arve fra/til, da:-) Jeg har to veninner med to barn (gutt og jente hver i den rekkefølgen) født samme årstall som mine to bortsett fra at jeg har jente-gutt. Dermed arver våre barn av hverandre, praktisk. Alle er veldig fornøyde. Men jeg ser at guttene tydeligvis sliter bukser, for vi arver ikke bukser lenger.

Gammel 28-03-13, 22:40   #36
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Vi har forøvrig vært svært fornøyde med Mikk-Line, men dette er faktisk rimelige dresser (god kvalitet til svært god pris). Så da tenker jeg at det vil fint lønne seg å kjøpe dette selv fmrefor å leie...

Gammel 28-03-13, 22:44   #37
Malama

Malama sin avatar

Standard

Vi arver heller ikke bukser til Knerten lenger, så der måtte jeg plutselig på shopping...

Det begynner å bli tydelig at min, ehh, min svigerinne ja, antakelig sluttet med bleier rundt klesstørrelsen Mikro er på vei inn i, for det er ikke bodyer lenger, masse sånne tynne gensre i stedet. Forresten husker jeg at broren også hadde masse, masse sånne gensre, men da også mer bodyer lenger opp i størrelsene.

Men ingen tvil om at det er veldig praktisk med mange barn å arve til/fra ja.

(eneste er at da min bror fikk første planla vi nummer to, så vi sa de kunne låne, bruke som om der var deres, og returnere det som fortsatt var brukbart. Det gjorde de, vi fikk ei jente, og den dag i dag returnerer de det de får både til ham og henne. Så det er vi som sitter igjen med kleslageret. Andre å sende det videre til har jeg egentlig ikke, min kusine venter barn nå til sommeren, men når det er gutt nummer to i huset antar jeg at de kanskje har det meste allerede...)

Gammel 28-03-13, 22:44   #38
veobra
på slep

veobra sin avatar

Standard

Enig i at det er lurt å tenke arv, absolutt. Men her bruker eldste 140/146 nå mens yngste enda kan bruke noe i 98. Så stor spredning i str her.

Her går det i 110/116 og 128, ikke langt fra hverandre.

Gammel 28-03-13, 23:59   #39
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Nei, merkelig konsept syntes jeg.

Gammel 29-03-13, 01:41   #40
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Helt uaktuelt.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.