|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Familieferie - tips?Men dei som var i Japan: kor drog ein? Ordna de hotel på forhånd? Pakkereise?
![]() |
#23 |
Off the map.
|
![]() Sv: Familieferie - tips?Jeg har vært på Safari i Sør-Afrika. Det var rett og slett magisk og fantastisk. Vi hadde en super 'ranger' somviste oss rundt. Det stedet jeg var på var nok dyrt, jeg tror man kan få mer for pengene andre steder. Han snakket varmt om Namibia, og det tror jeg ville ha vært mitt valg om jeg skulle ha brukt en uanstendig sum penger på ferie. Hyret han karen til å fikse et opplegg for oss. I kombinasjon med noen dager i Cape Town. Fantastisk vakker by.
![]() |
#26 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Familieferie - tips?Afrika - minst en uke på noe safariliknende og så noe mer avslappende og gjerne badeferie. Reise rundt norsk vinterferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Familieferie - tips?Afrika for safari og bedeferie ved kysten eller på ei øy etterpå.
![]() |
#28 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Familieferie - tips?
Nei, det er jo ikke det.
![]() |
#29 |
|
Flere barn. Jeg hørte senest igår at det er veldig lønnsomt å ha mange barn, spesielt hvis man er alene om dem.
![]() |
![]() |
#30 |
kamerat
|
Vi kjøpte ruteflybilletter først (sjekk Finnair, de har ofte veldig rimelige billetter til Nagoya, som ligger midt mellom Tokyo og Kyoto, hurtigtogforbindelse til begge byer, verdt å vurdere). Deretter forhåndsbooket vi all innkvartering på egen hånd. Japan er ikke helt landet for å dumpe inn og fikse hotell på flekken (det går nok, men de synes nok du er ganske rar om du gjør det).
![]() |
#32 |
Medlem siden: Mar 2008
Tror jeg heller betaler mer skatt med glede altså.
![]() |
#34 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Familieferie - tips?Jeg drømmer om Florida eller leie bil og kjøre San Fransisco- Los Angeles. Men mannen gidder ikke å kjøre bil i ferien og ikke har vi råd til sånt heller..
![]() |
#35 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Familieferie - tips?Kunne jeg valgt fra øverste hylle står USA høyt på ønskelista. Skulle det vært en kort ferie, rundt en uke, ville jeg gjerne hatt den i New Yourk. En litt lengre kanskje i kombinasjon med Florida, en park eller to. Den ultimate drømmen er å ha 3-4 uker, leie bil å kjøre rundt, kanskje fra kyst til kyst?
![]() |
#36 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Familieferie - tips?Afrika har alltid vore fristande for meg - men eg kan for lite om dette kontinentet. Det må sjølvsagt vere ein trygg plass sidan vi reiser som familie. Treng også å reise til eit land med "ordna" helsevesen - har ei jente som plutselig kan trenge litt seriøst hjelp. Dog er vel dei fleste land som er aktuelle ryddige nok på dette. Sjølv i Afrika.
![]() |
#37 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Familieferie - tips?Om jeg skulle reist til Afrika eller Asia med barn så ville jeg ha alliert meg med et ordentlig reiseselskap og fått hjelp til å sette sammen en pakke. Med transport og hoteller og kontaktpersoner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Det måtte ha vært andre valg for meg, en utvidet ferie i England, Frankrike eller Italia. En alminnelig ferie, men lagt pengene i langt opphold. Kanskje tom. ulønnet fri.
![]() |
#39 |
|
![]() Sv: Familieferie - tips?Hadde jeg skulle dratt på vinteren så hadde jeg dratt til New Zealand og ev Australia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Med tommestokk i veska
![]() Sv: Familieferie - tips?Historie er vi veldig glad i - alle fire faktisk. Vi var 3 veker i Toscana for ti år sidan - bryllupsreise. Det var fantastisk. Kunne nok ha tatt ein slik tur. Eller Paris og Eurodisney...
![]() |
|
|