|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Moralsk kødilemmaJa takk til lapp om jeg har med utålmodig toåring, nei takk om jeg er alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Moralsk kødilemmaHadde helt klart tatt imot. Så hyggelig gjort av henne forresten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
![]() Sv: Moralsk kødilemmaJeg takker hjertligst å tar imot lappen uten å se dilemmaet i det. vedkommende har sansynligvis sett hvordan toåringen var og sett at det var dere som mest trengte å komme før. Hadde noen med enda mer urolige unger vært der hadde sikkert de fått lappen. Vedkommende ville glede deg og gjøre det lettere. Jeg ville selv gitt fra meg lappen min hvis jeg så at noen virkelig kunne trenge å komme før meg og jeg hadde tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Moralsk kødilemmaJeg kan overhodet ikke se det umoralske i å ta imot kølappen! Dette er en helt annen situasjon enn om man står bakerst i en lang kassekø i butikken, og smetter foran alle andre idet de åpner en ny kasse.
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Moralsk kødilemmaTa mot, smil, takk, og husk det til en gang du har en lapp du ikke får brukt der og da, gi det til den som ser ut til å trenge det mest
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Moralsk kødilemmaJeg hadde selvsagt tatt den.
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Moralsk kødilemmaJeg pleier alltid å gi fra meg parkeringslapp om jeg har betalt alt for mye, så kanskje det var karma som traff meg? :edel:
![]() |
#12 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Moralsk kødilemmaJeg er enig med røkla, og synes i tillegg det er hyggelig av folk å gjøre slikt, hvis de likevel ikke har tenkt å "bruke" lappen sin.
![]() |
#13 |
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Moralsk kødilemmaTatt imot ja, og syns ikke det er noe moralsk dilemma
![]() |
#16 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Moralsk kødilemmaJeg synes det er helt ok når hun selv ikke trenger den. Og du tydeligvis gjør det.Jeg er ikke like overbevist hvis hun hadde krevd betaling. Det blir å kjøpe seg frem og det liker jeg ikke like godt. Så er tilbud om å kjøpe den hadde jeg takket nei til.
![]() |
#18 |
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Moralsk kødilemma
Kjøpe seg plass, nei, nei, nei.
![]() |
#19 |
![]() Sv: Moralsk kødilemmaKan ikke forstå at dette skal være umoralsk. Om noen bestemmer seg for at du skal få deres plass går det jo ikke nødvendigvis ut over de andre (at vedkommende bare var én person trenger jo ikke å bety at det ville tatt kortere tid, og for alt de andre vet kan resten av familien være like rundt hjørnet). Jeg hadde aldri reagert negativt om noen andre hadde fått et slikt tilbud, men heller tenkt at de var heldige i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
frakoblet
|
![]() Sv: Moralsk kødilemmaEtisk sett så er den kanskje bittelitt på kanten, all den tid andre som kom før deg plutselig blir etter deg. Dersom han bare hadde kastet lappen, hadde køen gått riktig for seg.
![]() |
|
|