|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Visste ikke at Oppsal var spesielt bra, har hatt inntrykk av det motsatte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Bekkelaget er veldig "hvitt", det gjelder de fleste skoler på Nordstrand (ikke Nordstrand bydel som helhet, men området Nordstrand). |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"De kan vel bare skrive inn barnet sitt på OIS ?
![]() |
#24 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Lambertseter, Karlsrud og Brattlikollen, tilhører Lambertseter skole og Karlsrud skole. Ekeberg er også fint. Abildsø kan også være noe å sjekke ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Høybråten er en fin skole , engasjerte foreldre , TIEY , godt miljø , tilbud om korps , kor eller orkester . Nært marka og skog . De er mye på tur til høybråtenparken og Tchudiskogen . Det spørs jo helt hva de har i tankene ,Selv om en skole er god på de nasjonale prøvene speiler det jo bare en side av saken . |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
villende
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Kjelsås, Grefsen, Disen og Korsvoll er alle gode skoler, men de er veldig fulle så det er ikke gitt at de får plass på nærskolen hvis de flytter til den delen av Nordre Aker. Ullevål er også bra, men kjempefull. Jeg har dessuten inntrykk av at både Årvoll og Løren er gode skoler, uten å ha god kjennskap til dem. Bekkelaget, Kastellet og Karlsrud har jeg også hørt mye bra om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Multitaskingmaniac
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"
Jeg har hørt en del negativt om både Karlsrud og Lambertseter fra flere hold (vi bodde i området). En venninne tok sønnen sin ut fra sistnevnte for bare et par år siden.
![]() |
#29 |
koko
|
Med de lærerkapasitetene som Høvik har kommer det til å bli virkelig bra i nye lokaler. Rolig område å bo i også har jeg inntrykk av. I tillegg er jo ungdomsskolen også ny.
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"På udir.no under skoleporten finner du mye info om de forskjellige skolene. Resultater, statistikk fra elevundersøkelser o.l. Her kan man sammenligne skolene.
![]() |
#32 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Har hørt det har tøffet seg litt opp de siste årene ved Karlsrud ja, Lambertseter har jeg hørt bare bra om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Jeg kan anbefale St. Sunniva, har to "tantunger" som har gått/går der.
![]() |
![]() |
#34 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Eg kjenner til Kjelsås og Årvoll skole. Kjelsås har mykje av det du spør etter, men er i eit veldig kvitt miljø. Årvoll har eit mykje meir blanda miljø, på godt og vondt. Eg kan eventuelt utdjupe i pm, viss det er ønska.
![]() |
![]() |
#35 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Både Kjelsås, Grefsen, Disen og Korsvoll er bra skoler. Men som det har blitt sagt, ikke akkurat flerkulturelle.
![]() |
#36 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Munkerud skole blir Oslos 3. største barneskole etter ombyggingen, og er en veldig bra skole. De kjører TIEY. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Off the map.
|
Da jeg bodde på Høybråten for en 7-8 år siden hadde ikke den skolen så veldig bra rykte. I alle fall ikke i forhold til hva jeg fikk høre. Kan jo håpe at det har forandret seg, for jeg synes at det var et veldig OK sted å bo.
![]() |
#38 |
Off the map.
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Nå har jeg bare ett år fartstid på skole med TIEY, jeg synes ikke det var så utrolig bra. De utnyttet ikke mulighetene som det ga. Jeg hadde en veldig skolemoden datter, sikkert 2-3 år foran de fleste andre i skolefag, men hun ble bare holdt igjen, benyttet ikke anledningen til å matche henne med andre på samme nivå og gitt dem felles utfordringer (nå vet jeg ikke om det var andre på samme nivå, men jeg nekter å tro at hun var den eneste som leste før skolestart i et kull på 100 elever)
![]() |
#39 |
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Korsvoll er veldig bra. Sønnen min går der, og skolen har engasjerte og dyktige lærere. Skolen ligger veldig naturskjønt til, men er veldig lite flerkulturell. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Nå er det vel sånn at tilnærmet alle skoler vil ha noen som har sluttet der av forskjellige årsaker som ikke gjelder at de flytter. Jeg tror ikke alltid at det er skolen skyld.
![]() |
![]() |
|
|