|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Jeg kan ikke se for meg et eneste scenario der jeg i det hele tatt ville vurdert noe annet enn å levere pengene fra meg. Noen hundrelapper hadde jeg nok ikke stresset med, men større beløp? Ikke noe å tenke på en gang.
|
|
|
#25 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Jeg hadde automatisk tenkt at det var en test.
|
|
|
#26 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Jeg hadde levert det til politiet helt uten å tenke at jeg hadde en annen mulighet. Jeg ville dessuten aldri fått ro i sjela med en bag med så mye penger i hjemme, og setter man plutselig nesten en halv mill inn på konto vil jeg tro det kommer noen reaksjoner.
|
|
|
#27 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Det er vel ikke så mange her inne som ville stått fram å sagt at de ville beholdt pengene selv.
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Ja, selvsagt.
|
|
|
#30 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Jeg hadde levert den ja. Ikke snakk om at jeg hadde gjort meg til kjeltring for så lite.
|
|
|
#31 |
|
rakkarpus
|
Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?
Men å stjele 400 000 er jo ganske alvorlig kriminalitet? Litt sjokka over at man er fristet til å begå så alvorlige lovbrudd jeg.
|
|
|
#32 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Jeg oppklarte en gang et biltyveri (leiebil som ikke var innlevert for flere måneder siden) og det var snakk om en kompensasjon for det, men jeg fikk aldri noe. Men jeg fikk da kjeltringen bak lås og slå. Vel - i alle fall for en natt. Han slapp ut igjen dagen etterpå. Men han fikk i alle fall erfare at han hadde bæsjet på feil legg når han kødda med meg.
|
|
|
#33 |
|
Off the map.
|
Innser at jeg nok har mer slett moral enn de fleste. Men i min bok synes jeg ikke det kan sammenlignes med å rane noen for samme beløp altså.
|
|
|
#34 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg skal ikke skryte på meg å ha så god moral, men en halv million kroner hadde ikke snudd opp ned på livet mitt, og jeg ville ikke turt å kanskje bli innblandet i noe kriminelt. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Jeg hadde definitivt levert vesken til politiet.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#36 |
|
rakkarpus
|
Men det blir jo å stjele. Finner man gjenglemte gjenstander og tar de, mobil, PC feks, er jo det å stjele. Jeg ser likedan på å ta andres gjenglemte penger.
|
|
|
#37 |
|
Off the map.
|
Jeg er ikke uenig i det.
|
|
|
#38 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Jeg får av natur dårlig samvittighet for alt. Bare tanken på hvor svart sjela ville blitt av denne lille forseelsen ...
|
|
|
#39 |
|
One of These Days
|
Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?Jeg hadde definitivt levert den til politiet. Og om ikke annet som mange andre her sier, så av ren frykt. Med så mange penger tenker jeg automatisk at det er noe kriminelt og hadde blitt livredd om noen kom for å skyte meg av hevn. Innrømmer glatt at jeg har sett altfor mange krimserier. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville blitt overrasket om en voksen person med en helt normal økonomi (jeg vet ikke noe om din økonomiske situasjon, så jeg bare antar at du ikke ligger under fattigdomsgrensa) ikke hadde gjort det. Man får testet moralen sin litt mer om disse pengene kunne "reddet" en. Nå tror ikke jeg at alle som sliter økonomisk ville vurdert å beholde pengene, langt i fra, men når man ikke har særlig mye å vinne på å beholde dem er det ikke så vanskelig å gjøre det rette. |
|
|
|
![]() |
|
|