Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-13, 13:09   #21
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ærlig er du? Hadde du levert vesken tilbake?

Jeg hadde levert den.

Gammel 11-04-13, 13:15   #22
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kan ikke se for meg et eneste scenario der jeg i det hele tatt ville vurdert noe annet enn å levere pengene fra meg. Noen hundrelapper hadde jeg nok ikke stresset med, men større beløp? Ikke noe å tenke på en gang.

Gammel 11-04-13, 13:16   #23
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og jeg håper virkellig den ærlige unggutten får finnerlønn.

Gammel 11-04-13, 13:22   #24
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Levert dem tilbake. Finnerlønnen er tross alt 10% (-20%?)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 13:25   #25
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde automatisk tenkt at det var en test. Noen hadde plassert veska med penger der for å sjekke hva jeg gjorde med den.
Deretter hadde jeg tenkt at det var narkotikapenger.

Jeg hadde levert inn pengene.

Gammel 11-04-13, 13:27   #26
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Jeg hadde levert det til politiet helt uten å tenke at jeg hadde en annen mulighet. Jeg ville dessuten aldri fått ro i sjela med en bag med så mye penger i hjemme, og setter man plutselig nesten en halv mill inn på konto vil jeg tro det kommer noen reaksjoner.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 13:37   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel ikke så mange her inne som ville stått fram å sagt at de ville beholdt pengene selv.

Her på jobb var det 3 av 12 rundt lunsjbordet som trodde de ville beholdt pengene selv.

Gammel 11-04-13, 13:37   #28
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, selvsagt.

Gammel 11-04-13, 13:38   #29
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde dratt raka vegen til et eller annet skatteparadis uten utvekslingsavtale.

:dårlig dag:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 13:38   #30
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde levert den ja. Ikke snakk om at jeg hadde gjort meg til kjeltring for så lite.

HVis jeg ikke tar feil så har vel guttungen krav på 10 % i finnerlønn og de nesten 50 000 kronene tjent på ærlig vis må da komme godt med.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 13:39   #31
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg må innrømme at det hadde vært veldig fristende å ikke si noe. I dette tilfellet var eieren kjent. Hvis det hadde vært en utrolig rik person så må jeg nok innrømme at jeg kunne ha vært troendes til å beholde pengene selv. Hadde det vært minstepensjonisten Olga som av en eller annen grunn ikke turte annet enn å bære pengene med seg, så tror jeg nok at jeg hadde levert de tilbake.

Og også om eieren tilhørte Hells Angels eller noe sånt. Hadde nok ikke turt å beholde dem da.

Men å stjele 400 000 er jo ganske alvorlig kriminalitet? Litt sjokka over at man er fristet til å begå så alvorlige lovbrudd jeg.

Gammel 11-04-13, 13:42   #32
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Jeg oppklarte en gang et biltyveri (leiebil som ikke var innlevert for flere måneder siden) og det var snakk om en kompensasjon for det, men jeg fikk aldri noe. Men jeg fikk da kjeltringen bak lås og slå. Vel - i alle fall for en natt. Han slapp ut igjen dagen etterpå. Men han fikk i alle fall erfare at han hadde bæsjet på feil legg når han kødda med meg.

Altså jeg visste ikke at vedkommende kjørte rundt i stjålet bil, altså, men det fant jeg ut da jeg nøstet litt i historikken til en type jeg hang litt med, men som plutselig gikk under jorda.

Gammel 11-04-13, 13:44   #33
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Men å stjele 400 000 er jo ganske alvorlig kriminalitet? Litt sjokka over at man er fristet til å begå så alvorlige lovbrudd jeg.

Innser at jeg nok har mer slett moral enn de fleste. Men i min bok synes jeg ikke det kan sammenlignes med å rane noen for samme beløp altså.

Mest sannsynlig hadde jeg nok levert den altså, men at det var fristende skal jeg ikke nekte for altså.

Gammel 11-04-13, 13:59   #34
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Innser at jeg nok har mer slett moral enn de fleste. Men i min bok synes jeg ikke det kan sammenlignes med å rane noen for samme beløp altså.

Mest sannsynlig hadde jeg nok levert den altså, men at det var fristende skal jeg ikke nekte for altså.

Jeg skal ikke skryte på meg å ha så god moral, men en halv million kroner hadde ikke snudd opp ned på livet mitt, og jeg ville ikke turt å kanskje bli innblandet i noe kriminelt. Hvis jeg hadde grunn til å tro at pengene var gjenglemt av en ærlig sjel, ville jeg hatt alt for store samvittighetskvaler til å ta dem. Spesielt fordi jeg ikke trenger pengene. Joda, jeg har lån og alt det der, men jeg lever godt. Mulig jeg ville ha tenkt annerledes hvis jeg slet med å få endene til å møtes, eller at den halve millionen kunne hjelpe meg å realisere den store drømmen. Jeg tror allikevel at jeg hadde slitt med samvittighetskvaler, og at de pengene hadde smakt vondt hvis jeg hadde tatt dem.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 14:02   #35
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde definitivt levert vesken til politiet.

Jeg fant en lommebok i svømmehallgarderoben i påsken, full av kontanter - den ble straks og med det samme levert til personalet på hotellet der vi badet.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 14:03   #36
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Men det blir jo å stjele. Finner man gjenglemte gjenstander og tar de, mobil, PC feks, er jo det å stjele. Jeg ser likedan på å ta andres gjenglemte penger.

Gammel 11-04-13, 14:06   #37
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Men det blir jo å stjele. Finner man gjenglemte gjenstander og tar de, mobil, PC feks, er jo det å stjele. Jeg ser likedan på å ta andres gjenglemte penger.

Jeg er ikke uenig i det.

Gammel 11-04-13, 14:09   #38
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg får av natur dårlig samvittighet for alt. Bare tanken på hvor svart sjela ville blitt av denne lille forseelsen ...

Gammel 11-04-13, 14:24   #39
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde definitivt levert den til politiet. Og om ikke annet som mange andre her sier, så av ren frykt. Med så mange penger tenker jeg automatisk at det er noe kriminelt og hadde blitt livredd om noen kom for å skyte meg av hevn. Innrømmer glatt at jeg har sett altfor mange krimserier.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 14:27   #40
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg hadde definitivt levert vesken til politiet.

Jeg fant en lommebok i svømmehallgarderoben i påsken, full av kontanter - den ble straks og med det samme levert til personalet på hotellet der vi badet.

Jeg ville blitt overrasket om en voksen person med en helt normal økonomi (jeg vet ikke noe om din økonomiske situasjon, så jeg bare antar at du ikke ligger under fattigdomsgrensa) ikke hadde gjort det. Man får testet moralen sin litt mer om disse pengene kunne "reddet" en. Nå tror ikke jeg at alle som sliter økonomisk ville vurdert å beholde pengene, langt i fra, men når man ikke har særlig mye å vinne på å beholde dem er det ikke så vanskelig å gjøre det rette.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.