Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

For blå sko er jo guttesko!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-13, 08:06   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: For blå sko er jo guttesko!

Jeg irriterer meg over sånt.

Særlig siden jeg har en datter som vil ha blått og en sønn som vil ha rød/oransje/lilla. Knerten vil gjerne ha lilla sko, men ikke med søte blomster på, og han irriterer seg veldig over dette. Snuppa vil ha blå klær uten tegneseriefigurer på. Sistnevnte finner vi faktisk, men man må lete litt mer.

Sist redigert av Tjorven : 16-04-13 kl 09:26.
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 08:48   #22
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Igjen skjønner jeg at jeg er rar, for jeg klarer ikke hisse meg opp så mye over dette.

Enig.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 09:16   #23
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Nå skjønner jeg hvorfor jeg drømte i natt at guttungen (10 år) ville ha de rosa skoene.......jeg leste denne tråden i går....

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 09:29   #24
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Særlig siden jeg har en datter som vil ha blått og en sønn som vil ha rød/oransje/lilla. Knerten vil gjerne ha lilla sko, men ikke med søte blomster på, og han irriterer seg veldig over dette.

Jeg som har fire barn har også jenter som ville ha blått og opplevde det sjelden som noe problem. Og i disse tider med nettbutikker i all mass burde det vel gå an å finne lilla sko til gutten din også (har ikke prøvd å Google altså) ?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 09:54   #25
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hisser meg skikkelig opp over slikt.

Også synes jeg at alle andre også skal gjøre det - skrive mail til forhandlere og protestere.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 10:01   #26
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Tåpelig, men jeg hisser meg ikke opp. Jeg himler med øynene og velger meg en annen nettbutikk.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 10:10   #27
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Særlig siden jeg har en datter som vil ha blått og en sønn som vil ha rød/oransje/lilla. Knerten vil gjerne ha lilla sko, men ikke med søte blomster på, og han irriterer seg veldig over dette. Snuppa vil ha blå klær uten tegneseriefigurer på. Sistnevnte finner vi faktisk, men man må lete litt mer.

Justin Bieber har jo lilla sko, så gjør deg klar til å betale 2000,- for joggesko. Kryr av dem på nett.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 10:18   #28
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Justin Bieber digger lilla. Og hvitt.

:fanfacts:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 16-04-13, 11:10   #29
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Justin Bieber har jo lilla sko, så gjør deg klar til å betale 2000,- for joggesko. Kryr av dem på nett.

2000 kroner for sko til en 5-åring.

Altså; jeg vet at det finnes folk som gladelig betaler det, men det er ikke meg. Han har lilla vintersko da. Jeg kjøpte noen fine og svarte til ham som han nektet å bruke (heldigvis innenfor innleveringsfristen hos Brandos). Han VILLE arve snuppa sine gamle, og har vært trofast mot dem i hele vinter. Helt vanntette er de visst fremdeles også.

Gammel 16-04-13, 11:11   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bille, her.

Jeg var på XXL i går for å kjøpe skallsett til snupp. Man kunne velge mellom TO farger, blått eller rosa. Alle skalljakkene var enten blå eller rosa. Hva skjedde med rødt, orange, grønt og gult?? Jeg kom ut derfra med en sort bukse. Som var for liten.

Enig med Katta. Det er et symptom på noe som er verre.

Jeg var på xxl for å finne løpeklær til meg selv, og opplevde det samme i voksenklær. Det fantes ikke ett eneste dameplagg uten store innslag av knallrosa eller ulike sjatteringer av lilla.

Slikt irriterer meg, og jeg syns det er et problem med så kjønnsdelte klær. Det er en stor lettelse når vi kjøper klær i USA faktisk, der har butikkene et mye mindre kjønnsdelt utvalg av farger og motiver. I Norge syns jeg det er spesielt vanskelig å finne gutteklær i det som defineres som "jentefarger", fordi det nesten alltid følges sv sukkersøte blomster eller sommerfuglmotiver.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 11:14   #31
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg var på xxl for å finne løpeklær til meg selv, og opplevde det samme i voksenklær. Det fantes ikke ett eneste dameplagg uten store innslag av knallrosa eller ulike sjatteringer av lilla.

Slikt irriterer meg, og jeg syns det er et problem med så kjønnsdelte klær. Det er en stor lettelse når vi kjøper klær i USA faktisk, der har butikkene et mye mindre kjønnsdelt utvalg av farger og motiver. I Norge syns jeg det er spesielt vanskelig å finne gutteklær i det som defineres som "jentefarger", fordi det nesten alltid følges sv sukkersøte blomster eller sommerfuglmotiver.

Første gang jeg var i USA fikk jeg en forsmak på hvordan det har blitt her. Da var barneavdelingene delt i gutte- og jentedeler, noe som ikke var vanlig her i det hele tatt i 1986. Jeg er veldig glad ofr ta det ikke er slik der lenger, håper vi kommer over det her i landet også. :lei-av-sjokkrosa-englevinger:

Gammel 16-04-13, 18:25   #32
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Nei. Så mye unyttig som jeg hisser meg opp i hverdagen, så er jeg heldigvis revnende likegyldig til jente/ guttexx.

Vet ikke helt om jeg ville skrevet "heldigvis" over å være likegyldig til denne kjønnsdelingen. Det jeg synes er mer irriterende enn selve kjønnsdelingen, er at så mange driter i det.

Gammel 16-04-13, 19:43   #33
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Ehhh... Hallo lizm. Klart at de blå skoene er til gutter. Noe annet skulle tatt seg ut.

og ikke minst

Gammel 17-04-13, 09:48   #34
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Vet ikke helt om jeg ville skrevet "heldigvis" over å være likegyldig til denne kjønnsdelingen. Det jeg synes er mer irriterende enn selve kjønnsdelingen, er at så mange driter i det.

Helt enig!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:40.