|
|
|
|
#2 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Jeg har en bil fra 2000. Vi kjøpte den i 2005 og har vært strålende fornøyd. Den glir gjennom EU kontroller med små ting som må fikses. Jeg har den på service en gang i året. Jeg kan ingenting om bil og stoler på at verkstedet holder den i orden for meg. Jeg tror at den største regningen jeg har opplevd er litt over 6000 kr. Det var i fjor høst da jeg fikk startproblemer. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Nja, vet ikke helt. Vi må nok bytte ut bilen vi har hatt i to års tid nå, da den er lite forenlig med den ventede familieforøkelsen. Vi trenger mer bagasjeplass, rett og slett.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Jeg har hatt lappen siden i 2002, og på den tiden har vi hatt 3 biler, I think. En ny kia, en eldre passat, og nå en passat som vi kjøpte 2 år gammel i 2009.
|
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Limer inn det jeg skrev i Polyannas tråd:
Jeg tror ikke at vi kommer å gå over til manuell bil igjen. Vi har snart to elbiler (den ene er 1,5 år nå og den andre kjøper vi ny) og begge er automatiske. Vi har også en eldre bil som ikke brukes så mye, den er også automat. Den er nå 9 år gammel. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Multitaskingmaniac
|
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi kjøpte vår første bil sammen i 2004 og hadde den frem til 2007, da vi måtte ha større pga baby. I 2010 kjøpte vi ny og stor familiebil som vi har enda, men som vi regner med å bytte ut til en syvseter nå som vi snart får tre barn.
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Den forrige bilen min hadde jeg i 9 år, men ellers bytter mannen ut bilen sin hvert tredje år eller noe sånt. Men det er firmabiler. Jeg kjører nå en bil fra 2012, og tipper at den byttes ut om 3-4 år. Det er mest fordi det er en liten Ford Fiesta, og blir nok litt liten når gutta blir tenåringer. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har hatt bilen vår, en -96 Accord, siden 2003, og kommer til å ha den til den avgår ved en naturlig død. Enn så lenge lever den godt med alderdommen sin, og er mannens tredje barn.
|
|
|
|
#9 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har kjøpt to helt nye biler nå, og ser for oss å ha de i fem år. Det er det lengste vi har hatt samme bilene. Vi bytter hvert tredje, før de blir dyre å reparere. Seks år gammel bil er det eldste vi har hatt, og da er det jammen meg mye som kan finne på å ryke.
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Jeg er egentlig flaut lite flink med bil.
|
|
|
|
#11 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Den første bilen vår var en 2000-modell, kjøpt ny, den hadde vi i ti-elleve år før vi solgte den til svigers og der lever den i beste velgående og kommer til å få et langt og godt liv der. De bilene vi har nå er en 2004-modell, kjøpt ny og blir beholdt noen år til og en 2011-modell som vi byttet ut den første bilen med og den tenker vi å ha i minst ti år.
|
|
|
#12 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi bytter bil hvert annet år. Men vi kjøper ikke, vi leaser (Mannens jobb leaser). |
|
|
|
|
|
#13 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Mannen bytter bil annenhvert år.
|
|
|
#14 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har også biler lenge. De er et fremkomstmiddel.
|
|
|
|
#15 |
|
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Ofte ny bil her i gården. Forrige nybil hadde vi i 3,5 år, det er rekord for oss. Da kjøpte vi en lik ny, bare nyere modell og større motor. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Det er litt varierende. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har vært sammen i 11+ år, og bilen vi har nå, er den andre vi kjøper sammen, vi har hatt den i 4 år. Den forrige bilen bytta vi ut fordi baksetet ble for trangt for bakovervendt bilstol og tenåring med lange ben. Jeg bryr meg fint lite om biler, jeg vet bare at om man tar godt vare på dem, følger servicer og bytter slitedeler, så varer de lenge. Kjøper brukt, og tar ikke lån når vi kjøper bil.
|
|
|
|
#18 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har bare eid to biler sammen. Før det hadde vi en gammel bil som hans får eide på lån. Den forrige bilen hadde vi i 4 år. Den var 1 år da vi kjøpte. Nå har vi helt ny bil med 5 års garanti. Den blir nok skiftet før garantien løper ut.
|
|
|
#19 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi har siden 2002 hatt to biler. Begge kjøpt ny, og vi tenker også på garanti og innbyttepris. Bilen vi har nå er fra 2006, og vi kjenner på det at den skal byttes ut, men akkurat nå gikk oppgradering av hus foran. Billånet ble nedbetalt sa vi solgte forrige bolig, så vi vil kunne benytte innbyttepris direkte inn mot ny bil + et lån. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Hvor lenge har dere en bil?Vi kjøpte en 2000-modell i 2003, med automat, den har gått 170' og har kostet oss minimalt i løpet av disse årene.
|
![]() |
|
|