|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Epikur
|
Sv: Fra villnisskaos til kontrollAnbefaler trykkblyant til å skrive med.
|
|
|
#2 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Fra villnisskaos til kontrollVi har et lite bed på forsiden av huset. Noen forslag til hva som kan plantes her? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra villnisskaos til kontroll
Jeg liker steinbed, men jeg startet mitt feil og det ble katastrofe. Jeg tok en bit av plena, uten å fjerne jord og uten noe bunndekker. Gress og ugress bare grodde opp og kvalte de små sarte steinbedplantene. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra villnisskaos til kontrollVi har også villniss. Vi leier (med mulighet for kjøp senere) og da vi nevnte å begynne å gjøre noe med hagen, fikk vi til svar om at det kunne vi ikke for dette var naturtomt. Etter et par års frustrasjon har vi bestemt oss for at vi heller får be om tilgivelse enn tillatelse. Hagen har fungert som villnissump og det er både utrivelig og plagsomt med tanke på myggeldoradoet. Så vi har brettet opp ermene og tar det bit for bit.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Epikur
|
Sv: Fra villnisskaos til kontrollThe Fairy. Fin, remonterende bunndekker.
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Fra villnisskaos til kontrollThe Fairy, ja. Den er grei, synes jeg.
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Fra villnisskaos til kontroll
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 01-06-13 kl 14:38. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Fra villnisskaos til kontrollHer går det unna! |
|
|
|
|
|
#11 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fra villnisskaos til kontrollVillnisskatter er kult. Her er det bringebær, solbær og masse urter. Spesielt peppermynte.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Fra villnisskaos til kontrollNoen nye bilder etter hagedugnad. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Fra villnisskaos til kontrollFint hjemmested for gjemsellek |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Fra villnisskaos til kontrollMen så var det den ødelagte delen av hagen da. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Fra villnisskaos til kontrollIkke så mye har skjedd hittil i hagen. Må ta et godt tak når eksamen er ferdig. Men fikk i det minste plantet blomster i de to krukkene ved utgangsdøren før 17. mai. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fra villnisskaos til kontrollEg har ikkje så mange råd til deg, men det må vera spanande å ha eit sånn utgangspunkt.
|
|
|
#19 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Fra villnisskaos til kontrollDet kommer seg sakte, men sikkert. I dag har vi laget karmer til grønnsakshagen. Jeg vil ikke ta på meg for mye med en gang så vi lagde 8 karmer/4 doble. Plank til overs ble til små karmer som skal brukes et eller annet sted i hagen. Sist redigert av Éowyn : 24-05-15 kl 18:31. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Protonterapeut
|
Sv: Fra villnisskaos til kontrollDet helsikes været gjør det ikke akkurat fristende å grave i hagen, nei.
|
![]() |
|
|