|
Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
Se resultatene: Gir man gave når man ikke kan komme i bursdag? | |||
Vi gir alltid gave- uansett om vi kan komme eller ikke |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Bare gave når man møter i bursdagen |
60 | 38,96% |
Det kommer an på hvor godt man kjenner barnet |
91 | 59,09% |
Annet alternativ-utdyp gjerne |
2 | 1,30% |
Hjulvisp. |
1 | 0,65% |
Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme - gave?Jeg gir som regel gave når jeg ikke kan komme i bursdager, og alltid hvis jeg er invitert i bryllup og konfirmasjon. Unntaket er hvis det er type bursdager som kan sammenlignes litt med barneselskap for alle i klassen. Vi er en ganske stor venninneflokk der folk har veldig ulik tilknytning til hverandre. Noen kjenner hverandre veldig godt, og andre er aldri sammen på tomannshånd (ikke fordi de ikke liker hverandre, det er bare sånn). |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme - gave?Hvis det er barn vi kjenner i barnehage- eller skolesammenheng gir vi ikke gave om vi ikke kommer i bursdagen nei. Unntaket har vært et par ganger når planen var å komme, også ble storesøster syk før selskapet begynte. Da hadde vi allerede gjort klar gaven, og hun hadde lyst til å gi. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme - gave?Eldste fikk av bestevenninne da hun ikke kunne komme i selskap. Vi har selv gitt til et nabobarn da eldste ble syk dagen før og ikke kunne gå i selskapet. Den ble gitt fordi det var snakk om en gave valgt spesielt til henne (pga. alder).
![]() |
#25 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme - gave?Hvis vi vet vi ikke kan, får ikke vennene gave. Unntaket er bestevenner. Men dersom vi har kjøpt gave, men må trekke oss pga sykdom, leverer vi den senere. Det har vi også opplevd at andre har gjort når vi har hatt bursdag.
![]() |
#26 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme - gave?
![]() |
#27 |
flisespikker
|
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme - gave?
I voksenverden er det et par nære venner jeg gir gave til dersom jeg ikke kommer i bursdag. (Ved bryllup og runde dager er terskelen noe lavere, da.) Og selv har jeg kun helt i unntakstilfeller fått gaver fra inviterte gjester som takket nei.
![]() |
#28 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?
Sånn gjør vi det også!
![]() |
#29 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme - gave?Det kommer an på tenker jeg. Dvs. vi har gitt (og fått) gave av de nærmeste vennene, selv om vi/de ikke har kunnet komme i selve feiringen. Dette begrenser seg dog til 1-3 stykker pr. barn, og utover det kunne det ikke falle meg inn å kjøpe. Ei heller har vi opplevd å få.
![]() |
|
|