Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Invitert i bursdag, men kan ikke komme - gave?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Se resultatene: Gir man gave når man ikke kan komme i bursdag?
Vi gir alltid gave- uansett om vi kan komme eller ikke 0 0%
Bare gave når man møter i bursdagen 60 38,96%
Det kommer an på hvor godt man kjenner barnet 91 59,09%
Annet alternativ-utdyp gjerne 2 1,30%
Hjulvisp. 1 0,65%
Deltakere: 154. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-04-13, 20:42   #21
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Vi pleier ikke det, og har heller ikke opplevd at mine unger får det av de som ikke kommer i selskapet. Unntaket er bestevenner og venners barn som får gave uansett.

Og fadderbarn om vi som familie er invitert dit, men da er det jo ikke rent barneselskap.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 21:00   #22
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme - gave?

Jeg gir som regel gave når jeg ikke kan komme i bursdager, og alltid hvis jeg er invitert i bryllup og konfirmasjon. Unntaket er hvis det er type bursdager som kan sammenlignes litt med barneselskap for alle i klassen. Vi er en ganske stor venninneflokk der folk har veldig ulik tilknytning til hverandre. Noen kjenner hverandre veldig godt, og andre er aldri sammen på tomannshånd (ikke fordi de ikke liker hverandre, det er bare sånn). Vi har ofte litt sånn løselige bursdagsfeiringer, og hvis jeg ikke hadde kunnet komme til en av de jeg ikke har så nær relasjon til så hadde jeg nok ikke nødvendigvis gitt gave etterpå.

Hvis det hadde vært en nær venninne så hadde jeg gitt en liten ting uansett.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 22:08   #23
indie

indie sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis det er barn vi kjenner i barnehage- eller skolesammenheng gir vi ikke gave om vi ikke kommer i bursdagen nei. Unntaket har vært et par ganger når planen var å komme, også ble storesøster syk før selskapet begynte. Da hadde vi allerede gjort klar gaven, og hun hadde lyst til å gi.

Storesøster fikk gave fra en som ikke kunne komme forrige gang. Veldig koselig, men absolutt ikke forventet.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 22:14   #24
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Eldste fikk av bestevenninne da hun ikke kunne komme i selskap. Vi har selv gitt til et nabobarn da eldste ble syk dagen før og ikke kunne gå i selskapet. Den ble gitt fordi det var snakk om en gave valgt spesielt til henne (pga. alder).

Normalt ville vi ikke gitt hvis de ikke gikk i selskap, nei, og det ser ikke ut som det er vanlig her.

Gammel 24-04-13, 22:29   #25
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis vi vet vi ikke kan, får ikke vennene gave. Unntaket er bestevenner. Men dersom vi har kjøpt gave, men må trekke oss pga sykdom, leverer vi den senere. Det har vi også opplevd at andre har gjort når vi har hatt bursdag.

Gammel 25-04-13, 07:25   #26
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Hvis vi vet vi ikke kan, får ikke vennene gave. Unntaket er bestevenner. Men dersom vi har kjøpt gave, men må trekke oss pga sykdom, leverer vi den senere. Det har vi også opplevd at andre har gjort når vi har hatt bursdag.

Når gaven er valgt ut med omhu og litt smålei mamma i lekebutikken!

Gammel 25-04-13, 09:06   #27
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

I voksen-verdenen gir man jo gaver når man er invitert til fest-selv om man ikke har mulighet til å stille, (jeg gjør iallfall det) men hvordan er det med barna?

I voksenverden er det et par nære venner jeg gir gave til dersom jeg ikke kommer i bursdag. (Ved bryllup og runde dager er terskelen noe lavere, da.) Og selv har jeg kun helt i unntakstilfeller fått gaver fra inviterte gjester som takket nei.

Når det gjelder barneselskap, ville jeg ikke kommet på tanken å gi gave dersom Poden ikke kunne komme i bursdagen - med unntak, som flere har nevnt, av dersom gaven allerede var kjøpt og vi måtte avlyse i siste liten. (Jeg regner da ikke med søskenbarna hans,, som får gaver av oss enten det er selskap eller ikke.) Hvis det var en veldig god venn Poden ikke kunne gå i bursdag til, og han hadde spesielt lyst til å gi gave, hadde jeg gjerne kjøpt en, men vi har ikke vært i den situasjonen enda.

Gammel 26-04-13, 08:54   #28
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Invitert i bursdag, men kan ikke komme- gave?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Til perifere venner og klassevenner de ikke er sammen med ellers gir vi ikke gave om ungen ikke kan komme i selskapet. Til venners barn og bestevenner gir vi gave uansett.

Sånn gjør vi det også!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 14:00   #29
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Det kommer an på tenker jeg. Dvs. vi har gitt (og fått) gave av de nærmeste vennene, selv om vi/de ikke har kunnet komme i selve feiringen. Dette begrenser seg dog til 1-3 stykker pr. barn, og utover det kunne det ikke falle meg inn å kjøpe. Ei heller har vi opplevd å få.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:52.