|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?York er utrolig flott, så det anbefaler jeg.
|
|
|
#2 |
|
Trøtt
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg må også inn og gi en stemme til Roma. Fantastisk by, og jeg fikk en helt annen interesse og forståelse for eldre historie etter den turen. For ikke å glemme alt det andre byen kan by på også.
|
|
|
#3 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?
Må altså sette av litt tid i Montpellier også om man skal ta den turen. Hmmmm ...
I Krakow har vi vært, men Praha og Warszawa er uutforsket. Godt tips!
Hvor i York bør man slå seg ned? Leie bil i England ser jeg på som litt skummelt - de kjører jo på feil side av veien. Er det lett å ta tog/bus rundtomkring?
Roma er veldig interressant. Det som bremser meg litt er at "alle andre" også har vært der. Samtidig er det jo synd å gå glipp av alt det flotte med Roma av den grunn. Jeg rusler inn i tenkeboksen.
|
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg var tre uker i York da jeg gikk på grunnfag i engelsk for maaaaange år siden. Vi bodde på universitetet. Gikk mye rundt, det meste var jo organisert for oss rett og slett. Har tatt tog i England, jeg, helt OK, ikke vanskelig.
|
|
|
#5 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?
He, he, jeg var også i tre uker i York da jeg tok grunnfag i engelsk |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Firenze!! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Epikur
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg er veldig fornøyd med den koselige turen jeg hadde med en venninne i fjor høst. Vi reiste til Rye, en liten landsby ikke langt fra Hastings, og der vasser man i fine slott, små pittoreske landsbyer, fantastiske hager, gamle vertshus og puber.
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Det finnes knapt en europeisk storby som ikke er proppfull av historie, hvis man er over gjennomsnittlig interessert og bruker litt tid på å lese seg opp. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Epikur
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Istanbul er også en veldig fin by å reise til hvis man liker historie. Og Tallin. Og Praha.
|
|
|
#10 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg synes man kan dra nesten hvor som helst og oppleve historie.
|
|
|
|
#11 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Det er i grunnen sant at man nesten kan reise hvor som helst.
|
|
|
|
#12 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg stemmer for Island!
|
|
|
#13 |
|
Bedreviter
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg kan også anbefale York til alle historieinteresserte. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Epikur
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg støtter også Edinburgh. Og Dublin.
|
|
|
#15 |
|
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg ville også reist til Roma.
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg kunne i en slik situasjon funnet på å dra tilbake til Malta. Nå er ikke vi sånn super historieinteressert, men der er da i alle fall nok å ta av slikt, vi så mye spennende da vi var der. Ikke bare en by da, øya er så lita at man reiser jo tvers over den med buss på kort tid. Ja, eller rundt hele med båt. Men historisk har det jo skjedd mye der, og det bærer øya preg av.
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?Jeg har jo akkurat vært tre uker i England og kan anbefale det. London er jo fantastisk, men så har du fabelaktige små byen/landsbyer en kort togtur unna. Det er slott, øl, pub, historie og shopping. Vi var i Bath blant annet som er en veldig fin by bare 1,5 time med toget fra London. Der ordnet mannen blant annet en date til oss på en fantastisk gourmetpub (med stjerne i michelinguiden) som lå seriøst midt på landet. Den heter Pony and Trap: http://www.theponyandtrap.co.uk/ |
|
|
|
|
|
#19 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Langhelg - reisemål for historieinteresserte - Anbefalinger?For 2 uker siden var jeg en snartur til Riga, når jeg kom hjem derfra syntes jeg byen fremsto som litt kjedelig og tenkte at dette var ikke stedet jeg ville anbefale eller reise snarlig tilbake til. Turen var kjempefin, hadde ett morsomt reisefølge så det gikk fint.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 28-04-13 kl 22:55. |
|
|
|
![]() |
|
|