|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mindre mat, men hvordan?Floksa |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Mindre mat, men hvordan?"Sulten og sur - men det virker! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Mindre mat, men hvordan?Bestem deg på forhånd hva du skal spise den dagen. Planlegg måltidene dagen i forveien, kutt opp grønnsaker (gulrøtter, agurk, reddikker kan ligge i vann i kjøleskapet).
![]() |
#24 |
I mål
|
![]() Sv: Mindre mat, men hvordan?Jeg har også hatt hell med å definere ting man bare ikke spiser, og da ikke nødvendigvis godis, men andre "kalorisluk" som man "tenker" at er sunt og som "glir" inn i "vanlig" mat. Eksempler kan være: all annen drikke enn vann (evt skummet melk), bananer, ferdigsøtet yoghurt, rosiner, cafe latte, majones, rømme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Mindre mat, men hvordan?Jeg er akkurat lik. Sulten og sur. Jeg spiser ikke mange små måltider, det funker ikke for meg. Det er i spisesituasjonen at "forstyrrelsen" min kikker inn, og jeg vil bare spise mer og mer. Det blir mindre kamp med tre større måltider. Og evnt litt agurk og sånn innimellom. Aldri drikke med kalorier, alltid salat til maten, både lunsj og middag. Mye protein, lite fett og lite raske karbohydrater. Sulten forsvinner etter en stund, altså, men man må bare innstille seg på at det blir sånn. Dessverre.
![]() |
#26 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Mindre mat, men hvordan?Er du sikker på at det alltid er "ekte sult"? Jeg vet ikke om det gjelder for andre, men jeg merker på meg selv at "sult" ikke alltid er sult. Jeg har slitt med depresjon i mange år, og det er som om depresjonen og andre "emosjonelle forstyrrelser" kan gi utslag i en sultfølelse som ikke har noe som helst med mat å gjøre. Det er som om kroppen min higer etter noe, men ikke helt vet hva, så da utløses en sult som ikke all maten i verden kan stoppe.
![]() |
|
|