Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Syns med meg angående hytteinnredning

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-13, 11:14   #21
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Space er egentlig ikke denne hyttas sterke kort. Men det er en fin hems der det altså står en sofa i dag. Det er litt for lavt under taket til å være optimalt for voksne, men helt topp for ungene. Vi har uansett ikke plass til mer enn en vanlig treseters sofa, så det blir ikke flere sitteplasser enn i dagsenga, men kanskje mer "sitteplass" enn i dagsenga.

Hva med hjørneskap versus skjenk da? reparing to have all my preformed ideas shattered:

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 11:16   #22
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Det jeg har tenkt er å kjøpe denne, legge to madrasser i den, dekke med et fint teppe og fylle med masse puter. Argumentene mine for er bl.a. de tre skuffene under som jeg ser for meg skal fylles med alle de tingene som ellers flyter rundt og lager rot.

Jeg har denne som gjesteseng, og den er vond å dra seg i. Grunnen til det er den dumme kanten som er på toppen; den skjærer seg inn i ryggen når man sitter. Bare til orientering.

Den er god å ligge i, tror jeg da. Det skal den ha. Og ganske pen å se på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 11:28   #23
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Fiiin dagseng, Pøblis.

Det jeg har tenkt er å kjøpe denne, legge to madrasser i den, dekke med et fint teppe og fylle med masse puter. Argumentene mine for er bl.a. de tre skuffene under som jeg ser for meg skal fylles med alle de tingene som ellers flyter rundt og lager rot.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg har denne som gjesteseng, og den er vond å dra seg i. Grunnen til det er den dumme kanten som er på toppen; den skjærer seg inn i ryggen når man sitter. Bare til orientering.

Den er god å ligge i, tror jeg da. Det skal den ha. Og ganske pen å se på.

Vesla har denne og jeg er enig med Teo, god å ligge i, Vond å sitte i.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 11:43   #24
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Hva med Ektorp hjørne? Vi har denne som sovesofa; sengemekanisme under den ene og stor skuff under den andre sittedelen. Siden den er 2+2 så tar den heller ikke så stor plass.

Jeg ville malt alt av vegger hvitt også Det gjør så mye med romfølelsen. Furupanel stjeler mye plass synes jeg. Tror jeg ville malt hjørneskapet (antakelig hvitt) og beholdt det

Jeg reagerte også på overskriften - fult møblert En megler bør virkelig vite bedre

Gammel 02-05-13, 11:44   #25
M@M
Erfaren

M@M sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Så koselig hytte!
Jeg er veldig glad i dagsenger, men er enig med de andre her at det må være sofa på hytte... Ville nok hatt en dagseng i tillegg, hvis det hadde vært plass, men det er det nok ikke. Hva med å bare legge et sengeteppe e.l. over den sofaen som er der, så blir det litt annen stil med en gang? Er det forresten noen spiseplass? Hvis ikke, så må du huske at sofaen skal være god å sitte å spise i også.

Hjørneskapet i seg selv er fint, men jeg tror jeg ville tatt bort både det og kisten (kanskje den kan flyttes et annet sted?), og hatt en slags sjenk langs den veggen.

Det går helt fint ann å male tømmervegger, men det kommer ann på hva man liker. Hvis møbler osv er lyse, så er det kanskje ok som det er. Høres fint ut med lyse karmer.

Gammel 02-05-13, 11:47   #26
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Enig med god å ligge, vond å sitte. Junior har slik seng og jeg hadde kjøpt den igjen. Men ikke hvis hovedformålet var sitting.

Gammel 02-05-13, 11:50   #27
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Vi har Ektorp hjørnesofa og den er høyt elsket.

Å male lister hvite hjelper mye. Vi gjorde det første helgen vi overtok furuhelvetet vårt. Anbefaler å male resten også på sikt, det blir bra, det lover jeg.

En kjapp løsning for sofa er å trekke dynetrekk utenpå. Det gjorde vi i starten, vi hadde en lik hjørnesofa som det dere har.

Gammel 02-05-13, 11:59   #28
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kista beholder du, den er kjekk å ha spill og gamle ukeblader i, eller om den kan få plass i gangen slik at du kan sitte på den når du tar på deg skoene og fylle den med ulltøy og votter.

Gammel 02-05-13, 12:28   #29
Lhi-My

Lhi-My sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sofa, uten tvil! Den dagsenga står også i loftstua hos oss og den er virkelig ikke god til annet enn å ligge rett ut i. Det fungerer ikke å sitte i den pga kanten på toppen og de rette veggene. Jeg irriterer meg også over knottene på skuffene som jeg stadig dunker borti.

Det finnes jo sovesofaer med ganske god oppbevaringsmulighet i også. Jeg så en forleden der hele sjeselongdelen kunne løftes opp og inni den var det plass til sengetøy eller andre ting.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 12:33   #30
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den Ektorp-sofaen Izzi viser frem, er veldig fin og nett - og med plass til hele familien uten at dere ligger oppå hverandre.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 12:34   #31
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi tok med den svære hjørnesofaen vi hadde hjemme og flyttet den til hytta, og det var superlurt. Jeg elsker den sofaen foran peisen. Sover der så mye som overhodet mulig. Unger, mann og jeg har plass til å slenge rundt.

En dagseng hadde ikke gjort susen. :nope:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 14:19   #32
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Søren heller, nå må jeg leite på små sofaer i stedet. Har i alle fall notert meg at Hemnes ikke er god å sitte i.

Gammel 02-05-13, 14:52   #33
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Man må ha god sofa på en hytte altså.

Gammel 02-05-13, 15:24   #34
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Den klassiske hyttesofaen der er hverken god å slange seg i, eller sitte i, så jeg skjønner du vil bytte. Jeg ville også gått for en størst mulig sofa. (Men ikke kjøp Ektorps sovesofa. Det gjorde vi til hytta, men endte med å selge den og kjøpe en treseter Ektorp (til) i stedet. Den var ikke god å sitte/slange seg i.)

Ektorpene ellers er gode å sitte/slange seg i, og det har sålangt vært mulig å kjøpe nye trekk stadig vekk.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 15:49   #35
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Den sofaen er drepen å sitte i, så bytt den ut ja. Jeg ville valgt annen sofa.
Er gyngestolen god å sitte i? Den bør være god for å bli beholdt, når den tar så mye plass.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 17:09   #36
Frøken Fjong
Superaktiv

Medlem siden: Oct 2012
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Søren heller, nå må jeg leite på små sofaer i stedet. Har i alle fall notert meg at Hemnes ikke er god å sitte i.

Er ikke enig med de fleste andre her: Hemnes er god å sitte i med gode madrasser, og masse (store nok) puter som går over kanten. Har du plass til å ha den dobbel, så er det mye plass for mange til å dra seg
Jeg ville kvitta meg med gyngestolen, såfremt den ikke er veldig god å sitte i??
Hadde definitivt ville malt (eller helst beiset) både vegger og tak, men det kan jo tas etterhvert - høres ut som en lur plan å begynne med lister og karmer. Koselig lita hytte

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 18:49   #37
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Vi tok med den svære hjørnesofaen vi hadde hjemme og flyttet den til hytta, og det var superlurt. Jeg elsker den sofaen foran peisen. Sover der så mye som overhodet mulig. Unger, mann og jeg har plass til å slenge rundt.

En dagseng hadde ikke gjort susen. :nope:

Vi har også en god, myk og dyp hjørnesofa. Alle koser seg i den. Den er ikke veldig pen, men utrolig god og romslig.

Gammel 02-05-13, 19:13   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den sofaen er helt lik den på hytta vår. Jeg har tenkt at hyttesofaer skal se sånn ut, men de er jo ikke gode å sitte i. I påska ble den byttet ut med en skikkelig hjørnesofa med åpen ende. Åh, hvilken lykke!

Planen er at vi skal male veggene hvite, men det har vi altså hatt planer om i noen år.

Gammel 02-05-13, 20:22   #39
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Man kan også lute hvitt, det kan bli lyst og fint det også.

Gammel 02-05-13, 20:25   #40
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Standard

Jeg må tilbake på hytta og måle og tenke. Vi må ha plass til spisebord, det har forrang fremfor hjørnesofa kjenner jeg. Sånn som det er møblert nå tar også salongbordet veldig stor plass, det er nesten spisebordstørrelse på det, så kanskje vil det hjelpe å få et mindre bord.

Det som i alle fall er helt sikkert er at vi har kjøpt oss en uendelig kilde til penge- og tidsbruk. Nye møbler er bare en bitteliten post i forhold til at vi skal ordne vannavløp til vinterbruk, få dusjkabinett, kjøpe cinderella-do, kjøpe båt, muligens bytte ut den gigantiske gammeldagse vedovnen med en mindre rentbrennende... Heldigvis er det ikke noe som haster så veldig heller.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.