|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: Ville du kjøpt hus/bygget ut etter behov familien vil ha de neste 10-12 årene? | |||
Ja - du har rett! ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
121 | 90,30% |
Nei - mannen din har rett! ![]() |
4 | 2,99% |
Noe annet og mer nyansert (som utdypes i tråden ![]() |
9 | 6,72% |
Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Når barna har flyttet hjemmefra så flytter man selvsagt til et lite krypinn i byen, med plass til barna i en lille gjesteleilighet.
![]() |
#22 |
Borte
|
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Jeg et nok enig med mannen din. Vi skal bo her til vi blir gamle, så da finner vi heller løsninger med den plassen vi har fremfor å bygge ut.
![]() |
#23 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Jeg synes det kommer litt ann på hvordan dere bor nå. Vi har akkurat utvidet huset med to soverom i sokkelen. De måtte vi ha for å kunne bo her videre. Vi har også lyst på en kjellestue under terrassen, men jeg vet ikke om det er viktig nok til at vi gjør det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Du har rett, helt klart! |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Du har rett - og Mjau har enda mer rett. Å ha arealer som tidvis kan brukes til utleie og tidvis som utvidelse av eget hus er genialt! Vi leier for tiden ut sokkeletasjen, men ved å låse opp én dør kan vi bruke etasjen selv. Tenker å gjøre det mens ungene er tenåringer / ved behov. Etter de har flyttet ut kan vi leie ut igjen (evt. leie ut til en av ungene om det passer *ønske seg*). I toppetasjen er det lagt opp rør slik at det ene soverommet kan gjøres om til kjøkken ved behov. På den måten KAN vi leie ut 2 etasjer når vi blir pensjonister - hvis vi vil. Pensjoninntekten er mer usikker enn jeg liker. Leieinntekter nær sentrum av en storby stoler jeg mer på. Bare husk lydisolering!
![]() |
#28 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Vi gjør det, og ikke bare for de neste årene med hjemmeboende barn, men fordi vi ønsker at de skal fortsette å ha et hjem å komme til når de blir store. Det er nesten vel så viktig for meg som at de har egne rom nå. Ser for meg jul og sånn med alle ungene, deres unger osv på besøk. Derfor bygger vi ut.
![]() |
#29 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Jeg er enig med deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Jeg er enig med deg, og vi skal også bygge ut nå. Mannen har allerede planlagt hva han skal bruke det ekstra rommet til når ungene flytter ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Vi bygde ut for knappe fem år siden for å ha god plass mens barna bor hjemme. Da regnet vi med hjemmeboende barn i 10-15 år til. Jeg er altså helt enig med deg.
![]() |
#32 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Jeg kjenner jeg blir litt personlig berørt av dette temaet, mer enn jeg liker. Vi har enebolig, skjønt liten (140 kvadrat) og den er allerede bygget på og kan ikke utvides mer. Vi har ingen ekstra stue, og det savner jeg. I det hele tatt er planløsningen ganske håpløs, og det er ikke lett å gjøre noe med den uten å bruke to millioner og knapt nok da. Vi trives i området og kan ikke tenke oss å flytte ut av det, og ett av barna våre har behov som tilsier at vi må bli i området. Her finnes det knapt et hus tilsalgs, og det er ikke et hus til under sju millioner. Jeg synes det er vsnskelig, og ungene er på vei inn i tenårene. Vi må nok bli. Vi tenker å flytte til leilighet når ungene flytter, men jeg kjenner litt på det mange sier om å ha et barndomshjem å komme hjem til. Vi har det forsåvidt godt her, men jeg kjenner litt på det å kunne ha et ekstra rom/ tv-stue. Ikke bare litt heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Nå har jeg ikke lest alle de andre glupe svarene, men jeg er helt enig med mannen din. Det er greit å bo litt trangt noen år, for plutselig er det over. Det er selvsagt lett for meg med stor enebolig å si, men nå flytter vi oss nedover i areal. Fordi eldste nærmer seg utflytting og vi da er kun fire igjen. Sist redigert av 007 : 05-05-13 kl 12:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Vi har valgt å utvide den boarealet vi har, men vi har mulighet til å gjøre det uten å bygge på. Nå holder vi på med kjellerstue og ekstra soverom. Etter hvert er planen å få på plass et til soverom og et bad i kjelleren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Jeg syns ti år en leeeenge, og det er helt uaktuel for meg å ta slike avgjørelser basert på hva som skjer om 10 år. Livet er nå, og jeg tar valg for hvordan Heg ønsker å ha det nå og i nærmeste fremtid. Dvs de neste par- tre årene. Ingen var hva som skjer i fremtiden, ting kan være helt annerledes da.
![]() |
#37 |
By the Sea
|
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Akkurat hvordan vi bygger ut er én ting, men det er holdningen til tid og hva som er viktig for hverdagen nå som ikke matcher, noe som overrasket meg veldig. Nå ser jeg av pollen at det er vanligst å ikke velge i påvente av noe som skal skje mange år fram. Dette handler jo slett ikke bare om utbygging (vi er jo fornuftige nok til å ta valg der som er praktiske og økonomisk holdbare), men mer om en holdning om at nået er det som er viktig, ikke en tenkt framtid. Vi lever jo her og nå - jeg fikk helt klump i magen over "holde ut og vente til ungene flytter ut"-approachen. Han har aldri gitt uttrykk for å tenke sånn tidligere, så det var kanskje bare en av mange utbyggingsforslag som kom litt uferdig ut.
![]() |
#39 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Kan man ha for stort hus? |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
By the Sea
|
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?him: