|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?Bare hyggelig. Jeg kommer nok muligens til å flytte de små opp på verandaen i krukker og sette ned litt høyere der de små står nå, men jeg må roe ned plantehandlinga nå.
![]() |
#23 |
Forvirret
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?Må komme en en erkjennelse her. Begynner å bli skeptisk til at oliventreet mitt faktisk kommer tilbake. Det jeg trodde var skudd er nok ikke skudd alikevel. Treet har nok ikke overlevd dessverre. Jeg skal gi det to uker til. Hvis det ikke skjer et mirakel så bytter jeg det ut med Sveitservier. Tusen takk for tips. Det så kjempefint ut.
![]() |
![]() |
#24 |
Forvirret
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?Etter å ha gjort noen undersøkelser har jeg funnet ut at oppstammet vrihassel skal kunne egne seg godt i potte. Og kan stå ute hele vinteren. Den er jo dekorativ uten blader også.
![]() |
![]() |
#25 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?Jeg er veldig glad i fuksia, petunia og margeritter selv - det florerer gjerne av dette hos meg, hvert år. Til 17. mai plantet jeg margeritter og petunia i hvitt og blått sammen med røde pelargonia. Hortensia og lavendel har jeg gjerne også i en krukke hver. Jeg har også Skaugum, som overvintrer sammen med pelargonia i boden fra år til år. Utrolig lettstelte, flotte og villige planter som trives i potter.
Dåtten ♥ 2006, Fjåtten ♥ 2008 & Lyn fra klar himmel ♥ 2018 Some people just need a high-five. In the face. With a chair. Sist redigert av Bomull : 21-05-13 kl 11:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Forvirret
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?Forresten så har jeg handlet rosa pelargonia, rosa margeritter, hvite spanske margeritter, knallrosa sommergeorgin og en nydelig hagehortensia. Hagehortensiaen ble plantet i bed ved terrassen på fremsiden av huset. De andre har blitt plantet i krukker rundt omkring.
![]() |
![]() |
#27 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?Stemor,Margeritter og lavendel er faste innslag på verandaen. Og Dronning Ingrid
![]() |
#28 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?
Stapp (brus)flasker fylte med vann, oppned i krukkene. Plantene trekker til seg det dem trenger. Holder ganske lenge.
![]() |
#29 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilke planter skal vi pynte terrassen vår med i år?
Funker utmerket! I tillegg gjør jeg gjerne vanne-avtaler med naboer. Vi bytter på å passer hverandres potter etter hvem som er hjemme.
![]() |
|
|