|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Drikker du alkohol på dagtid på 17 mai? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
137 | 75,69% |
Ja, et glass |
20 | 11,05% |
Ja, flere enheter alkohol i løpet av dagen |
24 | 13,26% |
Deltakere: 181. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?
Okei, jeg drikker ikke alkohol på 17. mai. Fornøyd?
![]() |
#3 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er jeg også. Virker for meg som noen ikke tror det finnes en mellomting mellom 100 % avholds og snydens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Nei.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?Nei det gjør vi nok ikke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Vi har ingen tradisjon for det, men når kvelden er kommet og vi er ute av finstasen, skal du ikke se bort fra at jeg slenger beina på bordet og tar en øl.
![]() |
#7 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Jeg er ikke vant med å nyte alkohol på 17. mai. Men om dagen er på en fredag eller lørdag, så kan jeg være vill&gal å ta et glass øl på kvelden, etter at barna er i seng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Textrovert
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Jeg er oppvokst i en familie hvor det aldri ble drukket alkohol, ikke fordi foreldrene mine var avholdsmennesker, men fordi det rett og slett ikke var viktig for dem, tror jeg, så jeg er ikke vant med det. Jeg prøver å tenke på om jeg har drukket alkohol på 17. mai i de siste årene, men jeg er jaggu ikke sikker. Vi har brukt å spise middag med naboene, men jeg kan faktisk ikke huske om vi hatt alkohol til eller ikke.
![]() |
#10 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?Nei, for meg er ikke alkohol noen naturlig del av 17.mai, verken nå eller hjemmefra i oppveksten. Det vil si, hjemme er det alltid bygdedans på kvelden 17.mai og der drikkes det nok i varierende grad blant deltakerne, men der er også aldersgrensen, fra gammelt av, "konfirmert", altså 15.
![]() |
#11 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17. mai?Kanskje et glass vin om kvelden, når bunaden er av, flagget firt, ungene lagt, og jeg kan krølle tærne under meg i sofaen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Fra kl 07.30-14.00 er jeg avhengig av bil for å frakte musikanter til ulike skoler, ingen champis-frokost her. Men når dagen er omme og roen senker seg, så kan det være godt med en kald weissbeer til kvelds, men som regel nei, ingen alkohol på 17. mai.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 11-05-13 kl 20:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Ikkje på dagen, nei. Tar gjerne eit glas pæ kvelden for å feira at eg overlevde i år også.
![]() |
#15 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jepp.
![]() |
![]() |
#16 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Nei, ingen av oss drikker alkohol på 17 mai. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Nei, det har jeg aldri gjort. Vi er med barn hele dagen, og det framstår som unaturlig for meg å drikke. På kvelden er det rett i seng så tidlig som mulig etter en lang dag.
![]() |
#18 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?17 mai er et maratonløp uten like, og når jeg kommer hjem og har lagt ungene er alkohol det siste jeg tenker på.
![]() |
#19 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Nei. Bortsett fra når jeg var russ og drakk til morgenen 17.mai har jeg ikke nytt alkohol tror jeg.
![]() |
#20 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Jeg kan ikke svare, for jeg drikker ikke alltid alkohol på 17. mai, ei heller aldri. Det veksler også på hvor mange glass og på når på dagen. :vanskelig:
![]() |
|
|