|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: Hvis du skulle flytteMed tanke på hva som kunne være gjennomførbart: København. Både jeg og mannen kunne ha fått jobb, vi har begge en del danske kontakter i dagens jobb. Og jeg liker dansker og Danmark veldig godt.
![]() |
#3 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis du skulle flytteEngland, fordi jeg elsker landet og folket. :-)
![]() |
#5 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hvis du skulle flytteNederland, tror jeg. Litt bedre klima, litt mer lev og la leve holdning.
![]() |
![]() |
#6 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hvis du skulle flytteTatt i betraktning at jeg skulle jobbet og hatt barn på skole, hadde det blitt København. California sør for et ledigår, fordi vi har familie der.
![]() |
#8 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Hvis du skulle flytteLondon, Berlin eller Reykjavik. Egentlig var planen å bo noen år på Island, men så ble det jo finanskrise, og da ble det veldig lite aktuelt å bo der, og nå mrd skolebarn så er vi litt mer stedfaste. De to andre fordi at begge språkene er fine og kunne, det er bedre klima og det er fine byer.
![]() |
#10 |
Crazy Cat Lady
|
![]() Sv: Hvis du skulle flytteDen britiske landsbygda frister meg. Der skulle jeg gått kledd i tweed og gått på grønnsaksfestivaler
![]() |
![]() |
#11 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis du skulle flytteTror jeg kunne tenke meg ett år i USA om jeg skulle bodd i utlandet. Da helst i en stat med mye varme og lite jordskjelv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() Sv: Hvis du skulle flytteJeg har egentlig alltid sett på det som totalt urealistisk og har derfor ikke tenkt så mye på det.
![]() |
#13 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis du skulle flytteJeg kunne tenkt meg mange land, hvis de økonomiske forholdene lå til rette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvis du skulle flytteDa ville jeg ha flyttet tilbake til Sveits og Zürich. Jeg trivdes som plomma i egget der og hadde ikke Sveits vært et håpløst land å få barn i hvis man vil jobbe, hadde vi kanskje blitt der?
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvis du skulle flytteGøy å se hvor dere drømmer om å bo!
![]() |
#16 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Re: Hvis du skulle flytteI Europa hadde jeg valgt meg England. Japan hadde vært et hett alternativ i Asia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvis du skulle flytteUten tvil Australia. Vi hadde store planer om å flytte når jeg hadde permisjon med eldste. Jeg skulle studere, og mannen skulle ta med seg jobben fra Norge. Men så kom ungen og mannen fikk kalde føtter. Jeg kunne flyttet til Australia på dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvis du skulle flytteDet hadde vært strake vegn tilbake til Irland, gitt.
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Hvis du skulle flytteDefinitivt New Zealand. Elsker landet, naturen og folka. Trygt, godt helsevesen, engelskspråklig og så kan man ganske rimelig dra på ferie til en stillehavsøy. Har mer av det britiske i seg enn Australia og mye, mye vakrere. Synes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
WF: BNBE
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvis du skulle flytteJeg hadde nok valgt et spansktalende land, men helst ikke Spania. Jeg har reist mye, og snakker språket godt, og ungene bør også lære seg spansk etterhvert. Hvis jeg skulle valgt uten tanke på økonomi og velferdsgoder, hadde jeg valgt Dominikanske republikk, siden ungene har halve slekta si der. Eller Cuba, siden jeg har bodd der før. Men det blir nok ikke aktuelt. Men jeg håper ungene, når de blir eldre, tar seg et år i utlandet. Da kommer jeg gjerne på besøk!
![]() |
|
|