Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-05-13, 17:56   #1
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?

Jeg vil jobbe 100%. Elsker jobben min - så lenge det ikke går på helsa løs. Er ikke tilbake dit enda.

Gammel 15-05-13, 13:30   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne godt tenke meg for å jobbe mindre for å gjøre andre ting, men "andre ting" ville ikke vært f.eks. å være sammen med småbarn på halvtid i stedet for at de var i barnehagen. Og sånn som hverdagen er nå, er i grunnen sønnen min stort sett på skole/AKS mens jeg er på jobb, så jeg ville ikke sett ham vesentlig mye mer dersom jeg var hjemme.

Grunnen til at jeg ikke jobber mindre for å gjøre andre ting er primært økonomisk. Jeg har jobbet som frilanser med til dels godt under 100% jobb noen år, og trivdes dårlig med å tjene såpass lite og ha såpass lite strukturerte dager og uforutsigbare forhold. Hadde jeg f.eks. vunnet masse penger i lotto, hadde jeg sikkert prøvd å finne en annen måte å legge opp hverdagslivet mitt på.

Gammel 15-05-13, 13:35   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er det økonomien som setter grensene ja.

Om jeg hadde hatt den lønnen jeg har nå da jeg hadde barn i barnehagealder så hadde jeg nok redusert stillingen og heller gått ned i levestandard. (det vil si, jeg ville hatt den levestandarden jeg hadde den gangen, med full jobb. ) Nå har jeg forholdsvis store barn og skulle jeg redusert stilling nå ville det vært fullt og helt for min egen del, og da synes jeg ikke at det er verd å ofre det levestandardnivået vi har fått. Om det var forståelig?

Jeg har aldri syntes at det var spesielt vanskelig å kombinere barn og fulltidsjobb. Jeg er heldig nok til å ha fleksitid og vi bor slik til at vi har ganske kort reiseavstand. Da jentene var helt små kunne jeg bruke sykkel (vi brakte og hentet i sykkkelvogn) slik at jeg var uavhengig av trafikkproblemer, og det gjorde det helt greit og overkommelig.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:40   #4
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg kunne godt tenke meg for å jobbe mindre for å gjøre andre ting, men "andre ting" ville ikke vært f.eks. å være sammen med småbarn på halvtid i stedet for at de var i barnehagen. Og sånn som hverdagen er nå, er i grunnen sønnen min stort sett på skole/AKS mens jeg er på jobb, så jeg ville ikke sett ham vesentlig mye mer dersom jeg var hjemme.

Grunnen til at jeg ikke jobber mindre for å gjøre andre ting er primært økonomisk. Jeg har jobbet som frilanser med til dels godt under 100% jobb noen år, og trivdes dårlig med å tjene såpass lite og ha såpass lite strukturerte dager og uforutsigbare forhold. Hadde jeg f.eks. vunnet masse penger i lotto, hadde jeg sikkert prøvd å finne en annen måte å legge opp hverdagslivet mitt på.

Skilpadda gjør det så enkelt for meg å bare sitere, så da gjør jeg det sånn.

Før i verden ville jeg svart aldri i livet, jeg elsker jobben og vil slett ikke gi slipp på det den gir meg, men med noen år og litt livserfaring rikere ser jeg det noe annereledes.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:38   #5
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kunne gjerne jobbet litt mindre om jeg ikke var avhengig av pengene eller tenkte litt på pensjon. Men jeg kunne ikke tenke meg å ikke jobbe i det hele tatt, så lenge forutsetningene er slik de er nå (tenker helse og sånn).

Jeg jobbet noe redusert i en 2-årsperiode, men gikk opp til fullt, først og fremst pga pengene.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx

Sist redigert av tiddelibom : 15-05-13 kl 13:45.
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:42   #6
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere som jobber 100%, har barn i barnehagen og ikke synes det er mye stress i hverdagen, når henter dere barna?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:45   #7
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Dere som jobber 100%, har barn i barnehagen og ikke synes det er mye stress i hverdagen, når henter dere barna?

Da vi hadde barnehagebarn, hentet vi ham stort sett alltid halv fem. (Og leverte i åtte-/halv ni-tiden om morgenen.) I alle fall de siste par årene. Det var ytterst sjelden snakk om stress i den sammenheng.

Gammel 15-05-13, 13:47   #8
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Dengang det var aktuelt dro vi fra jobb klokken 4 og hentet sånn ca 10-15 over.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:48   #9
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg jobber bare 50% nå (ikke helt frivillig), men jobbet 100% i et drøyt halvår da Ville var 3. Jeg hadde en knapp times reisevei i begge retninger. Det gikk helt fint (litt stress de gangene mannen var bortreist med jobben), og jeg savnet ikke å jobbe deltid. Det eneste jeg merket, var at jeg fikk mindre tid til å trene, men det skyldtes mest at jeg ikke liker så godt å trene på kvelden.

Vi pleier å dele slik at én leverer i barnehagen og den andre henter. De fleste dagene er Ville der fra ca 8 til 16. Hun trives så godt i barnehagen at hun nok ikke ville vært spesielt glad for å være hjemme med meg på halvtid.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:51   #10
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rundt fire. Jobber fra ca. halv åtte til ca. halv fire og har tolv minutters vei til bhg om det ikke er kø. Med kø tar det atten minutter.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 14:04   #11
M&M
Superduper

M&M sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg trives med og jobbe, og kunne ikke tenkt meg å jobbe mindre!
Både mannen og jeg jobber 100% og har et barn i bhg. og et på skole/SFO.

Jeg leverer i bhg. ca. 7:45 og henter ca. 16:00 (jeg har flexitid), bortsett fra når jeg må jobbe overtid eller er på reise. Da leveres det 7:30 og hentes 16:30
Vi har ikke vaskehjelp men tar husarbeid når det passer, og er ikke redde for litt støv.

Jeg egner meg ikke til å gå hjemme, jeg blir lat av det!

Gammel 15-05-13, 14:13   #12
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?

Jeg ønsket redusert før men ikke nå. Det har vært tungt med småbarn i to barnahager med mere. Redusert stilling er bare redusert lønn og samme arbeidsoppgaver der jeg jobber, og er derfor brukt i svært liten grad. Jeg har flexitid og hjemmekontor, men også litt reising.

Jeg velger permisjon uten lønn for å få syv uker ferie. Synes det får holde, selv om jeg kunne tenkt meg fritid til ferier uten barn og litt mer tid til trening i hverdagen. Det ville vært luksus. Vi deler på oppgavene og reiser mindre enn 30 min hver vei. Litt mer med levering av barn, for da må vi gå ca 1,5 km mellom hjem, barnehage og holdeplass.

Vi er godt etablerte, kanskje litt eldre, og har råd til mindre inntekt.

Gammel 15-05-13, 18:17   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber 100 % i barnehage, men har sønnen min i samme barnehage som jeg jobber i, samt at barnehagen (og eldste sin skole) ligger ca. 200 meter fra hjemmet vårt, så det gjør jo ting uhyre enkelt. Jeg jobbet 80 % før jeg begynte i denne jobben, da måtte jeg kjøre et stykke så jeg ville helst ikke jobbe fullt. Jeg føler nesten ikke at jeg jobber fullt engang nå, siden jeg ikke bruker noe tid på reisevei og sønnen min ikke må hentes og leveres et annet sted. Veldig greit. Jeg må nok kanskje jobbet lenger unna om en stund, men da blir det nok ikke 100 %. Kanskje 80.

Gammel 15-05-13, 22:47   #14
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Leverer ca 7.45 og henter en gang i tidsrommet 15.15-16.30. Vi er ferdige med å spise middag og rydde kjøkkenet før 17.00 stort sett hver eneste dag, og legger ungene kl 20.00, så da har vi tre timer kos/familiesamvær/sløving på sofaen hver ettermiddag. Ikke noe å stresse etter, hos oss.

Jeg kom bare så langt, følte at jeg måtte svare på det i tillegg til hovedinnlegget.

Så til HI; jeg ønsker å jobbe 100 %, og det fungerer bra for meg. Om jeg hadde ønsket å jobbe redusert hadde jeg fått det uten problemer. Jeg skulle ønske at mannen kunne jobbet 80 % og kunne hatt fri en dag i uka, til husarbeid/vasking/rydding og storhandel. Det hadde aldri funket om jeg hadde hatt fri en dag i uka, jeg hadde blitt sittende i sofaen med tv-serier. Men på jobben til mannen henger de igjen i en tidsalder hvor det er konemødrene som jobber redusert (eller ikke i det hele tatt) og mannfolka som jobber, jobber gjerne mye overtid, og skal forsørge de hjemme.

En mellomløsning er kanskje å skaffe noen som kan vaske her. To stk i 100 % jobb, et barnehagebarn og en skoleunge, det er ikke oppskriften på et ryddig og rent hjem her i huset, iallfall.

Gammel 15-05-13, 23:04   #15
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Våre leveres til frokost, som serveres klokken åtte. Ja, de leveres helst kvart på, sånn at vi kommer oss ut på veien igjen før fergekøa som kommer klokka åtte... (Ideelt sett skulle vi gjerne vært før den køa klokken halv åtte, men så fort kommer vi oss merkelig nok bare ikke ut av huset...) og hentes som de siste sånn mellom halv fem og fem. (Vel, HUN er siste på sin avdeling, om ikke min svigerinne jobber senvakt på naboavdelingen, da er hennes to de aller siste, han er ikke siste på sin avdeling, der er de en liten håndfull igjen når vi kommer.) Bhg er åpen 0645-1700

Det er kort tid fra middag til kveldsmat, og skal vi noe som helst annet enn "hjem, lage middag, leke litt, spise kveldsmat og legge", så blir det fort stress (det løser vi ved fleksitid så vi går tidligere fra jobb) men så er jo da altså 95% av dagene våre helt standard, middag, lek, kveldsstell. Det er nok mye det at vi har et så lite aktivt liv, som gjør det gjennomførbart.

Gammel 15-05-13, 13:40   #16
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det tror jeg ikke. Kanskje jeg ville gjort det akkurat fra ungene var 1-3 om det hadde vært et enkelt alternativ, men sånn ellers så syns jeg 100% er akkurat passe. Jeg jobber akkuratt 100% da, sjelden noe over det.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:41   #17
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skilpadda sier det.

Gammel 15-05-13, 13:43   #18
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Kunne gjerne jobbet 60 eller 80%. Men ville ikke endret noe utover det, bare hatt en dag eller to til å ordne ting hjemme, fått slappet litt av, lagt trening på dagtid, og vært litt ovenpå. Synes ikke dagene strekker til slik det er nå. Men ser for meg at det blir annerledes allerede fra neste år (minste starter på skolen), og merker allerede endring på eldste som er mer selvstendig med lekser, ordning, kan være oppe litt lengre, et.c. Så det går seg nok til. Men for oss har det vært strevsomt fra vi fikk to på skolen, aktiviteter som skal følges opp, en mann som er hjemme 17-17.15, og alt som skal rekkes før det er sengetid for dem. Vi har ikke vaskehjelp, men hadde egentlig mer trengt rydde-/kleshjelp. Det hoper seg fort opp. Vi har heller ingen familie her. Så alt skal foregå fra 17.00-20.30 på en måte. Dvs. helst skulle vi avsluttet kvelden enda tidligere. Men ofte går det ikke.

Det som gjør at det går er at vi har fleksible arbeidstider, mulighet for hjemmekontor, og vi er begge innstilt på at det er dette som gjelder. Vi prioriterer hjem og familie. Er en av oss borte sånn som i går, så er det hårda bud for den som er igjen. Da kreves det noe av meg fram til sengetid. Men det går bra av og til. Da innstiller vi oss på det.

Sist redigert av Dronningen : 15-05-13 kl 13:56.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:44   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja. Jeg ville gjerne jobbet kun 100 %.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-13, 13:48   #20
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Nei. Jeg ville ikke jobbet mindre.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:50.