|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?Jeg vil jobbe 100%. Elsker jobben min - så lenge det ikke går på helsa løs. Er ikke tilbake dit enda.
|
|
|
|
#2 |
|
flisespikker
|
Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?Jeg kunne godt tenke meg for å jobbe mindre for å gjøre andre ting, men "andre ting" ville ikke vært f.eks. å være sammen med småbarn på halvtid i stedet for at de var i barnehagen. Og sånn som hverdagen er nå, er i grunnen sønnen min stort sett på skole/AKS mens jeg er på jobb, så jeg ville ikke sett ham vesentlig mye mer dersom jeg var hjemme.
|
|
|
#3 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?For meg er det økonomien som setter grensene ja. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?Jeg kunne gjerne jobbet litt mindre om jeg ikke var avhengig av pengene eller tenkte litt på pensjon. Men jeg kunne ikke tenke meg å ikke jobbe i det hele tatt, så lenge forutsetningene er slik de er nå (tenker helse og sånn).
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02) Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre. Groucho Marx Sist redigert av tiddelibom : 15-05-13 kl 13:45. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?Dere som jobber 100%, har barn i barnehagen og ikke synes det er mye stress i hverdagen, når henter dere barna? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Da vi hadde barnehagebarn, hentet vi ham stort sett alltid halv fem. (Og leverte i åtte-/halv ni-tiden om morgenen.) I alle fall de siste par årene. Det var ytterst sjelden snakk om stress i den sammenheng.
|
|
|
#8 |
|
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Dengang det var aktuelt dro vi fra jobb klokken 4 og hentet sånn ca 10-15 over. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?Jeg jobber bare 50% nå (ikke helt frivillig), men jobbet 100% i et drøyt halvår da Ville var 3. Jeg hadde en knapp times reisevei i begge retninger. Det gikk helt fint (litt stress de gangene mannen var bortreist med jobben), og jeg savnet ikke å jobbe deltid. Det eneste jeg merket, var at jeg fikk mindre tid til å trene, men det skyldtes mest at jeg ikke liker så godt å trene på kvelden.
|
|
|
#10 |
|
Borte
|
Rundt fire. Jobber fra ca. halv åtte til ca. halv fire og har tolv minutters vei til bhg om det ikke er kø. Med kø tar det atten minutter.
|
|
|
#11 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?Jeg trives med og jobbe, og kunne ikke tenkt meg å jobbe mindre!
Jeg leverer i bhg. ca. 7:45 og henter ca. 16:00 (jeg har flexitid), bortsett fra når jeg må jobbe overtid eller er på reise. Da leveres det 7:30 og hentes 16:30
|
|
|
#12 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvis du kunne jobbet mindre - ville du gjort det da?Jeg ønsket redusert før men ikke nå. Det har vært tungt med småbarn i to barnahager med mere. Redusert stilling er bare redusert lønn og samme arbeidsoppgaver der jeg jobber, og er derfor brukt i svært liten grad. Jeg har flexitid og hjemmekontor, men også litt reising.
|
|
|
|
#13 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Jeg jobber 100 % i barnehage, men har sønnen min i samme barnehage som jeg jobber i, samt at barnehagen (og eldste sin skole) ligger ca. 200 meter fra hjemmet vårt, så det gjør jo ting uhyre enkelt. Jeg jobbet 80 % før jeg begynte i denne jobben, da måtte jeg kjøre et stykke så jeg ville helst ikke jobbe fullt. Jeg føler nesten ikke at jeg jobber fullt engang nå, siden jeg ikke bruker noe tid på reisevei og sønnen min ikke må hentes og leveres et annet sted. Veldig greit. Jeg må nok kanskje jobbet lenger unna om en stund, men da blir det nok ikke 100 %. Kanskje 80.
|
|
|
#14 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Leverer ca 7.45 og henter en gang i tidsrommet 15.15-16.30. Vi er ferdige med å spise middag og rydde kjøkkenet før 17.00 stort sett hver eneste dag, og legger ungene kl 20.00, så da har vi tre timer kos/familiesamvær/sløving på sofaen hver ettermiddag. Ikke noe å stresse etter, hos oss.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Våre leveres til frokost, som serveres klokken åtte. Ja, de leveres helst kvart på, sånn at vi kommer oss ut på veien igjen før fergekøa som kommer klokka åtte... (Ideelt sett skulle vi gjerne vært før den køa klokken halv åtte, men så fort kommer vi oss merkelig nok bare ikke ut av huset...) og hentes som de siste sånn mellom halv fem og fem. (Vel, HUN er siste på sin avdeling, om ikke min svigerinne jobber senvakt på naboavdelingen, da er hennes to de aller siste, han er ikke siste på sin avdeling, der er de en liten håndfull igjen når vi kommer.) Bhg er åpen 0645-1700
|
|
|
#16 |
|
Borte
|
Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?Nei, det tror jeg ikke. Kanskje jeg ville gjort det akkurat fra ungene var 1-3 om det hadde vært et enkelt alternativ, men sånn ellers så syns jeg 100% er akkurat passe. Jeg jobber akkuratt 100% da, sjelden noe over det.
|
|
|
#18 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?Kunne gjerne jobbet 60 eller 80%. Men ville ikke endret noe utover det, bare hatt en dag eller to til å ordne ting hjemme, fått slappet litt av, lagt trening på dagtid, og vært litt ovenpå. Synes ikke dagene strekker til slik det er nå. Men ser for meg at det blir annerledes allerede fra neste år (minste starter på skolen), og merker allerede endring på eldste som er mer selvstendig med lekser, ordning, kan være oppe litt lengre, et.c. Så det går seg nok til. Men for oss har det vært strevsomt fra vi fikk to på skolen, aktiviteter som skal følges opp, en mann som er hjemme 17-17.15, og alt som skal rekkes før det er sengetid for dem. Vi har ikke vaskehjelp, men hadde egentlig mer trengt rydde-/kleshjelp. Det hoper seg fort opp. Vi har heller ingen familie her. Så alt skal foregå fra 17.00-20.30 på en måte. Dvs. helst skulle vi avsluttet kvelden enda tidligere. Men ofte går det ikke. Sist redigert av Dronningen : 15-05-13 kl 13:56. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Hvis du kunne jobbet mindre- ville du gjort det da?Nei. Jeg ville ikke jobbet mindre.
|
![]() |
|
|