|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Sender man barna i toget uansett? | |||
| Ja, det er en plikt å gå i toget. Ingen unnskyldning. |
|
18 | 15,52% |
| Man bør gå om man ikke har veldig gode grunner til å la være (som jeg vil utdype i tråden) |
|
46 | 39,66% |
| Nei, selvfølgelig er det lov å droppe toget, det er et fritt land |
|
52 | 44,83% |
| Couldn't care less. |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Her vil ikke barna gå i tog og spurte tidlig om å få reise bort i år og. I fjor jobbet mannen og jeg såg den fæle værmeldingen og tok med ungene på hytta.
|
|
|
|
#2 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Det å ikke gå i tog er for meg en ukjent problemstilling. Hvis mine små på 7 og 12 år ikke ville gått i toget, så er det ikke langt unna at jeg hadde tvunget dem. Såfrem det ikke var helsemessige eller andre tungtveiende grunner for å la være
|
|
|
#3 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Her har det ikke vært et tema, på 17 mai går alle i tog, tror ikke tanken på at man kan slippe har streifet dem. I din situasjon synes jeg derimot at det er helt ok å droppe det. Men hadde nok kanskje tatt dem med til sentrum for å oppleve tog og stemningen.
|
|
|
#4 |
|
Fjellpiper
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Jeg føler at man bør, og ville derfor ha oppmuntret til tog, men ikke tvunget. I din situasjon synes jeg det er helt innenfor å prioritere annerledes kos på 17. mai. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Femteklassingen vår slipper i år, mens førsteklassingen skal gå. Vi har sagt at man gå i tog til og med fjerdeklasse. (For det gjorde storebror uten at vi bestemte noe der.) |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Eg tvinger ikkje mine til å gå i tog, men oppfordrer dei til det. Dvs. eg oppfordrer meg sjølv til å bli ein brøkdel så entusiastisk for tog som ungene.
|
|
|
#10 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?I din situasjon så synest jeg det er helt ok å ikke være, men i utganspunktet synest jeg barna skal gå. Men samtidig, det skal ikke være en dag med tvang heller så vanskelig å si. Det hadde nok kommet an på hvorfor en ikke ville gå. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
flisespikker
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Jeg pusher litt, men tvinger ikke. I fjor (fjerdeklasse) tror jeg det var to eller tre av de femten-seksten guttene i klassen til Poden som gikk i toget, så det oppleves tydeligvis ikke som obligatorisk hos dem.
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Hvorfor er det galt å ikke gå i tog, det ikke fullt og bråkete nok? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Jeg hadde pushet ganske hardt hvis mine ikke ville tror jeg. Jeg syns barnetog er en flott tradisjon som det er viktig å ta vare på, og det er synd hvis det blir en greie at ingen vil gå. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Jeg gleder meg til mine slutter å gå, og jeg kan drikke champagnefrokost igjen.
|
|
|
#15 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Jeg har tvunget Guttungen til å gå i barnetoget en gang i hans liv - han var 6 år, rosaruss, og jeg følte det nærmest som en forpliktelse at han deltok. Ungen var pottesur gjennom hele toget - han hatet det fra ende til annen. Det var en alt annet enn hyggelig erfaring for noen av oss.
|
|
|
#16 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Jeg hadde ikke skrevet noen melding om å få slippe tog, nei. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
snur
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Jeg hadde pushet litt og i alle fall om skolen måtte ha melding for å slippe toget.
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Det kommer an på grad av ulyst. Litt mildt press de første årene synes jeg hører med.
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Jeg utkjemper nok kamper, så det å gå i tog 17. mai er ikke en av dem. Vil de gå, fint, hvis ikke, greit det også.
|
|
|
|
#20 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai - sender man unger i tog selv om de ikke vil?Yngste her er engstelig for mye, spesielt i en sånn setting hvor han mister litt kontroll. |
|
|
|
![]() |
|
|