|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?Alene: Når helvete fryser over, sånn omtrentlig.
![]() |
#22 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?Livredningskurs var et godt poeng, Ru. Jeg vil virkelig ikke at de skal komme i en situasjon der de blir hjelpeløse vitner til noe med tragisk utfall.
![]() |
#23 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?Eldste får vel være alene (med venner) på stranda nå. Han er 17 år.
1996 & 2002 "Det har jeg aldri gjort før... Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..." -Pippi Sist redigert av Robyn : 21-05-13 kl 12:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?Jeg aner ikke. I teorien tenker jeg fra sommeren etter barneskolen, men samtidig er jeg litt usikker. Jeg vet jo at jeg dro på stranda lenge før jeg fikk lov av mamma og pappa, og jeg vil heller vite at de er der enn at de sniker seg dit uten at jeg vet det. Eldste er snart 11, og her om dagen fikk hun gå på stranda med en venninne og vasse, men ikke bade. Hun er absolutt svømmedyktig, men alle de nærmeste strendene har flytebrygge med hoppetårn, jeg syns det er skummelt. Hun ha også badet i elva på vei hjem fra skolen, uten at jeg visste det på forhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?Vår snart 14- og snart 12-åring får reise på stranda sammen, uten voksne. Helt alene er ikke aktuelt. Vi er som regel ikke langt unna likevel (det dreier seg om stranda på hyttefeltet og de aller fleste menneskene rundt er bekjente), jeg har stor respekt for vannet.
![]() |
#26 |
Ad astra
|
![]() Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?Vesla får være alene på stranden, hun blir 11 i år. Nå hører det med til historien at vi bor på en øy, og stranden (på to sider av huset) er 30-40 meter unna - maks. Kanskje ikke det en gang. Så om hun er på stranden ser vi det fra huset.
![]() |
#27 |
kamerat
|
![]() Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?Får jeg ikke gå alene på stranda?!
![]() |
#29 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?Tja, ikke ennå. Jeg har en 11-åring i femte klasse og en 8-åring i 2 klasse.
![]() |
#30 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
![]() Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?Jeg mener jeg var på stranden med venner fra rundt sommeren jeg skulle opp i 6. klasse, eller kanskje jeg husker feil og det var fra da jeg skulle opp i 5. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?Min eldste fikk lov første gang i fjor, da var han 14. Jeg har sagt at de må ta 200-meters merket først, og at de må ha prøvd seg på livredning (det gjør de i løpet av 8. klasse) og ha litt vett i skallen.
![]() |
![]() |
#32 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?Vi var yngre enn mine kommer til å få være. Men pappa var vel 8 (og kunne ikke svømme) når han rodde midtfjords i en gammel trebåt og farmor så ham med kikkert... Det var egentlig nær ved at han druknet, så at vi fikk gå på stranda (ikke lov lenger ut enn inne i ei lita vik, et meget lite og oversiktelig område, aldri lov utenfor et bestemt punt, ved fjære kunne vi gå, ved flo var det litt for dypt til det) var jo strengere enn forrige generqsjon, men jeg mener vi gikk på barneskolen, og jeg kjenner at neste generasjon kommer til å bli eldre...
![]() |
#33 |
kamerat
|
![]() Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?
![]() |
#34 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Må man ha vett i skallen for å gå på stranda også, nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?Jepp, Filifjonka. Tiåringen tok det nå nylig, men han mangler nok dessverre en del "vett i skallen" enda (som i at han herjer og "tar helt av" når han er med vennene sine, handler før han tenker og følger strømmen) noe som gjør at det snør kattunger før jeg lar han gå til stranden uten følge med voksne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Fola Blakken
|
Ja, så av og til må mannen bli hjemme når vi går i bad.
![]() |
![]() |
#39 |
maler
|
![]() Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?I basseng uten voksne (men med livvakter) fra ca 10 år.
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når lar dere barna være på stranden uten tilsyn?Lurt med livredning, men kan man forvente at en 12-14 åring vil klare gjennopplivning? Det er jo ganske så tungt og er det å vente at en 12-14-åring vil kunne vurdere en slik kritisk situasjon? Tenker på at ikke livredningskurs blir en falsk trygghet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|