Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kildesorterer du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kildesorterer du?
Ja, jeg sorterer alt 22 32,35%
Ja, matavfall 23 33,82%
Ja, papiravfall 43 63,24%
Ja, plastavfall 12 17,65%
Ja, glass og metall 25 36,76%
Av og til 4 5,88%
Nei, det er ikke returordninger her jeg bor 2 2,94%
Nei, jeg gidder ikke 1 1,47%
Nei, jeg ser ikke vitsen 0 0%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 68. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-04-07, 00:53   #1
linka-mor
Aquarist

linka-mor sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Kildesorterer du?

Grønn pose for matavfall, rød for papir og hvit pose (vrengt handlenett) for resten. Vi har ikke tilgang til metall/glass/avis sortering her vi bor, og det er litt surt når vi alt må sortere.

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 02:04   #2
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi sorterer papir og glass/metall. Her vi bor er det bare restavfallet som blir samlet inn, så vi må fylle opp bilen med dritt og kjøre et stykke for å levere. Det er egentlig litt klønete.

Gammel 30-04-07, 08:11   #3
kisha
Tar en fot av gangen

kisha sin avatar

Hvor: Havørnbyen
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Her blir alt kildesortert. Ellers blir det liten plass i de forskjellige søppelkassene. Papir, mat og restavfall har vi søplekasser til, mens glass og metall må leveres. Men det er gratis.
Det eneste vi må betale for er ekstra restavfall som vi selv kjører til kildesorteringen.

Gammel 30-04-07, 09:11   #4
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ganske flink.
Sorterer papir,metall og glass og matavfall (dvs brød)
Smårester etter middag etc er jeg ikke så flink til å sortere.Det havner i vanlig avfall.
Vi har mye brødavfall, da min kjære er baker, og tar med et par brød hjem hver dag.

Papiravfall har vi mye av.Må hver eneste måned kjøre en stor haug til fyllplassen

Gammel 30-04-07, 09:39   #5
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Vi er ganske flinke. Papir og mat går sammen i følge vår kommune. Merker at det er store forskjeller i hvordan de ulike kommunene legger opp til sortering. Hos oss er det også slik at de fleste sorterer i store felles kontainere - det er ikke så lurt, MANGE slurver fælt med dette. Tror kanskje dette hadde blitt lettere med egne private dunker, så kan renovasjonsmannskapet gå direkte på synderne. I hjemkommunen min kan du risikere at det ikke blir tømt dersom du sorterer skikkelig, eller i værste fall synder mot bioavfallet.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 09:48   #6
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sorterer alt! Har svart dunke til papir(har en stor en, for det er gratis)
grønn dunke til div søppel(har en stor en, men skal bytte til vanlig nå som minsten er foruten bleier, for det er IKKE gratis)
brun dunke til matavfall
store plastsekker til plastavfall, blir hentet hver 14.dag.
glass/metall kjøres til egne containere
+ det som en kjører til fyllinga er gratis om en sorterer på stedet.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 10:10   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skulle gjerne vært litt flinkere, men jeg finner ikke en praktisk måte å oppbevare søpla på.
Nå sorterer vi ut alt av papir. Og er det mye plast og slikt så sorterer vi ut det også. Men stort sett går alt annet enn papir i restavfallet.

Gammel 30-04-07, 10:11   #8
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I borettslaget vårt er det en kontainer for plast, en for papir og en som heter "restavfall".

Gammel 30-04-07, 11:29   #9
Katinka
Skriv og skriv og skriv

Katinka sin avatar

Hvor: Det meste er nord
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 30-04-07, 12:45   #10
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Matavfall, papiravfall, glass og flasker. Ellers synder jeg nok litt, ja. Er så dårlige ordninger her vi bor.

Gammel 30-04-07, 15:23   #11
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Her er det kun lagt opp til papir og restafvfall. En grønn og en svart dunk.
Vi gjør ikke mer enn det.

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 15:27   #12
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har bare én dunk til alt. Papiravfall hentes ca. en gang i måneden, men da må vi sette det ut separat nede ved veien. Siden jeg ikke abonnerer på noen avis, går det sånn noenlunde, men av og til må jeg kjøre papiravfall selv fordi det er fullt.

Og da lurer jeg, både angående papiravfall og alt annet jeg selv må transportere til gjenvinningsstasjonen hvis jeg vil sortere det ut: Har det egentlig noe for seg? Sparer man miljøet for så mye ved å resirkulere at det rettferdiggjør bensinen? Spesielt for oss, som er en liten husholdning med lite avfall, vi er ikke i nærheten av å fylle søppelposen mellom hver tømming.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-04-07, 21:34   #13
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Mat,papir,glass og metall.
Ikke noe plast sortering her

Gammel 30-04-07, 23:02   #14
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Jeg sorterer som regel alltid, men mannen min slurver og da hender det jeg blir skikkelig lei og gir f en liten stund.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 14:53   #15
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Og da lurer jeg, både angående papiravfall og alt annet jeg selv må transportere til gjenvinningsstasjonen hvis jeg vil sortere det ut: Har det egentlig noe for seg? Sparer man miljøet for så mye ved å resirkulere at det rettferdiggjør bensinen? Spesielt for oss, som er en liten husholdning med lite avfall, vi er ikke i nærheten av å fylle søppelposen mellom hver tømming.

Så vidt jeg vet kommer dette an på kommunen. Spørs hvilket søppelanlegg de har og hva de gjør med søpla. I de verste tilfellene samler de sammen all søpla folk har sortert og sender det inn i forbrenningsanlegget (grunnen til at dette kan skje er selvfølgelig at i så store prosjekter som å legge om måten man håndterer søppel på er det vanskelig å koordinere slik at alt er ferdig akkurat samtidig. Det er ikke fordi at kommunene liker å lure folk til å sortere søpla si). Skjekk opp!

Gammel 01-05-07, 20:19   #16
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Her sorterer vi så vi blir grønn i fjeset:

Papir, papp, kartong ol i egen søppeldunk
Matavfall i egen søppeldunk
Glass og metall leveres ved nærbutikken

Også leverer vi spesialavfall på en egen stasjon på søppeldynga.

Det blir endel rot inne av denne sorteringen, men nytter det for miljøets del så gjør jeg det gladelig.

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 01:33   #17
MorStine
*elsker ENGA*

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

I kommunen vår MÅ vi sortere, ellers henter de ikke øpla vår. Fimmer de ikke grønne poser (matavfall) i dunken, tar de ikke med søpla. Alt sortere her; mat, plast, papir, metall/gla og øvrig avfall... Har jo en dullion kasser inni benkeskapet, men det må jo til da...

Gammel 05-05-07, 01:38   #18
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sorterer papp og papir. Gidder ikke kildesortere matvarer. Det er så sykt med fluer her og det er trippelt ille om det står matrester i de idiotiske papirposene.

Gammel 05-05-07, 01:47   #19
dutte
fornyet

dutte sin avatar

Hvor: Far out east
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har krysset av til plast tror jeg. Papp, plast , glass blir sortert. Og da må vel resten bli matavfall . Eller noe sånt.

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 01:47   #20
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Vi sorterer, ja, men det er et satans slit, fordi vi må kjøre vekk alt selv Her kommer kun søppelbil som tar med seg en søppelsekk -ingen som henter plast, papir, metall, glass og matavfall. Jeg må innrømme at jeg synes det er et pes å fylle bilen med alskens drit for å kjøre det til en oppsamlingsplass Med 6 personer i husstanden, blir det en del søppel!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.