|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Uønsket serviseJeg kunne også godt hatt dette serviset og brukt det en gang i blant, selv om jeg ikke hadde valgt det og det ikke er helt min vanlige stil. Sist redigert av Filifjonka : 11-06-13 kl 07:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uønsket servise
Teo sa det.
![]() |
#24 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Uønsket serviseJeg trodde et øyeblikk at det var motsatt når jeg så på bildene.
![]() |
#25 |
Borte
|
![]() Sv: Uønsket serviseJeg hadde beholdt og tidvis brukt det, så ville jeg latt barna arve det om de ønsket.
![]() |
#26 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Uønsket serviseDu bor ikke i Trondheim? Foglia har jeg 12 flate middags-og dype tallerkener av. Skulle gjerne ha supplert med flere flate tallerkener. Så du trenger ikke nødvendigvis å ha et helt servise, slike som meg vil fylle på det vi har. (Og har fått feriepenger!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men hvis du helt sikkert får til 12, så er det best å selge det samlet. Noe annet om en har 2-4 deler innerst i skapet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Uønsket serviseDet er nok en servise som er lett å selge, så jeg tror og at jeg har spart det til det er komplett og så solgt det. Jeg tenker litt på giveren jeg da - hvem det er. Er det nær slektning, (av typen mor/svigermor), så vil jeg da tro at vedkommende kan få høre at dere ikke samler på det. Det er litt merksnodig å bestemme hvilket servise folk skal samle på synes jeg...
![]() |
#30 |
Borte
|
Tja, det kan man jo si. Jeg ser litt annerledes på det. Hos oss har vi fått masse deler til nisseserviset fra Porsgrund. Farmor syns det er et aldeles nydelig servise og syns hun var verdens snilleste som ga oss så flotte saker til jul flere år etter hverandre. Så kom mormor og ville så inderlig gjerne gi meg alle delene hun hadde og vips! hadde jeg et servise jeg ikke ønsket meg og ikke trengte, men som jeg syns er veldig koselig likevel fordi det er så gode mormor- og -farmorminner knyttet til det. Når noen plukker ut noe fra hjertet så klarer jeg ikke å ikke bli glad for det. Det skal også sies at jeg ikke syns det er så nøye om serviset ikke er helt etter min smak heller.
![]() |
#32 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Uønsket servise
Sånn tenker jeg også. Jeg har forresten også et nisseservice som jeg aldri hadde kommet til å kjøpe selv, og som jeg aldri har ytret ønske om å få. Men, nå er det her, og det lufter seg til jul. Ungene liker det, det er liksom noe ekstra for dem når mor drar fram nisseservicet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Epikur
|
![]() Sv: Uønsket serviseFoglia er ikke det verste av Villeroy og Boch, jeg vet om flere som har det og det er helt sikkert et marked for det.
![]() |
#34 |
Har tro på forbedring
|
Det synes jeg er noe helt annet. Jeg har også endel bestemorting som hun mente jeg burde ha som ikke er helt min greie - men det er bestemorgreier og dermed er jeg glad i det likevel. *bill mrk. porselensnisser etc*
![]() |
#35 |
flisespikker
|
![]() Sv: Uønsket serviseHvis du kan slippe unna med å selge det, så synes jeg du kan gjøre det, og bruke pengene på et servise du liker selv og ønsker å bruke. Det er både dyrt og tar stor plass i skapet, og når du ikke liker det, skjønner jeg godt at du ikke vil bruke det - og da er det jo ganske meningsløst å ha det i skapet. Det er jo ingen som har noen glede eller nytte av at det står der.
![]() |
#36 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Uønsket serviseI forhold til endret smak tviler jeg veldig på det, har likt det samme siden jeg var 13. Mønsteret minner meg om 80-tallet, og det var ikke noe godt tiår for meg.
![]() |
|
|