|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Abort etter uke 12
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
nju nja njo
|
Sv: Abort etter uke 12Hvis du skulle få godkjent søknaden din nå så må du føde normalt. Mulig du er klar over det, men det kan være greit å huske hvis du ikke er helt sikker på hva du vil selv.
|
|
|
#3 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: trøndelag
![]() |
Sv: Abort etter uke 12Hei igjen! Jeg vil igjen si takk for alle fine tilbakemeldinger. Gode ord og råd hjelper i en mørk situasjon, selv om det er fra fremmede |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Abort etter uke 12Uansett hva dere bestemmer dere for å gjøre så er mitt forslag at mannen din steriliserer seg siden det er han som absolutt ikke vil ha flere barn. Da slipper dere i verste fall komme i denne situasjonen en gang til. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det er vel ganske normalt for foruvante folk å oppsøke forum først når de har noe de trenger "hjelp" med fra ukjente.
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Sv: Abort etter uke 12Jeg har vært med gjennom denne prosessen en par ganger og det er ikke bare "uvanlige" folk som kan komme i en situasjon der det ikke er greit å få et barn for deres eller de barna man allerede har sin skyld.
|
|
|
#8 |
|
Rockesøster
|
Sv: Abort etter uke 12Huff, jeg synes ikke en slik tråd er egnet for å komme med egne betraktninger ang. det trådstarter vurderer å gjøre. Det kommer helt klart frem i hovedinnlegget at dette er en rådvill situasjon som er tøff, og man trenger ikke å gi en tilleggsbelastning. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Elsker gamlis- godis
Helt enig. Lykke til, du har fått noen kloke svar.
|
|
|
#10 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: trøndelag
![]() |
Sv: Abort etter uke 12Tusen takk alle dere snille damer/jenter, setter stor pris på dette! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Rockesøster
|
Jeg mener det er upassende i en slik tråd, og mener man heler kan diskutere slik dersom det blir gitt rom for det fra trådstarter eller i en tråd der man diskuterer slikt på generell basis. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Abort etter uke 12Eg meiner det må vere rom for å fraråde ein person å ta seinabort dersom det kjem fram at personen som spør om råd er usikker. Spesielt sidan det faktisk vil vere snakk om å føde barnet, ikkje utskrapning i narkose. Dette vil vere ei enorm psykisk påkjenning for dei som er sikre på valget og endå verre for ein som er usikker.
|
|
|
#14 |
|
Elsker gamlis- godis
Ja, men i første innlegget spør hun bare om hva som skal til for å få innvilget senabort.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Abort etter uke 12Bare en liten betraktning: hva slags operasjon hadde du for 3 uker siden? Kan den ha skadet fosteret på noen måte? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ringskrømt
|
Men jeg diskuterer ikke abort generelt, jeg sier at jeg håper hun ikke gjennomfører det. Og kommentaren om at å gi råd og fraråde fremmede mennesker å gjøre noe er merkelig, må jeg bare le av. *peker på hvor vi er* |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Medlem siden: Mar 2008
|