|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
One of These Days
|
Sv: Ny type bursdagsfeiring?Jeg synes det er et godt tiltak med tanke på ekskludering. Det er naivt å tro at noen ikke blir såret av å bli utelatt fra et bursdagsselskap eller å overlate ansvaret med å be gjester til en 8-åring. Jeg synes det er foreldrenes ansvar å lære barna opp i å inkludere alle. Det betyr ikke nødvendigvis alle på et trinn, men alle jentene eller alle guttene i klassen synes jeg bør bli bedt når de er så små. Klart jeg skjønner at noen vil ha små bursdagsfeiringer og vil føle det påtvunget, men både som mor til en som ble ekskludert og som lærer som ser mange som blir ekskludert, mener jeg at bursdagsfeiringer hvor alle er inkludert er flotte greier. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny type bursdagsfeiring?Hvis dette funker, så hvorfor ikke? Hvis ekskludering og mobbing ikke var et reelt problem, så ville jo ikke behovet for slike løsninger dukke opp.
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ny type bursdagsfeiring?Først når jeg så artikkelen i Aftenposten forstod jeg at dette var snakk om en baseskole, og det gir litt andre utfordringer enn for vanlige skoler. Man har altså 50 elever som egentlig alle er i samme klasse og mikser hvem som har undervisning sammen i baser.
|
![]() |
|
|