Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Ny type bursdagsfeiring?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-13, 21:25   #1
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ny type bursdagsfeiring?

Jeg synes det er et godt tiltak med tanke på ekskludering. Det er naivt å tro at noen ikke blir såret av å bli utelatt fra et bursdagsselskap eller å overlate ansvaret med å be gjester til en 8-åring. Jeg synes det er foreldrenes ansvar å lære barna opp i å inkludere alle. Det betyr ikke nødvendigvis alle på et trinn, men alle jentene eller alle guttene i klassen synes jeg bør bli bedt når de er så små. Klart jeg skjønner at noen vil ha små bursdagsfeiringer og vil føle det påtvunget, men både som mor til en som ble ekskludert og som lærer som ser mange som blir ekskludert, mener jeg at bursdagsfeiringer hvor alle er inkludert er flotte greier.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-13, 21:33   #2
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis dette funker, så hvorfor ikke? Hvis ekskludering og mobbing ikke var et reelt problem, så ville jo ikke behovet for slike løsninger dukke opp.

Det er sikkert ikke påtvunget å gjøre det slik (FAU kan jo strengt tatt ikke tving noen), og det vil sikkert være mulig å gjennomføre bursdager med bare utvalgte venner i stedet for. Da får man heller stå for den løsningen hvis det kommer spørsmål, og eventuelt understreke bakgrunnen for valget. Den bursdagsformen blir vel uansett ikke normen på denne skolen, vil jeg tro.

Gammel 20-06-13, 06:59   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Først når jeg så artikkelen i Aftenposten forstod jeg at dette var snakk om en baseskole, og det gir litt andre utfordringer enn for vanlige skoler. Man har altså 50 elever som egentlig alle er i samme klasse og mikser hvem som har undervisning sammen i baser.

Sett ut i fra det er det kanskje litt mer forståelig at man velger å ha en annen løsning, uten at det ellers er sagt at man må be både gutter og jenter. På noen av trinnene på skolen kan det vel også være mer enn 50 elever.

Likevel tror jeg raskt da dette uansett fører til at mange vil ha et selskap i tillegg der bare noen inviteres.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.