Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

"Når barna blir større, DA skal vi reise"

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-07, 23:50   #1
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er av dem som sier jeg vil reise når barna blir større.

Det er ene og alene fordi jeg gjerne vil reise uten barn. Jeg koser meg ikke på ferie med barn.

Hva! Vil du virkelig ikke ha med barna på ferie. Du er en skikkelig dårlig mor, asså.

: ofrer meg og Tar Ansvar:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:59   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hva! Vil du virkelig ikke ha med barna på ferie. Du er en skikkelig dårlig mor, asså.

Er du liksom så perkfet du da?!

Kom til denne siden av byen så skal jeg banke den fisefine villarumpa di!

Jeg lar om ikke annet barna få stå opp nå de er våkne.

Jeg er en skikkelig badass!

Gammel 02-05-07, 00:01   #3
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Lener meg tilbake, tar en Vallergan og venter på fortsettelsen!

Gammel 02-05-07, 00:08   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Er du liksom så perkfet du da?!

Kaller du meg Perkfet!? :hvinestemme:

Sitat:

Kom til denne siden av byen så skal jeg banke den fisefine villarumpa di!

Kaller du leiligheten min en villa!?

Sitat:

Jeg lar om ikke annet barna få stå opp nå de er våkne.

Begge ungene mine får stå opp når de er våkne. Det er jeg som definerer når de er våkne. Er det galt?

Gammel 02-05-07, 00:09   #5
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jeg som definerer når de er våkne. Er det galt?

Som sagt: Vallergan.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 00:10   #6
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

synd for oss at lillegutt ikke tåler det, jeg hadde tatt imot uten å nøle...

Gjør som Martis: ta dopet selv, også lar du lillegutt herje som et helvete på flyet mens du sover din skjønneste søvn og våkner uthvilt i Thailand.

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Søren så kjapp du var forresten... Aha! Det er sikkert noe sånn modde-magi. Dere kan sikkert se alle kladdene, utkastene, rettelsene OG tankene våre. Det var det jeg visste!!!

Kaller du meg modde!?

Gammel 02-05-07, 11:10   #7
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kaller du meg Perkfet!? :hvinestemme:

Kaller du leiligheten min en villa!?

Begge ungene mine får stå opp når de er våkne. Det er jeg som definerer når de er våkne. Er det galt?

Hey! Teo, se å få hue ut av rævva!

Mulig leiligheten din ikke er en villa, men den ligger i et stort hus på "rett" side av byen.

Jeg skjønner at det er jæ*** viktig for deg å bo på rett side av byen og alt det der, men kanskje du heller burde vurdert å gi litt mer penger til veldedighet enn å flashe for hele verden at ""Ååå jeg har penger! Åååå jeg kan bo på jålesida! Åååå Mine unger sover lengere enn til klokken 6!"

Gammel 02-05-07, 00:07   #8
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Go, go, go!

Gammel 02-05-07, 00:09   #9
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men tok vekk det med spøken, da.
Søren så kjapp du var forresten... Aha! Det er sikkert noe sånn modde-magi. Dere kan sikkert se alle kladdene, utkastene, rettelsene OG tankene våre. Det var det jeg visste!!!

Tefelia er ikke modde. Det burde gjøre det vel enda skumlere ettersom hun ikke får noe datahjelp for å lese tankene dine.

Gammel 01-05-07, 22:50   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hører det stadig vekk jeg også, og skjønner det ikke helt. Jeg ELSKER å reise med min 3,5-åring og hun elsker det hun også. Noen barn liker jo ikke lange bilturer og slikt og kan sikkert bli grinete i ferier, sånn er heldigvis ikke vår jente. Hun synes ALT er spennende på reiser og er helt hyper og elsker hvert minutt av ferieturene våre.
Nå skal vi reise endel i sommer (bla. kjøre til Oslo og videre til Sverige, og så skal vi til Italia i august) og hun gleder seg ihjel og snakker ikke om annet for tiden.

Forresten så er det nok annerledes å reise med flere barn. Jeg har jo bare ett barn, så da er det jo litt enklere. Jeg simpelthen elsker å reise med henne, for når hun er lykkelig, er JEG lykkelig, og bare det å se den intense gleden og spenningen i øynene hennes når vi er ute på reise, er gull verdt.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 22:53   #11
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt med barna på turer fra de var temmelig små her i huset
Oliver var 7 uker på sin første utenlandsreise

Nå er han 3,5 år og vi har vært på utenlandstur med han 3-4 ganger i året
Han har vært i Tyrkia,Egypt,Tunisia,Spania,Hellas,Tyskland,Danmar k og Sverige
Går helt suverent i alle aldre
På alle disse årene har vi hatt en tur alene uten barn.
Det var i fjor og det var voksentur til Cannes ...men savnet barna noe voldsomt

Storkoser meg på badeferiee og det gør barna også

Gammel 01-05-07, 22:51   #12
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Vi kvier oss for å reise til et land eller et sted der vi ikke kan språket godt, av den grunn at barna er hyperallergiske overfor mange matvarer. Derfor tenker vi at når vi har litt bedre kontroll, og de forhåpentligvis vokser det av seg når de er litt eldre skal vi reise litt mer. Men da er argumentet matallergi og ikke alder alene.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 22:52   #13
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

"Det er egoistisk å hale med seg småbarn på ryggsekkturer! Med små barn reiser man charter." Er det mer egoistisk enn å plassere dem i bamseklubb?

Det egoistiske her må vel være bamseklubben.

Det er mer "slitsomt" å reise med barn - dvs. mer å passe på, mer å pakke og de påvirker i stor grad valgene vi gjør under reisen. Men akk så lærerikt og morsomt!

Jeg lurer virkelig på hva folk vil si dersom vi gjør alvor av de enn så høytflyvende tankene om motorsykkelferie med barn og sidevogn ...

Gammel 01-05-07, 23:00   #14
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg syns det er mer slitsomt å reise med barn, enn uten. :bombe: Junior syns det er svært kjedelig å fly og vil helst være høyt og lavt og utforske, i stedet for å sitte med belte i flere timer og han er ikke redd for å si ifra.

Likevel reiser vi med fly flere ganger i året. I år er planen å kjøre til Kroatia (vi har kjøpt dvd/tv til bilen). Uavhengig av hvordan det går, så kommer jeg ikke til å utsette han/oss for lange flyturer på enda noen år. Selv om det er fint når vi har kommet frem, så er det ikke så moro mens det står på.

Gammel 06-05-07, 01:56   #15
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Det egoistiske her må vel være bamseklubben.

...

Er DET også egoistisk nå da? Herregud....
Gi meg en 5-åring som ikke ville vært med i Bamse klubben da! De har det kjempemorsomt der, og det er jo ikke snakk om at man plasserer dem der hele ferien fordi man som foreldre skal ha fri, for det dreier seg da virkelig bare om noen få timer.

Gammel 06-05-07, 15:59   #16
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Er DET også egoistisk nå da? Herregud....
Gi meg en 5-åring som ikke ville vært med i Bamse klubben da! De har det kjempemorsomt der, og det er jo ikke snakk om at man plasserer dem der hele ferien fordi man som foreldre skal ha fri, for det dreier seg da virkelig bare om noen få timer.

Da vi var på Alcudia var de to eldste fem og sju og ingen av dem hadde lyst å være med i Sunwing sin klubb. Det passet meg fint. Vi hadde jo reist for å kose oss sammen som familie.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 22:52   #17
Dragen
VeloppDragen

Dragen sin avatar

Blogginnlegg: 813
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

To uker i Italia med to små. Den ene gangen jeg tenkte: jøss, så lenge har jeg ikke sittet i ro på hele turen, datt toåringen ned fra en to meter høy mur. Med hodet først.

Vi løp etter ungene i to uker, og stupte i seng halv ti hver kveld. Ett barn senere er det uaktuelt å reise noe sted som ikke er lagt opp for barna. På lenge.

Dragen - som gleder seg til Legoland. På barnas premisser.

Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:01   #18
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en følelse av at kompetansenivå på reiser med barn henger litt sammen med kompetansenivå på reiser før man fikk barn?

Selv er jeg ikke voldsomt bereist. Den gang jeg ikke hadde barn, synes jeg øyloffing virket litt uforutsigbart og skummelt. Da sier det seg selv at det ikke er det som frister mest med barn. Dessuten er jeg ikke så språksterk heller, og er redd for å reise steder hvor det er vanskelig å kommunisere med helsepersonell etc. dersom Nusken skulle bli syk. På oss har det derfor blitt tre charterreiser etter at Nusken kom til verden for to år siden, i tillegg til reiser i Norge/Sverige.

Selv om vi ikke gjør voldsomme krumspring av reiser med barn foreløpig (tror det vil endre seg når barn(a) blir større), betyr det ikke at jeg synes det er egoistisk å ta med småbarn på ryggsekkturer altså. Absolutt ikke.

Gammel 02-05-07, 00:00   #19
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del er det helt klart at barn er forskjellige, mitt barn får ingenting ut av brudd på daglige og vante rutiner, mat, mennesker og miljø. Det kan legges tilrette så han får en positiv opplevelse, og det prøver jeg å gjøre så han skal få være med på ting også.

Nå skulle jeg egentlig lagt inn innlegget mitt og holdt kjeft.

<lang og personlig bit slettet>

Nei som sagt alle barn er forskjellige...

(bare for å ha sagt det, jeg er veldig reisevant selv fra barnsben av, far som var pilot og mor i SAS pluss reist mye i voksen alder og i jobbsammenheng)

Sist redigert av m^2 : 02-05-07 kl 23:28.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:02   #20
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Vi har bevisst valgt å legge våre reiser til plasser der vi har familie, med 2 turbotroll er det deilig og slippe så alt for mange hotellovernattinger og dager man føler man må fylle med noe. Vi har vært to ganger i Shanghai, flere ganger i Nederland og flere ganger i sør Sverige. I år skal vi høyst sannsynlig en tur til New York og muligvis en chartertur av noe slag.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.