Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvilke telefoner har foreldrene dine?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-13, 12:48   #21
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilke telefoner har foreldrene dine?

Mamma har en 4-5 år gammel klapptelefon, men ønsker seg en smarttelefon nå. Hun er 56 og vant til nettbrett så det går nok problemfritt.

Gammel 28-06-13, 13:11   #22
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Mine foreldre har iPhone.

Hvis jeg skulle kjøpt ny telefon til f.eks svigermor som generelt er litt skeptisk til nye ting, så ville jeg nok kjøpt en Samsung Galaxy variant.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 13:18   #23
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma (65), som skifter mobil gjennomsnittlig en gang i året, har en Samsung Galaxy s4 for øyeblikket. Usikker på hva pappa har, det er en robust sak som tåler støv fra byggeplasser og fall fra store høyder.

Svigermor (65) har en iPhone (tror jeg). Svigerfar (71) har en veldig enkel sak som det kun kan ringes og skrives meldinger med. Barnas oldemor (97) har en Nokia-sak som man kan klappe sammen.

Gammel 28-06-13, 13:50   #24
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine foreldre har iPhone og samsung Galaxy something.
Svigers har hatt HTC og Xperia, lurer på om ikke svigerfar har iPhone nå.

De klarer seg stort sett, men både min mor og svigermor burde nok hatt iPhone sånn som de kløner.

Gammel 28-06-13, 14:00   #25
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma har iPhone 5, fattern har Samsung Galaxy. Han kløner litt, synes jeg, men han synes selv han mestrer den helt fint. Svigerfaren min har en smartphone fra Nokia. Han klarer ikke motta mms en gang, den er alt for komplisert for ham. De burde hatt iPhone hele gjengen.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 14:13   #26
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Pappa har Samsung, han klarer seg helt fint. Han jobber med IT, og er over middels kompentent vil jeg si.

Mamma har Iphone 5. Med stavekontroll.

- Vi kommer snart. Allergikere.
- Ikke allergikere, men alle hilser.

- Jeg skal være på grøde halv seks
- Ikke grøde, men grøde
- Ikke grøde, men leseforeningen!

- Vi koser oss, alle hekser
- Alle hilser

- Regner med å ære hos deg ca flire eller kvart over

Sist redigert av IOA : 28-06-13 kl 14:24.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-13, 17:21   #27
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Begge har iPhone5. Jeg arva papsens gamle firer til jul. De er 55 og 56.

Gammel 28-06-13, 17:22   #28
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Akk, nå har dere nesten overtalt meg (og min mor) til iPhone. Duger 4, eller må hun skeie ut med 4s?

Gammel 28-06-13, 17:38   #29
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Mamma har en liten klapptelefon. Er 3-4 år gammel. Liten skjerm. Brukes kun til å ringe og sende sms og ta noen bilder med. Hun vil ikke ha noe annet.

Mamma også. Pappa har en fancy en. Svigermor har fancy, og svigerfar ikke.

Gammel 28-06-13, 17:40   #30
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Tja, iPhone er jo det enkleste av det enkle da. Jeg hadde valgt iPhone til en lite oppdatert 60-åring om jeg skulle bestemme, men de er jo noe dyre, ja. iPhone 4 er kanskje ikke så ille?

Min mamma kjøpte det. Jeg er brukerstøtte. Så lenge jeg satte han opp til henne så funker det som bare det.

Gammel 28-06-13, 17:59   #31
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Begge kjøpte seg iPhone 5 da den kom ut. De har argumentert i årevis at iPhone er unødvendig og dessuten veldig dyr, men nå er de veldig fornøyd. De er 59 og 63 år. Svigers på 62 og 63 har også iPhone.

Gammel 28-06-13, 18:07   #32
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

iPhone vil være ganske så bortkasta på mora mi, jeg tror vi må litt ned i prisklasse hvis bruken hennes skal forsvare prisen.

iPhone er vel den 'enkleste' smarttelefonen når det brukervennlighet. Moren min kjøpte akkurat en rimeligere type, husker ikke hvilken, men tror hun angrer. Hun har iPad da, så jeg tror at en vanlig mobiltelefon hadde greid seg.

Gammel 28-06-13, 18:23   #33
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mamma har iphone, pappa har en eller annen samsung. Jeg tror de fleste 66-åringer kan håndtere en hvilken som helst telefon.

Gammel 28-06-13, 18:24   #34
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg tror de fleste 66-åringer kan håndtere en hvilken som helst telefon.

Du har ikke møtt min mor.

Gammel 28-06-13, 18:26   #35
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Svigers på 75 bruker iphone.

Gammel 28-06-13, 18:38   #36
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Standard

Nærmere enstemmig kommer man ikke. Jeg vet hva jeg må gjøre.

Gammel 28-06-13, 18:46   #37
Snuppa
Lengter etter sola

Snuppa sin avatar

Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Klarer seg sikkert lenge med 4. Jeg har selv 4 og savner ingen ting 4S har. (Egentlig ganske utrolig til å være den geeken jeg er)

Gammel 28-06-13, 18:53   #38
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvis budsjettet tillater det så kjøp den nyeste modellen av iPhone. Jo eldre modell du velger, jo kortere tid tar det før Apple slutter med oppdateringer til den. Og så snart du ikke lenger får oppdateringer så vil færre og færre apper fungere, da de som oftest bare vedlikeholdes og funger for de nyeste versjonene av operativsystemene. Jeg ville minimum kjøpt 4S, men helst 5-ern.

Gammel 28-06-13, 18:54   #39
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

For funksjonalitetens del så holder det lenge med 4-ern nå, men en nyere modell har lengre levetid.

Gammel 28-06-13, 19:14   #40
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Du har ikke møtt min mor.

Eller min svigermor.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:49.