|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeEtter å ha sett "Life of Pi" har min sønn veldig lyst til å dra til India. Han har en kompis som har foreldre som kommer fra Sri Lanka så det er også et trekkplaster at han vil dra dit alle ser ut som kompisen |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeTakk for fint tips
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeLondon, fordi ungene (og vi voksne) er besatt av Doctor Who, så det blir fantastisk å kunne vise alle stedene (vel, ikke alle da) i serien. Tror de hadde syntes det var helt fantastisk! Vi planlegger en overraskelsestur i høstferien, som en del av bursdagsgaven til eldste som fyller 10 år. Ingen av ungene vet noe.
![]() |
#5 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeVi har planer om å dra med ungene på en måned i båt på vestlandet. Fordi det er pent, sunt, majestetisk, morsomt... og hvorfor skal de få slippe når jeg måtte da jeg var liten lizzm?
![]() |
![]() |
#6 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeNew Zealand-fordi jeg har bodd der, mannen fridde der og jeg generelt elsker landet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Javel
|
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeJeg har mest lyst til å ta med ungene til plasser jeg selv har vært og funnet fasinerede. Men først vil jeg oppleve noe jeg har drømt om lenge og det er Afrika.
![]() |
#8 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeJeg elsker storbyer, og jeg synes det er gøy og ganske viktig at vi tar med barna våre dit. Fordi vi bor i en liten, vakker og idyllisk sørlandsby til vanlig og jeg er livredd for at barna mine skal vokse opp og føle at verden utenfor er skummel, fremmed og utenfor deres rekkevidde. Jeg vil at de skal kjenne storbypulsen, se så mange ulike mennesker som finnes, så mange ulike måter å leve på, og jeg unner dem å oppleve at de aller fleste folk er ok overalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeVi skal i hvert fall ha en rundreise i USA, som et minimum nok til at de får en smak av hvor mangfoldig det landet er. Jeg var voksen før jeg skjønte den himmelvide forskjellen mellom østkyst og vestkyst og nord og sør og midt i.
![]() |
#10 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeHøres ut som en super bok, Tallulah
![]() |
![]() |
#11 |
www.bomulls.no
|
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeJa, så står den virkelig store verden for tur til påsken, i alle fall en fjern verden ...
![]() |
#12 |
This is normal!
|
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeJeg håper vi snart er klare for interrail nedover Europa. Vi har prøvd noen lange togturer i Norge, og det går helt strålende. Jeg har lyst til at de skal få en følelse av avstander, se landskapene, bli kjent med små og store byer og ikke minst se at det finnes alternativer til flyreiser. Vi flyr så lite som mulig av miljøhensyn. Når det er sagt skal vi også en tur til "Syden" i høst - i håp om at vi kan krysse av det som ferdig på listen og forhåpentligvis en tur til Australia i løpet av et par år for å besøke familie.
Med fare for å bli stemplet som en skikkelig grinebiter: Jeg synes det er tull å framstille Antarktis som et viktig reisemål for barn/voksne. Dette er sårbare områder der det etter min mening burde være minst mulig turisme.
Sist redigert av noen : 08-08-13 kl 09:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: 100 places that can change your child's life
Jeg grinebiter gjerne med deg, noen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeJeg vil selvfølgelig ta med gutta til Mexico. Egentlig gjerne på busstur gjennom landet, da det er mye merksnodig å se - men det er vel fra Sinaloa og ned til Mexico City (eller litt lenger sør) jeg har forhold til selv.
Min signatur ™ Sist redigert av Che : 08-08-13 kl 09:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Textrovert
|
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeEneste reisemål vi ser på som essensielt og viktig er Guatemala. Det er fordi faren til eldstemann er derfra, så derfor er det viktig for oss at også yngstemann ser landet som broren har så stor tilknytning til. Vi har ikke vært der med yngstemann ennå, men håper å reise når han er litt mer moden, så om et par års tid, når han er 12–13, kanskje?
![]() |
#16 |
Glamorøs
|
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeDet er vel ingen, verken i den boka, eller her i denne tråden som mener at man ikke kan reise flott i eget land? Flere har trukket frem reise i Norge, og i eget nærmiljø (hyttene i marka f.eks). Og av hundre reisemål verden over (blant annet den norske vestkysten) så er tre små sider i den boka viet til antarktis, så ja, nå syns jeg både Heilo og noen var grinebiterske. Boka sier heller ikke at det er et viktig reisemål, men ett som kan være "life changing". Og det tror jeg på.
![]() |
#17 |
This is normal!
|
![]() Sv: 100 places that can change your child's life
Hvorfor tror du ikke det? Det er jo tydelig av forordet at man ønsker å inspirere til å reise MYE og helst rundt over alt i verden - med fly. Flyreisen forurenser like mye om du reiser til Syden med AI eller drar på øyhopping i Hellas, selv reise nr. 2 sikkert er mer "høyverdig". Jeg har inntrykk av at de som reiser mye for å vise barna verden reiser minst like mye som de som "bare" drar til Syden. Nå leste jeg innledningen til boken, og det at man forurenser når man reiser med fly er ikke nevnt med et ord. Det er økonomi som sees som en begrensning i forhold til å ta med ungene ut i verden.
![]() |
![]() |
#18 |
i tåkeheimen
|
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeFørst: Jeg ser det ikke som min oppgave å vise ungene "hele verden" før de flytter hjemmefra. Det har vi heller ikke økonomi til. Noen opplevelser og reisemål kan de vel oppleve når de er voksne også? Da jeg flyttet hjemmefra hadde jeg vært i Sverige, Finland, Danmark og England (inkl. London), og det går helt fint med meg, altså.
![]() |
#19 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeLillebroren min skal bo i Kina ett år nå - jeg må si jeg har veldig lyst å dra dit, men vet ikke om jeg har mulighet. - Man må liksom sette av endel dager og i og med at storebror er skolebarn, blir det jo litt vanskelig, kanskje.
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: 100 places that can change your child's lifeSå fin tråd! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|