|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?Jeg også liker beinhvit og kremfarger til vegg, helt hvitt i taket. Jeg har vært flinkere å bruke farger de siste par årene. Jeg liker beige, brunt og grønt, men må ha noe som liver opp innimellom. Jeg har skiftet ut alt som gikk i hvitt, sort og grått. Jeg begriper ikke hva jeg tenkte på da jeg skaffet meg en svart sofa, den var riktignok arvet. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?Vi har lys antikk i hele 1. etg og jeg kommer til å male igjen med samme fargen nå, 10 år etter første runde maling.
|
|
|
#23 |
|
maler
|
Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?
Vi har også lys antikk, den er veldig fin synes jeg. Men vi går for tidløs nå som er omtrent samme fargenyanse bare uten det lille rødskjæret som gjør at veggen får et svakt rosaskjær mot listverket i bomull.
|
|
|
#24 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?Jeg har malt i Chi, og så har jeg tapeten Spears fra ferm living på en fondvegg. Trappen skal jeg male rød, med grå steg. i tilbyggstuen som har en veldig bred åpning inn mot andre stuen, har jeg malt med en vaniljefarge som gjør seg godt pga mye lys der. I tillegg har jeg malt med en mørk petroleum på to av veggene der. Jeg har en rød lampe, beige sofa, valnøtt møbler og kjøkkeninnredningen kommer med tiden til å bli brunsvart med enkelte skittenmintdetaljer. (den petroleumveggen og kjøkkeninnredningen kan ikke ses samtidig) så jeg sier GÅ FOR FARGER!
|
|
|
#26 |
|
Småbyfrue
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
![]() |
Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?Vi har en lys grå, nesten beige, farge som heter Delikat (jotun Lady) i stuen, og jeg blir ikke lei av den, selv 5-6 år etter at vi malte!
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?Vi har hatt skumring og brun sofa i noen år nå, og ville valgt de samme igjen.
|
|
|
#28 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?Jeg heller mot Tidløs. Evt. refleksjon. Men mannen liker best egghvit.
|
|
|
#29 |
|
maler
|
Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?Egghvit er også gulaktig. Men vi har den på en vegg her (ferdigmalt panel) og den er fin den altså. Ser ikke veldig gul ut, men du ser at det er et gulskjær i den mot ting som er helt hvitt.
|
|
|
#30 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?Jeg har malt stua i klassisk hvit nå, veldig fornøyd. Men jeg skal ha grå sofa, usikker på om klassisk hvit er like fin til brune møbler. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
maler
|
Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?Jeg tror klassisk hvit går bra til det meste. Gitt at man faktisk vil ha hvit stue, for den er jo hvit.
|
|
|
#32 |
|
i vesterled
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?Ja, det er litt grått i den. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?I ditt tilfelle ville jeg valgt en greige farge, men i vår stue er veggene hvite, fargen "letthet". Vi har heller farger på andre ting. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?Vi skal pusse opp et helt hus nå i sommer/høst og kommer til å gå i retning greige med klassisk hvite karmer, lister og detaljer. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?Vi har helt hvitt spisebor og salongbord og hvite Liatorp-skap. Jeg har lyst på litt farge på veggen og ikke helt hvitt.
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?Vi skal male nå, og det vi foreløpig har bestemt oss for er Jotun Lady Grå skifer i gangen. Der har vi bare hvite møbler og lysegrått gulv, så tror det passer bra sammen.
|
|
|
#39 |
|
|
Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?
Me har den i loftstova, elsker den fargen. Forskjellig for kvar gong eg kjem opp der, alt etter som lyset endrer seg.
|
![]() |
|
|