Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-13, 18:55   #21
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Hvis du skulle malt stuen din i dag ...?

Jeg også liker beinhvit og kremfarger til vegg, helt hvitt i taket. Jeg har vært flinkere å bruke farger de siste par årene. Jeg liker beige, brunt og grønt, men må ha noe som liver opp innimellom. Jeg har skiftet ut alt som gikk i hvitt, sort og grått. Jeg begriper ikke hva jeg tenkte på da jeg skaffet meg en svart sofa, den var riktignok arvet.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 20:06   #22
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Vi har lys antikk i hele 1. etg og jeg kommer til å male igjen med samme fargen nå, 10 år etter første runde maling.

Gammel 03-07-13, 20:58   #23
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Vi har lys antikk i hele 1. etg og jeg kommer til å male igjen med samme fargen nå, 10 år etter første runde maling.

Vi har også lys antikk, den er veldig fin synes jeg. Men vi går for tidløs nå som er omtrent samme fargenyanse bare uten det lille rødskjæret som gjør at veggen får et svakt rosaskjær mot listverket i bomull.

Gammel 03-07-13, 21:13   #24
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har malt i Chi, og så har jeg tapeten Spears fra ferm living på en fondvegg. Trappen skal jeg male rød, med grå steg. i tilbyggstuen som har en veldig bred åpning inn mot andre stuen, har jeg malt med en vaniljefarge som gjør seg godt pga mye lys der. I tillegg har jeg malt med en mørk petroleum på to av veggene der. Jeg har en rød lampe, beige sofa, valnøtt møbler og kjøkkeninnredningen kommer med tiden til å bli brunsvart med enkelte skittenmintdetaljer. (den petroleumveggen og kjøkkeninnredningen kan ikke ses samtidig) så jeg sier GÅ FOR FARGER!

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 21:14   #25
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Abonnerer siden jeg også har tenkt å male stue i år.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 22:12   #26
FruLarsen
Småbyfrue

FruLarsen sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
FruLarsen er litt kul
Standard

Vi har en lys grå, nesten beige, farge som heter Delikat (jotun Lady) i stuen, og jeg blir ikke lei av den, selv 5-6 år etter at vi malte!
I gangen har vi en helt lys, tror den heter Chi, og med åpen løsning mot stue, så passer de to fargene godt sammen

Gammel 03-07-13, 22:17   #27
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Vi har hatt skumring og brun sofa i noen år nå, og ville valgt de samme igjen.

Gammel 03-07-13, 22:24   #28
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg heller mot Tidløs. Evt. refleksjon. Men mannen liker best egghvit.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 22:30   #29
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egghvit er også gulaktig. Men vi har den på en vegg her (ferdigmalt panel) og den er fin den altså. Ser ikke veldig gul ut, men du ser at det er et gulskjær i den mot ting som er helt hvitt.

Gammel 03-07-13, 23:30   #30
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har malt stua i klassisk hvit nå, veldig fornøyd. Men jeg skal ha grå sofa, usikker på om klassisk hvit er like fin til brune møbler.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 23:32   #31
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg tror klassisk hvit går bra til det meste. Gitt at man faktisk vil ha hvit stue, for den er jo hvit.

Gammel 03-07-13, 23:35   #32
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, det er litt grått i den.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 23:42   #33
Geitrams

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

I ditt tilfelle ville jeg valgt en greige farge, men i vår stue er veggene hvite, fargen "letthet". Vi har heller farger på andre ting.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 23:50   #34
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi skal pusse opp et helt hus nå i sommer/høst og kommer til å gå i retning greige med klassisk hvite karmer, lister og detaljer.
Regner med jeg går for Kalk på stua og har lyst til å male soverommet vårt, som er ganske stort, i Sober.

http://lady.inspirasjonsblogg.jotun....-beige-greige/

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 23:56   #35
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har helt hvitt spisebor og salongbord og hvite Liatorp-skap. Jeg har lyst på litt farge på veggen og ikke helt hvitt.

Gammel 04-07-13, 00:03   #36
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Vi skal male nå, og det vi foreløpig har bestemt oss for er Jotun Lady Grå skifer i gangen. Der har vi bare hvite møbler og lysegrått gulv, så tror det passer bra sammen.

Gammel 04-07-13, 00:04   #37
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Liatorp er ikke helt hvite, de er bomull.

Gammel 04-07-13, 00:08   #38
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Hvitere enn den gulige veggen her.

Gammel 04-07-13, 00:19   #39
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Hvis jeg skulle malt i dag ville jeg brukt samme farge som jeg har, og har hatt i minst 5 år: Skumring (lys, lys grå). Har denne farger på alle vegger i leiligheten bortsett fra ett av barnerommene og en fondvegg på det andre, og elsker den. (Samtidig har jeg verken møbler med brunt i eller kremfarget kjøkken; det er mulig den ikke ville fungert så godt da.)

Me har den i loftstova, elsker den fargen. Forskjellig for kvar gong eg kjem opp der, alt etter som lyset endrer seg.

Ellers er eg og på utkikk etter ny farge i stova. Lys brun sofa, og planer om fondvegg av ubehandla panel beisa med drivved. Har ikkje lyst på heilt kvite veggar.

Gammel 04-07-13, 00:56   #40
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Her er et stemingsbilde fra lørdag. Den dagen vi flyttet inn.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:19.