Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ubehagelig flyopplevelse?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-13, 23:45   #21
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?

Nei.

Gammel 15-07-13, 01:05   #22
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var med på en nødlanding på Arlanda som jeg opplevde som svært dramatisk. Vi måtte lande i veldig høy fart og rullebanen ble skumbelagt, full alarmberedskap og det hele. Den opplevelsen satt i lenge for å si det mildt.

Torsdag kveld fløy vi det splitter nye Dreamflyer flyet til norwegian hjem fra London. Ca 15 minutter etter take-off kom det et veldigt høyt og stygt brak fra flyet. Det var nettopp det som overskriften på denne tråden sier, skikkelig ekkelt. Flere reagerte og spurte hva det var uten å få noe svar. Det var definitivt flyet og ikke en luftlomme.

Gammel 15-07-13, 01:55   #23
FruLarsen
Småbyfrue

FruLarsen sin avatar

Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
FruLarsen er litt kul
Standard

Jeg er ikke redd for å fly, syns egentlig det er en ganske utrolig følelse å være høyt oppe i luften og kan sitte og titte ned på miniatyrlandskapet under meg..

Men alikevel hater jeg flyreiser, det er trengsel, venting, dårlig luft, enten for varmt eller for kaldt, den idiotiske sikkerhetsrutinen med "Setebeltet lukkes og åpnes slik." Samtidig er det jo litt fascinerende med alt som er tilpasset fly, til og med de smale flyvertinnene er jo laget for smale midtganger.. Jeg er ikke laget for fly, til det er rumpa mi for stor!..

Kortbaneflyplass og Widerøefly gjør at man av og til får en følelse av at ting ikke alltid er helt under kontroll, som å lande først på et hjul og deretter det andre, sprette som jojoer av turbulens og den umiskjennelige eimen av oppkast tidlig på morgenen, når ungen i setet foran deg kaster opp mens flyet fortsatt står på bakken...

Kan ikke si jeg ser fram til flyreiser, liker bedre å reise med bil eller tog!

Gammel 15-07-13, 02:42   #24
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Jeg elsker å fly, og har vel egentlig ikke opplevd noe spesielt dramatisk. Har vært noen hendelser, men det har nok vært udramatiske hendelser som bare har skaket meg opp noe.

Første gangen var med datidens Balkan Airlines. Vi kom hjem fra en ferie i Bulgaria, og opplevde at flyet landet fryktelig langt inne på rullebanen på Værnes, med noe som for meg virket som en altfor høy fart.

Etter å ha satt alle hjul på bakken så raste vi avsted, mens flyet bremset kraftig. Må innrømme jeg så for meg sommerens siste bad i Trondheimsfjorden da inne i et fly. Men piloten klarte å stoppe. Jeg har vel hverken før eller etter stoppet så langt mot slutten av rullebanen der som da...

En annen gang gikk vi ombord i flyet på Mallorca. Taxet ut og klar til avgang, ogs å rolig taxing tilbake til gate. Ble sittende ombord i flyet et par timer før vi tok av, og da kom kapteinen på callingen og forklarte forsinkelsen. De hadde fått alarm om problemer med hydraulikken ombord.

Jeg som har en mann som vet mye om biler og om hydraulikk, jeg viste hva det ville si at en motor mister akkurat dette, så jeg må innrømme at jeg ikke var videre happy med å sitte i det samme flyet da. Men vi kom oss da vel hjem.

Så hadde jeg en litt tøff landing i Ålesund en gang, Kom fra Bergen mot Trondheim. Jeg var den gang litt redd for å fly, så jeg var litt anspent. Satt og så ut, og tenkte at nå må vi jo være nær bakken. Men vi så ingen bakke, for skydekket lå helt ned. Plutselig så dunket det "kraftig" i flyet, og det bremset opp. Da først så jeg asfalt under meg. Overhodet ikke dramatisk, men litt ekkelt for meg.

Den verste opplevelsen med fly har jeg faktisk som tilskuer. Var nok ingen drmatikk her heller, bortsett fra at det var en særdeles ubehagelig opplevelse for de ombord også.

Værnes er jo en ekkel flyplass å lande på, også for de som faktisk flyr flyet. Det er mye vind og vær som gjør det vrient der ute. Mye sidevind.

Jeg har mang en gang stått og sett på fly som kom inn, når jeg henter mannen fra jobb, men egentlig aldri sett så mye til dette med været. Det kan jo være heftig for de ombord, men det vises ikke fra utsiden.

Vel, denne gangen var det mye vind, og jeg sto der og så flyet hans komme vinglende inn mot rullebanen. De landet fra fjorden. Det vinglet mye, og det kom veldig høyt inn. Altfor høyt, fra mitt ståsted. Det kom til et punkt hvor jeg tenkte at dette flyet, det går i bakken med et smell, og det skal jeg da absolutt ikke stå å se på. Så jeg snudde meg vekk. Takle mannes død får jeg ta i ettertid, jeg skal ikke se at det skjer.

Flyet landet trygt det altså, men han sier den dag i dag at det er den verste landingen ever. Høyt inn, og så brått ned. Er vist måten å gjøre det på det.

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Haha. Den eneste gangen jeg har opplevd noe nær på dramatisk i fly, da sov jeg. Jeg sov meg gjennom hele hendelsen og visste ikke at noe hadde skjedd før mannen min ringte meg på flybussen og spurte om det var mitt fly.

Den saken husker jeg. Må være snålt å ha vært med på det, uten å vite det

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Torsdag kveld fløy vi det splitter nye Dreamflyer flyet til norwegian hjem fra London. Ca 15 minutter etter take-off kom det et veldigt høyt og stygt brak fra flyet. Det var nettopp det som overskriften på denne tråden sier, skikkelig ekkelt. Flere reagerte og spurte hva det var uten å få noe svar. Det var definitivt flyet og ikke en luftlomme.

Oi, det hadde jeg også reagert kraftig på...

Jeg er en smule overinteressert i fly, og det å reise med nye fly er moro. Da vi skulle til Florida for to år siden så betalte vi litt mer enn vi strengt tatt måtte, bare for å få fly med Airbus sin A380. Både for min og ikke minst min flygale sønn sin interesse.

Og ja...Dreamlineren er neste mål, men vi kjenner alle at det ligger noe frem i tid. Det har vært for mange hendelser med disse. Først alt som fikk Boeing til å sette samtlige fly på bakken for en lang periode, og nå etter at de er i lufta igjen så har det skjedd ting.

Bare nå i helga har det vært to hendelser. Ett fly tok fyr ved gate i London, og ett fra England et sted til Florida måtte snu og nødlande pga tekniske problemer.

Tror de skal få fly seg inn endel før jeg satser på en tur med de.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 04:19   #25
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Haha. Den eneste gangen jeg har opplevd noe nær på dramatisk i fly, da sov jeg. Jeg sov meg gjennom hele hendelsen og visste ikke at noe hadde skjedd før mannen min ringte meg på flybussen og spurte om det var mitt fly.

Det verste jeg husker å ha opplevd i våken tilstand, var da et propellfly datt ned i en luftlomme, så plutselig og dypt, at halve innholdet av den åpne farrisflasken min, som jeg holdt i hånden, ble sprayet opp i taket og regnet ned på meg og sidemannen i et kvarter etterpå. Det var ubehagelig da det skjedde, men etterpå var det mest pinlig. Jeg var glad det ikke var cola som regnet over vedkommende i nabosetet, i det minste.

Jeg har et ganske avslappet forhold til å fly.

Måtte fortelle mannen min, guri så morsomt!

Jeg har akkurat landet i skrivende stund. Det vil si, for en time siden. Jeg flyr ganske mye, men er likevel ofte litt nervøs. Plagsomt. Har aldri opplevd noe dramatisk bortsett fra noen ekle landinger (den ene på Værnes, faktisk) og en del turbulens. En gang var det så mye turbulens til Kanariøyene at vi ikke kunne få mat.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 06:19   #26
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Turbulens er et kjent begrep, jeg bor i Nord-Norge, og flyr for det meste Widerøe, men jeg opplever ikke turbulens som ekkelt.

Gammel 15-07-13, 06:49   #27
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er for naiv til å tro at noe kan gå galt. Jeg har flydd mye i mitt liv og hatt noen turer som andre har opplevd som ubehagelige og dramatiske. Min far jobbet mange år i SAS på teknisk og jeg vår ofte med han på jobb i ferier så jeg har blitt grunndig satt inn i hva, hvordan og hvorfor. Har aldri opplevd kræsjlanding, nødlanding, terror eller branntilløp, men har landet hvor ambulanser og brannbiler har stått klare på flystripa og lynnnedslag. Men det går fint hver gang. Er mer engstlig for gale mennesker bak rattet og folk som kjører i ruspåvirket tilstand.

Gammel 15-07-13, 08:14   #28
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg har flyskrekk,

Og så starter du en slik tråd!?

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 09:40   #29
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Værnes kan være litt ekkel å lande på ja. Den ene gangen vi landet med et brak så var det kapteinens feil mer enn været. Så da kom det litt tørt fra purseren (?): Ja da har vi, som alle fikk med seg, landet på Trondheim lufhavn værnes. Vær forsiktig når du skal ta ut bagasjen.

Kapteinen kom litt lattermild etterpå på lufta og beklaget at bakken kom litt stums på ham.

Ikke noe sånn veldig dramatisk, men blir sliten av turbulens over tid. Mellom Sydney og Auckland er det jevnt over ganske mye turbulens så har svettet der noen ganger altså.

Ellers så reiste jeg med tunisia air en gang. Da satt jeg ved nødutgangen som var tapet igjen med gjennomsiktig scotch tape. Det trakk som et helvete og jeg ble iskald på den ene siden. Ble ikke bedre av at de etter stund ropte etter lege ombord.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 09:42   #30
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir veldig beroliget når jeg får beskjed om turbulens på forhånd. Når vi får beskjed om at vi flyr inn i turbulens om så og så lenge og det kommet til å vare ca så og så lenge. Da gjør det meg ikke noenting.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 09:47   #31
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Nei, flyteknisk og annet har jeg ikke opplevd noe annet enn tubulens, luftlommer og slike normale ting, som ikke jeg opplever ubehagelig. Dog har jeg hatt en forferdelig opplevelse hvor jeg ikke fikk nok surstoff. Det var så ille at tårene rant gjennom hele flyturen og mannen min ikke torde å sove pga at jeg var så dårlig. Jeg klarte ikke å snakke og forklare hva hovedproblemet var, fikk bare vist han på et vis at hodet holdt på å sprenge (følte et enormt trykk i hodet). Da vi gikk inn for landing så ble jeg gradvis bedre jo lengre ned vi kom, og var så og si fin da vi stod på bakken. I ettertid så skulle vi jo ha bedt om surstoff, men jeg klarte rett og slett ikke tenke klart.

Gammel 15-07-13, 10:04   #32
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Værnes kan være litt ekkel å lande på ja. Den ene gangen vi landet med et brak så var det kapteinens feil mer enn været. Så da kom det litt tørt fra purseren (?): Ja da har vi, som alle fikk med seg, landet på Trondheim lufhavn værnes. Vær forsiktig når du skal ta ut bagasjen.

Kapteinen kom litt lattermild etterpå på lufta og beklaget at bakken kom litt stums på ham.

Jeg har opplevd nøyaktig det samme (samme flyet?).

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 10:49   #33
Garbella
Til tider hjulbeint

Garbella sin avatar

Blogginnlegg: 45
Garbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt liktGarbella er virkelig godt likt
Standard

Jeg fly Widerøe stadig vekk og det har vært noen interessante landinger langs kysten i vinterstormer a type tre forsøk og så kom vi ikke ned på den flyplassen allikevel. Hadde flyskrekk etter en stygg landing da jeg var 14, men nå bryr jeg meg ikke lenger.

I fjor vinter så blåste det så ille at da vi endelig var nede så sjanglet vi av flyet, magesekken hadde omtrent byttet plass med lungene men redd var jeg ikke.

Garbella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 10:55   #34
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Ikke noe dramatisk, egentlig. Har opplevd at flyet kolliderte med fugl rett etter avgang og måtte ned igjen. Men det føltes ikke dramatisk i det hele tatt, bortsett fra at det luktet svidd kylling i kabinen

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 11:14   #35
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

2 uplanlagte landinger. Den første merket jeg ved at jeg oppdaget at det kom hvit guffe ut av vingene ( hadde sete langt bak i flyet). Det viste seg at vi skulle lande for å reparere navigasjonssystem nr 2, begge må nemlig være i orden for å kunne ta av, og flyplassen vi skulle til, har ikke reparasjonsverksted. Jeg ble engstelig, men det hele var svært kontrollert, og mest et operasjonellt spørsmål for flyselskapet.

Den andre er mindre enn 1 år siden og mere guffen. Jeg sliter skikkelig med å fly etter den episoden. Vi var oppe i marsjhøyde da flyet plutselig vippet litt på seg, og så tok vi en ganske skarp sving og begynnte nedstigning. Etter en liten stund kom piloten på høytaleren og informerte om at vi hadde mistet hydraulikk på den ene motoren og derfor kom til å lande på nærmeste flyplass. Videre at landingen ville forløpe normalt. Det var heldigvis vindstille på flyplassen slik at det ble en veldig rolig innflygning, og vi slapp å sirkle så det ble en veldig fin landing. For meg som kjenner gassturbiner relativt godt, er det tydelig at å miste hydraulikk betyr det det samme som at motoren har stoppet, og at man kan miste hydaulikk grunnet enten høy temperatur eller lavt trykk. De fleste passasjerene fra utlandet fikk ikke med seg meldingene fra cockpit og ble derfor overrasket over at vi hadde landet i et annet land enn planlagt. Det mest overraskene etter den fine landingen var hvor stresset kapteinen hadde opplevd situasjon. Han var så full av adrenalin at han kom ut av cockpit og snakket i høytaler annlegget inne i cabinen. Han var knallrød i ansiktet og gjennomsvett. Han tok alle passasjerer i hånden før vi forlot flyet. Jeg mistenker derfor at det var en brann i den motoren. Jeg innbiller meg at han ikke ville blitt like stresset av en lekkasje.

Gammel 15-07-13, 12:17   #36
elg
Superduperaktiv

elg sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
elg er litt kulelg er litt kulelg er litt kul
Standard

Det mest dramatiske er en avbrutt landing på Fornebu fordi den ene motoren sluttet å virke. Tok en lang runde over Sverige før flyet fikk snudd. Kapteinen prøvde å være morsom og sa at han skulle prøve å lande med en motor noe han bare hadde gjort i similator før. Landet helt fint på stengt flyplass med mye blålys.

Heldigvis skulle jeg fly igjen neste dag slik at det ikke fikk satt seg.

elg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 12:37   #37
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Skriver når jeg er hjemme igjen. Sitter og venter på et fly

Gammel 15-07-13, 13:15   #38
livit
Duracell

livit sin avatar

Hvor: Rivieraen-Vestfold
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Åh ja... har noen opplevelser i ryggsekken..

Har først og fremst en far som er fra Finnmark og har derfor flydd mye småfly. Men det som tok "kaka" var da vi skulle fly hjem fra Tyrkia til Torp for ett par år siden... Jeg så tåka lå tykk over Torp da vi begynte å sirkle litt inn for landing og kapteinen forklarte at det var litt tåka men at det ikke skulle bli noe problem... eh.. nei da.. Han forsøkte å lande to ganger før Torp ble stengt - etter mye greier fikk satt ned flyet på Rygge... vi ble der sittende inne i flyet i over to timer fordi kapteinene hadde alt crewet sittende på Torp å vente... Jeg var rimelig rasende akkurat da og ba om å få gå av flyet... he he.. til slutt fikk vi gå ut og inn på terminalen hvor unga fikk kjøpe alt godteriet de orket he he.. Jeg var sikker på at min siste time var kommet.... Vi fløy noen mnd etterpå men var ikke så høy i hatten på min første flytur etterpå.

Da vi skulle hjem fra Gdansk i april så var det turbulens hele veien hjem til Norge... men det var tross alt ingenting i forhold til opplevelsen hjem fra Tyrkia..

Heldigvis flyr jeg mye og har kun hatt denne ene opplevelsen - og er den eneste i min familie som har opplevd lignende.

livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 13:43   #39
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Aldri opplevd dramatikk av noe slag når vi har flydd. Kun opplevd litt ubehagelig landing pga. turbulens. Har ikke noe flyskrekk heller. Er jo mye farligere å kjøre bil langs veiene.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-13, 13:51   #40
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Har opplevd en ubehagelig landing i Dallas. Det var mye vind og de hadde problemer med å holde flyet rett. Jeg var 13 år og syns det var ekkelt, selv om jeg var meget flyvant. I forfjor hadde vi også en grusom flygning til Istanbul. Turbulensen begynte allerede over Oslo og varte helt til vi landet. Det var konstant risting og hopping og mange luftkommer. Setebelte-skiltet var av fem-ti minutter under hele turen, noen ba og skrek innimellom.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:19.