|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Nei.
|
|
|
#22 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Jeg var med på en nødlanding på Arlanda som jeg opplevde som svært dramatisk. Vi måtte lande i veldig høy fart og rullebanen ble skumbelagt, full alarmberedskap og det hele. Den opplevelsen satt i lenge for å si det mildt.
|
|
|
#23 |
|
Småbyfrue
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
![]() |
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Jeg er ikke redd for å fly, syns egentlig det er en ganske utrolig følelse å være høyt oppe i luften og kan sitte og titte ned på miniatyrlandskapet under meg..
|
|
|
|
#24 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Jeg elsker å fly, og har vel egentlig ikke opplevd noe spesielt dramatisk. Har vært noen hendelser, men det har nok vært udramatiske hendelser som bare har skaket meg opp noe.
Den saken husker jeg. Må være snålt å ha vært med på det, uten å vite det
Oi, det hadde jeg også reagert kraftig på...
|
|
|
#25 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Turbulens er et kjent begrep, jeg bor i Nord-Norge, og flyr for det meste Widerøe, men jeg opplever ikke turbulens som ekkelt.
|
|
|
|
#27 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Jeg er for naiv til å tro at noe kan gå galt. Jeg har flydd mye i mitt liv og hatt noen turer som andre har opplevd som ubehagelige og dramatiske. Min far jobbet mange år i SAS på teknisk og jeg vår ofte med han på jobb i ferier så jeg har blitt grunndig satt inn i hva, hvordan og hvorfor. Har aldri opplevd kræsjlanding, nødlanding, terror eller branntilløp, men har landet hvor ambulanser og brannbiler har stått klare på flystripa og lynnnedslag. Men det går fint hver gang. Er mer engstlig for gale mennesker bak rattet og folk som kjører i ruspåvirket tilstand.
|
|
|
#29 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Værnes kan være litt ekkel å lande på ja. Den ene gangen vi landet med et brak så var det kapteinens feil mer enn været. Så da kom det litt tørt fra purseren (?): Ja da har vi, som alle fikk med seg, landet på Trondheim lufhavn værnes. Vær forsiktig når du skal ta ut bagasjen. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Jeg blir veldig beroliget når jeg får beskjed om turbulens på forhånd. Når vi får beskjed om at vi flyr inn i turbulens om så og så lenge og det kommet til å vare ca så og så lenge. Da gjør det meg ikke noenting. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Nei, flyteknisk og annet har jeg ikke opplevd noe annet enn tubulens, luftlommer og slike normale ting, som ikke jeg opplever ubehagelig. Dog har jeg hatt en forferdelig opplevelse hvor jeg ikke fikk nok surstoff. Det var så ille at tårene rant gjennom hele flyturen og mannen min ikke torde å sove pga at jeg var så dårlig. Jeg klarte ikke å snakke og forklare hva hovedproblemet var, fikk bare vist han på et vis at hodet holdt på å sprenge (følte et enormt trykk i hodet). Da vi gikk inn for landing så ble jeg gradvis bedre jo lengre ned vi kom, og var så og si fin da vi stod på bakken. I ettertid så skulle vi jo ha bedt om surstoff, men jeg klarte rett og slett ikke tenke klart.
|
|
|
|
#32 |
|
Bedreviter
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Til tider hjulbeint
|
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Jeg fly Widerøe stadig vekk og det har vært noen interessante landinger langs kysten i vinterstormer a type tre forsøk og så kom vi ikke ned på den flyplassen allikevel. Hadde flyskrekk etter en stygg landing da jeg var 14, men nå bryr jeg meg ikke lenger. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Ikke noe dramatisk, egentlig. Har opplevd at flyet kolliderte med fugl rett etter avgang og måtte ned igjen. Men det føltes ikke dramatisk i det hele tatt, bortsett fra at det luktet svidd kylling i kabinen
|
|
|
#35 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?2 uplanlagte landinger. Den første merket jeg ved at jeg oppdaget at det kom hvit guffe ut av vingene ( hadde sete langt bak i flyet). Det viste seg at vi skulle lande for å reparere navigasjonssystem nr 2, begge må nemlig være i orden for å kunne ta av, og flyplassen vi skulle til, har ikke reparasjonsverksted. Jeg ble engstelig, men det hele var svært kontrollert, og mest et operasjonellt spørsmål for flyselskapet.
|
|
|
|
#36 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Det mest dramatiske er en avbrutt landing på Fornebu fordi den ene motoren sluttet å virke. Tok en lang runde over Sverige før flyet fikk snudd. Kapteinen prøvde å være morsom og sa at han skulle prøve å lande med en motor noe han bare hadde gjort i similator før. Landet helt fint på stengt flyplass med mye blålys. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Duracell
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Åh ja... har noen opplevelser i ryggsekken..
|
|
|
#39 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#40 |
|
Nå også i farger
Sv: Har du noen gang hatt en skikkelig ekkel/ ubehagelig flyopplevelse?Har opplevd en ubehagelig landing i Dallas. Det var mye vind og de hadde problemer med å holde flyet rett. Jeg var 13 år og syns det var ekkelt, selv om jeg var meget flyvant. I forfjor hadde vi også en grusom flygning til Istanbul. Turbulensen begynte allerede over Oslo og varte helt til vi landet. Det var konstant risting og hopping og mange luftkommer. Setebelte-skiltet var av fem-ti minutter under hele turen, noen ba og skrek innimellom. |
|
|
|
![]() |
|
|