Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

17. mai. Hva skal dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-07, 11:33   #21
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: 17.mai. Hva skal dere?

Her skal de gå i tog 16. Og jeg tror jaggu meg e har planleggingsdag 2.juni også. Makan.

Gammel 03-05-07, 11:37   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ELSKER 17. mai!! Da er det opp tidlig, tvinge mannen til å ta på seg sløyfa, noe han nekter men jeg truer meg skilsmisse og alt, så er det goood familiefrokost, ta på pene klær, utstyre mann og barn med flagg (der må jeg også true litt med skilsmisse) og så kjøre til Stavanger Døveforening, der vi treffer svigers. Så er det ned og se på toget, spise så mye is at man sprekker og så hjem til svigers for å grille eller spise annen god mat og slappe av.

I år går jo Camilla i barnehagen så da blir det nok litt annerledes om hun skal gå i tog med dem osv.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 11:41   #23
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Vi er med i 17 mai kommiteen på skolen i år vi,så det blir nok endel "jobbing" på oss.
Ellers blir det å gå i tog og være sammen med ungene ,grille med gode venner på ettermiddag,kveld.
Liker egentlig ikke 17 mai jeg,syns det er en masete og kaotisk dag.

Gammel 03-05-07, 11:50   #24
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

I fjor startet vi 17. mai med frokost på Hurtigruta før vi gikk til byen og så eldstejenta i barnetoget. Kjempetrivelig start på dagen! Masse ivrige japanerer og amerikanere som ville ta bilde av ungene i bunad

I år skal eldstejenta gå sammen med skolekorpset - hun er rekrutt til korpset og skal være duske-jente. Det betyr tidlig opp til frokost med korpset, flaggheising og barnetog. Jeg er trinn-kontakt for klassen hennes så jeg må sikkert være med i barnetoget.

Vanligvis har vi spist lunsj hos svigers etter barnetoget, men de er bortreist i år, så da får vi finne på noe annet. Arrangementet på skolen er også avlyst i år (skolen rives og de midlertidige lokalene er lite egnet for den type arrangement), så jeg tror vi må finne på ett eller annet for ungene på ettermiddagen. Kanskje vi skal satse på godvær og grilling?

Gammel 03-05-07, 11:52   #25
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Barnetoget i fjor gikk i vasken for vår del fordi jeg var syk, og det ser søren meg ut som om det ikke blir noe bedre i år.
Skal i alle fall få kreket meg opp i idrettshallen for å treffe folk etterpå.
Kanskje det blir middag hos svigers også, det hadde vært kos.

Gammel 03-05-07, 11:58   #26
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Tradisjonen tro skal vi ha 17. mai-frokost hjemme hos oss. Kanskje drar vi til byen etterpå - da skal det i så fall være fint vær. Hvis ikke drar vi til en av skolene i nærområdet.
På kvelden skal vi, tradisjonen tro ( ) til noen venner og spise masse deilig grillmat. 18. mai har jeg fri fra jobb.

Noteter rødvin på handlelisten.

Gleder meg til frokost og grilling, og håper på finevær slik at vi kan traske litt i byen.

Gammel 03-05-07, 12:00   #27
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selv syns jeg 17. mai er mas og stress, og jeg har endel ugode minner knyttet til den dagen, men jeg håper jeg ikke bringer det videre til ungene.

Vi skal først gå i tog med barnehagen, før vi raser over til andre siden av bydelen for å gå i tog med stesnuppa.
Deretter blir det samling hos enten min eller sambos mamma.
På ettermiddagen skal vi på skolen til Stesnuppa og ta litt lodd og drikke kaffe.

Gammel 03-05-07, 12:00   #28
Michayla
Nysgjerrig

Michayla sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi følger tradisjonen som mamma og pappa hadde med meg og min søster-

Vi ser på barnetoget til skolen vi sokner til, som guttungen nå også går i.
Da går vi rett oppi gaten her, unge og gamle kryper ut av sitt lune hjem den dagen for å få med seg dette.
Alle venter til bussen har kjørt forbi med tuutende horn og flagg, så kommer toget.

Så er det hjem å slappe av litt før vi skal til Borrehaugene å la barne løpe rundt å leke.
Så blir det et stykke napolionskake, pølse og is til alle.
Som er tradisjon,spiser aldri/sjelden den kaken andre dager i året, den hører 17 mai til.
Her treffer jeg mennensker jeg kun treffer på 17 mai, skravler å koser oss.
Vi som var unger på 70-80 tallet vi er der nå med våre barn, er såå koselig.

På ettermiddagen går russertoget og borge/teknikker toget.
Der sitter jazz klubbens medlemmer på et lasteplan og spiller musikk, marine musikken spiller i dette toget og alle andre klubber av ymse slag viser seg frem med sang og dans i toget.
Veldig morro å få med seg.
Russetoget ser vi ikke på pga en vet ikke hva de kan finne på, kjedelig å få et egg utover bunaden.

Men det andre toget er morro å se.
Mye god underholdning.
Byen er alltid full med boder som selger jalla ting, is boder, karuseller etc..
Er stappfullt med mennesker nesten uansett vær-

Hvert år så samles alle barnehagene i kommunen på en skole i byen, de går felles tog, og alle skolene i kommunen stiller med sitt korps og drill jenter, såš vi får musikk så det holder etter.
Pelle Politibil leder toget igjennom byen og ned til parken hvor det blir holdt tale.
Vi foreldre tropper opp å ser på ungene som er såå fornøyde.
De får pølse og is på barnhagen før de går i tog.

Dette er et tog som er vanvittig langt og veldig morsomt å se på.

Ž*•.ž(*•.žGutt 99-01 og 03ž.•*Ž)ž.•*Ž
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 12:01   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke no' råd for det, men jeg syns det er skikkelig gøy at Lille Ru og Ole Brumm er venner i rl.

Gammel 03-05-07, 12:02   #30
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi rusler avgårde tidlig for å gå i tog, ha samling på skolen etterpå med is, brus, pølser og litt mer is. Så hender det, om været er fint, at vi rusler ned på den lokale puben, der de har uteservering, og tar en utepils eller ett glass vin.

Vi pleier også å finne noen å be med oss hjem på middag etter barnetoget. Det er en tradisjon vi, og endel andre, setter stor pris på. Jeg dekker bordet 16.mai, og lager dessert og menykart, min kjære forbereder maten og lager alt ferdig når vi vet hvor mange som kommer. Alltid morsomt å se hvem og hvor mange som kommer.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 12:02   #31
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Ja, det er virkelig kos.
Dog er tradisjonene rimelig ferske, men vi liker å hevde hardnakket at det er tradisjon.

Her er det faktisk ikke planleggingsdag før 1 juni.

Jeg vet ikke om barnehagen her går i tog og sånnt, poden har kun gått i barnehage siden august.

Det er tradisjon ja, skal ikke så mange årene til, men de kommet for å bli.

Her har de tog 16 mai i barnehagen.

Gammel 03-05-07, 12:04   #32
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg kan ikke no' råd for det, men jeg syns det er skikkeli gøy at Lille Ru og Ole Brum er venner i rl.

Gammel 03-05-07, 12:07   #33
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Svigersene kommer på ettermiddagen/kvelden 16. mai, og da pleier vi å spise reker og drikke hvitvin.
Siden vi bor litt utenfor sentrum går barnetoget ganske tidlig her slik at man skal rekke inn til byen til skoletoget der. I fjor hadde 4. klasseforeldrene ansvaret for kaffe'driften på skolen etter toget, og med to skolebarn går jeg bare og venter på årets oppgave ...

Regner med at vi kjører til byen etterhvert og ser russetoget, spiser middag og ser borgertoget. Når vi kommer hjem igjen spise vi kake og drikker kaffe før svigersene kjører sørover. Om været er bra blir det nok samvær med naboer utover ettermiddagen/kvelden.

Gammel 03-05-07, 12:08   #34
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

I år får vi besøk av svigermor og da regner jeg med at mamma og mannens tante også blir med på 17. mai feiring. Vi har pleid å dra til byen og se på toget, drikke kaffe og spise kake på kafe og så grille enten hjemme eller hos venner. Regner med at det blir samme program i år også.

Gammel 03-05-07, 12:14   #35
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Vi skal se på barnetoget til storebror og være med på tilstelningen etterpå der
Sannsynligvis er det tivoli rett ved her vi bor, og da blir det en liten tur dit
I år orker jeg ikke å stelle i stand noe hjemme, men vi skal hygge hos her med de fire bara alene med å grille
Det er arbeidsdag både dagen før og etter.

Gammel 03-05-07, 12:14   #36
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Planer for årets nasjonaldag er ikke lagt ennå, men jeg tror det blir sånn ca som følger:

1. Dra til byen og se barnetoget (inkl. kjøpe gassballong og is)
2. Stikke oppom Pappa og hilse på dem
3. Besøk hos svigers
4. Være med på leiker, kjøpe kake mv på skolen like ved

Hvis været meldes bra kan det hende vi inviterer svigers, Pappa og hans kone til grilling hjemme hos oss.
18. mai er det planleggingsdag i barnehagen og jeg har tatt ut en feriedag.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 12:29   #37
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 17. mai. Hva skal dere?

Det blir ingen 17.maifeiring på oss - for da er vi i Legoland.
Krysser alt av fingre og tær for at Lillemann holder seg frisk nok til å reise.)

Vi fant ut at vi hadde lyst til å gi Storebror en fin opplevelse, og han er veldig glad i Lego. Dessuten har jeg ei veldig god venninne i Odense, så da kombinerer vi Legoland og Odense noen dager.

Regner med det er siste året vi kan skippe 17.mai uten protester fra Storebror.

Gammel 03-05-07, 12:42   #38
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Selv syns jeg 17. mai er mas og stress, og jeg har endel ugode minner knyttet til den dagen, men jeg håper jeg ikke bringer det videre til ungene.

Vi skal først gå i tog med barnehagen, før vi raser over til andre siden av bydelen for å gå i tog med stesnuppa.
Deretter blir det samling hos enten min eller sambos mamma.
På ettermiddagen skal vi på skolen til Stesnuppa og ta litt lodd og drikke kaffe.

Jeg syns også 17.mai er stress og mas. Og jeg tror dessverre jeg har greid å overføre litt av dette til barna mine. De er ikke overbegeistret for denne dagen de heller.. Vi har vært bortreist en del 17.mai (Syden bl.a), og de har ikke vært lei seg for det.

Vi gjør allikevel dagen trivelig med å gå i tog, dra på skolen vi sogner til og leke leker og drikke kaffe, og hjem for å grille og kose oss, med eller uten gode venner.

Erica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 13:58   #39
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Stå opp og dusje hele gjengen. Spise god frokost sammen. På med bunad og penklær, ta imot besteforeldre (om de ikke reiser til andre byer), stå på verandaen for å se på 17.maitoget(det starter rett utenfor huset vårt, tar en runde rundt sykehjem og eldreboligene før de går tilbake forbi huset vårt igjen og opp til skolen). Så reiser mannen og jeg + eventuelle besteforeldre opp til skolen der vi hører på 17.maitalen, spiser pølser og leker de obligatoriske 17.mailekene. Etterpå er det å kjøre rundt til oldemødre og annen familie for å spise bløtkake og kose oss. Til slutt er det opp til pappaen min for å grille til det mørkner, og så er det hjem i seng.

Elsker 17. mai!

Gammel 03-05-07, 14:41   #40
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Her står vi opp, hører på kanonene og så spiser vi deilig frokost. Etterpå ser vi på ungene som går i tog sammen med barnehagen og skolen. Toget stopper på skoleplassen og først er det noen taler og så leker og kake, pølse, is og bruskjøp.

I år blir vi å være med på lekene, men boikotter alt av salg der. Det kosta i fjor 30 kr for ei flis av ei kake, det samme for både pølser og brus. Jeg synes det er uhørt dyrt.

Mamma, pappa og søsknene mine kommer hit (tror jeg) så vi skal etter tog og leker grille deilig mat og spise kake.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.