|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17.mai. Hva skal dere?Jeg ELSKER 17. mai!! Da er det opp tidlig, tvinge mannen til å ta på seg sløyfa, noe han nekter men jeg truer meg skilsmisse og alt, så er det goood familiefrokost, ta på pene klær, utstyre mann og barn med flagg (der må jeg også true litt med skilsmisse) og så kjøre til Stavanger Døveforening, der vi treffer svigers. Så er det ned og se på toget, spise så mye is at man sprekker og så hjem til svigers for å grille eller spise annen god mat og slappe av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17.mai. Hva skal dere?Vi er med i 17 mai kommiteen på skolen i år vi,så det blir nok endel "jobbing" på oss.
![]() |
#24 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: 17.mai. Hva skal dere?I fjor startet vi 17. mai med frokost på Hurtigruta før vi gikk til byen og så eldstejenta i barnetoget. Kjempetrivelig start på dagen! Masse ivrige japanerer og amerikanere som ville ta bilde av ungene i bunad
![]() |
#25 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: 17.mai. Hva skal dere?Barnetoget i fjor gikk i vasken for vår del fordi jeg var syk, og det ser søren meg ut som om det ikke blir noe bedre i år.
![]() |
![]() |
#26 |
er her
|
![]() Sv: 17.mai. Hva skal dere?
![]() |
#27 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: 17.mai. Hva skal dere?Selv syns jeg 17. mai er mas og stress, og jeg har endel ugode minner knyttet til den dagen, men jeg håper jeg ikke bringer det videre til ungene.
![]() |
#28 |
Nysgjerrig
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17.mai. Hva skal dere?Vi følger tradisjonen som mamma og pappa hadde med meg og min søster-
![]() |
#30 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17.mai. Hva skal dere?Vi rusler avgårde tidlig for å gå i tog, ha samling på skolen etterpå med is, brus, pølser og litt mer is. Så hender det, om været er fint, at vi rusler ned på den lokale puben, der de har uteservering, og tar en utepils eller ett glass vin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
er her
|
Det er tradisjon ja, skal ikke så mange årene til, men de kommet for å bli.
![]() |
#33 |
Viser tenner
|
![]() Sv: 17.mai. Hva skal dere?Svigersene kommer på ettermiddagen/kvelden 16. mai, og da pleier vi å spise reker og drikke hvitvin.
![]() |
#34 |
Like blid!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: 17.mai. Hva skal dere?I år får vi besøk av svigermor og da regner jeg med at mamma og mannens tante også blir med på 17. mai feiring. Vi har pleid å dra til byen og se på toget, drikke kaffe og spise kake på kafe og så grille enten hjemme eller hos venner. Regner med at det blir samme program i år også.
![]() |
![]() |
#35 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: 17.mai. Hva skal dere?Vi skal se på barnetoget til storebror og være med på tilstelningen etterpå der
![]() |
#36 |
Originala
|
![]() Sv: 17.mai. Hva skal dere?Planer for årets nasjonaldag er ikke lagt ennå, men jeg tror det blir sånn ca som følger: |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: 17. mai. Hva skal dere?Det blir ingen 17.maifeiring på oss - for da er vi i Legoland.
![]() |
#38 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
Jeg syns også 17.mai er stress og mas. Og jeg tror dessverre jeg har greid å overføre litt av dette til barna mine. De er ikke overbegeistret for denne dagen de heller.. Vi har vært bortreist en del 17.mai (Syden bl.a), og de har ikke vært lei seg for det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Sv: 17. mai. Hva skal dere?Stå opp og dusje hele gjengen. Spise god frokost sammen. På med bunad og penklær, ta imot besteforeldre (om de ikke reiser til andre byer), stå på verandaen for å se på 17.maitoget(det starter rett utenfor huset vårt, tar en runde rundt sykehjem og eldreboligene før de går tilbake forbi huset vårt igjen og opp til skolen). Så reiser mannen og jeg + eventuelle besteforeldre opp til skolen der vi hører på 17.maitalen, spiser pølser og leker de obligatoriske 17.mailekene. Etterpå er det å kjøre rundt til oldemødre og annen familie for å spise bløtkake og kose oss. Til slutt er det opp til pappaen min for å grille til det mørkner, og så er det hjem i seng.
![]() |
#40 |
Ferdig!
Hvor: Telemark
![]() Sv: 17. mai. Hva skal dere?Her står vi opp, hører på kanonene og så spiser vi deilig frokost. Etterpå ser vi på ungene som går i tog sammen med barnehagen og skolen. Toget stopper på skoleplassen og først er det noen taler og så leker og kake, pølse, is og bruskjøp.
![]() |
|
|