|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Skikk og bruk når man har mottatt gaver man ikke kan bruke
Jeg har alltid ment at det å etterlyse gaver man har gitt, er et så graverende brudd på skikk og bruk at man ikke trenger å ta hensyn til folk som gjør slikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skikk og bruk når man har mottatt gaver man ikke kan brukeNei, de gjør kanskje ikke det. Mulig jeg bare bedriver hvisomatte-dersomatte.
![]() |
#3 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva var det da? Ser for meg sånn stofftrekk til dolokket og sånt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
Har lagt det ut for salg her nå.
![]() |
#5 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Skikk og bruk når man har mottatt gaver man ikke kan brukeMen kan dere ikke se for dere et mulig scenario der den ene gavegiveren som ikke har sett gavene spør om det er det de ser når man viser frem det nyoppussede badet?
![]() |
#6 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Skikk og bruk når man har mottatt gaver man ikke kan brukeDa hadde jeg bare mumlet at vi ikke var ferdig å innrede enda. *feig* |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Når jeg tenker meg om så tror jeg at jeg ville sagt at det ikke passet helt, og at jeg solgte det og kjøpte ny i riktig farge/stil/størrelse - det som passer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Leser
|
Tja, spør og spør. Slik T skisserer denne casen så ser jeg glatt for meg at det blir spørsmål. Og hvis det er noe som er sentralt så vil jo folk se det om de ikke spør (og tenke sitt
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Skikk og bruk når man har mottatt gaver man ikke kan brukeJeg vet ikke helt. Slike ting er vanskelige.
![]() |
#10 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Skikk og bruk når man har mottatt gaver man ikke kan brukeVanskelig. Det er jo mulig både å være ærlig på at det ikke passet og være ærlig på at man er lei seg for at det ikke passet.
![]() |
#11 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Skikk og bruk når man har mottatt gaver man ikke kan brukeJeg er en fryktelig dårlig løgner, og gir derfor beskjed om at jeg har byttet/solgt/gitt bort gaver jeg ikke kan/vil bruke. Men selvsagt på en veldig fin måte, og gjerne innledet med noe sånt som "det var en fin gave, men nå er jeg litt sær av meg...". De aller, aller fleste tåler å høre dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: Skikk og bruk når man har mottatt gaver man ikke kan brukeJeg syns slikt er veldig vanskelig. Jeg vil ikke være en utakknemmelig mottaker, samtidig er jeg ikke helt der at heg henger hva som helst på veggen som er gave heller. Vi fikk i gave av svigermor et bilde som virkelig ikke passet inn, som i tillegg var ganske stort og dyrt. Vi hengte det opp i en gang, men måtte bare ta det ned etterhvert, og vi fikk spørsmål om bildet flere ganger.
![]() |
|
|