|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?
Jeg synes de fleste har en ganske klar ideologisk linje. Selv om den er litt vag i overgangen Ap-SV og i overgangen Ap-H. V er tydelige, resten er søppel (men ideologisk klare forsåvidt - brunskjorter og kristenskumlinger).
|
|
|
#2 |
|
maler
|
Synes du V er tydelig? Selv etter å ha lest alt på hjemmesidene deres har jeg ennå ikke skjønt hva de mener. Bortsett fra miljø som var det jeg visste på forhånd.
|
|
|
#3 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Ja, i den grad man kan være tydelig som sosialliberalist. Det er vel en litt vag ideologi, egentlig. Men jeg har vanskelig for å forstå hvorfor de naturlig faller mot de borgerlige, og ønsker meg fremdeles en Ap-V-evt også SV-koalisjon. Skjer vel ikke dette valget heller.
|
|
|
#4 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Mitt inntrykk er at dette er tilfelle, på begge sider av den politiske skalaen. Jeg har ingen hjertesaker, men har sett meg meg lei på den voldsomme offentlige byråkratiseringen overalt.
|
|
|
#5 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Jeg synes også venstre er vanskelige å finne ut av. De mener en masse som jeg er enig i, men så har de sagt at de ønsker å delta i et borgerlig samarbeid hvis også FrP er med på å sette dagsorden, og jeg klarer ikke med all velvilje ii verden å se hvordan venstre skal klare å gjennomføre politikken sin hvis de skal samarbeide i en eller annen form med FrP. Når høyre i tillegg både kommer med et merkverdig abortutspill og vil endre fedrepermisjonen og opprettholde eller utvide kontantstøtten, så er jeg ikke med lenger, kjenner jeg. Jeg er heller ikke overvettes begeistret for hvordan eldreomsorgen drives i høyrestyrte kommuner, og jeg har virkelig studert det nøye, altså - ergo kan jeg ikke stemme på borgerlig alternativ selv om jeg er enig med venstre i mange ting de mener og sier.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 02-08-13 kl 22:13. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Jeg stemmer ikke pr sak, men tenker ideologisk. Frp er nok de som er klarest i Langes partiprogram fra 1974. Så jeg vet helt klart hvor jeg ikke hører hjemme. De i midten er nok mer uklare og vanskeligere å lese. Men saker som kontantstøtte eller ei, det er flertall i Stortinget som avgjør, og jeg stemmer for eller imot en borgelig regjering. Ethvert mulig samarbeid med FrP vil være til disfavør.
|
|
|
|
#7 |
|
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Jeg stemmer i utgangspunktet på ideologi, men det finnes helt klart grenser for hva "mitt" parti kan gjøre uten at jeg vil miste tilliten. Noen saker er viktigere for meg enn andre, jeg kan svelge en del kameler, men jeg vil nok aldri kunne stemme på en FrP-samarbeidspartner. Det vil gjøre for vondt i etikken min. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Jeg har alltid stemt ideologisk-for meg vil dette si sosialistisk/sosialdemokratisk (SV). Men samtidig liker jeg enkelte av tankene til Venstre, men klarer ikke å svelge at de holder søra på gløtt for samarbeid med FrP (og for så vidt også KrF), så da er jeg like langt.
|
|
|
#13 |
|
Er frisk!
|
Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Skolepolitikk (ikke karakterer i barneskolen f.eks), kommuneøkonomi, mindre byråkratisering, miljø.
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Valget tenker jeg mye på. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Miljøspørsmål. Og så må jeg være grunnleggende enig i mesteparten av det mitt parti står for. Venstre er det partiet som står meg nærmest, selv om det også der blir noen kameler å svelge hver gang jeg stemmer. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Møllspist fletthurpe
|
Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Jeg stemmer veldig ideologisk men har sett at i det siste har det som jeg er vant til å stemme sklidd litt mer unna det jeg mener. Eller mulig jeg har fått nye meninger...?
|
|
|
#17 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Jeg har i alle år stemt "idealistisk".
|
|
|
#18 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Jeg er livredd privatisering av offentlige oppgaver, og at konsekvensutredningen av lofoten/senja/vesterålen skal resultere i oljeutvinning i et værhardt og sårbart miljø.
|
|
|
|
#19 |
|
Originala
|
Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Jeg er veldig motstander av NPM-praksisen som råder i offentlig sektor, jeg er mot privatisering av offentlige tjenester, jeg ønsker at staten skal ha tunge eierinteresser i viktige virksomheter (type el.produksjon, f.eks), jeg ønsker et skattenivå som bidrar til økt utjevning og jeg ønsker statlige føringer som tvinger oss til å velge miljøvennlig transport (inkludert betydelige kutt i flyreiser). |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Hvilke saker er viktige for deg i valget?Ideologisk, og som langvarig Venstremedlem er jeg trofast velger, selv om det absolutt er deler av programmet jeg ikke er enig i.
|
![]() |
|
|