Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Kontinentalseng

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-13, 23:40   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kontinentalseng

Veldig fornøyd med Svane. Den er nå syv år gammel.

Gammel 13-08-13, 00:04   #22
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Det holder vel kanskje at bare de to øverste er seperate?

Det er kun overmadrassen som er felles, den nederste vil uansett ikke komme hel.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 16:05   #23
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har hatt Svane Zenit i ca. ett halvt år nå, og er veldig fornøyd. Bestilte med separate overmadrasser, for jeg ville heller ikke kjenne noe til mannens bevegelser (selv om selgeren påsto at det var ubetydelig jeg ville kjenne til det med felles overmadrass, var jeg ikke enig etter prøveligging ).

Anbefales!

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 16:17   #24
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg lurer på noe med disse Wonderland-sengene. Er det mulig å få dem med seperate madrasser? Jeg skal ha ny seng nå, og en av de tingene jeg ønsker meg aller mest, er seperate madrasser, og overmadrass, slik at mannens bevegelser ikke påvirker meg.

Da vil du ikke ha kontinentalseng. Vi, eller dvs jeg, angrer på kjøpet av kontinentalseng. Vi har en fancydyr wonderland, men det hjelper lite når det kjennes ut som om vi ligger i vannseng... Jeg ville valgt vanlig hel seng med separate madrasser.
Vi hadde felles overmadrass men separate madrasser før, da var det ikke irriterende med mannens bevegelser. Grunnen er de mange lagene i en kontinentalseng, som gjør at madrassene oppleves mye mykere enn vanlige vendbare eller rammemadrasser. Selv "fast" madrass i kontinentalseng vil føles mykere enn en ekstra myk vendbar.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 16:56   #25
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Da vil du ikke ha kontinentalseng. Vi, eller dvs jeg, angrer på kjøpet av kontinentalseng. Vi har en fancydyr wonderland, men det hjelper lite når det kjennes ut som om vi ligger i vannseng... Jeg ville valgt vanlig hel seng med separate madrasser.
Vi hadde felles overmadrass men separate madrasser før, da var det ikke irriterende med mannens bevegelser. Grunnen er de mange lagene i en kontinentalseng, som gjør at madrassene oppleves mye mykere enn vanlige vendbare eller rammemadrasser. Selv "fast" madrass i kontinentalseng vil føles mykere enn en ekstra myk vendbar.

Dette stemmer ikke for Svane Zenit. Både mannen og jeg sliter med ryggvondter og ville ha en fast madrass. Det er Zenit-madrassen.

Gammel 19-08-13, 17:00   #26
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi er veldig fornøyde med vår wonderland symfoni. Vi har tilpasset hver vår side til vekt og slikt.

Gammel 19-08-13, 17:19   #27
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har Wonderland, hatt den i 10 år.
Nå må vi ha nye madrasser, men det var ikke noe problem å skaffe, så da slipper vi unna med slikk og ingenting i forhold til helt ny seng. Vi bytter bare selve madrassene, altså de to (ja, det er to individuelle) under overmadrassen (som er en stor, for øvrig).
Veldig greit at det er to, selv om det ser ut som en. Jeg vil nemlig ha medium, og mannen hard. Etter 10 år har dog medium blitt soft, og hard har blitt medium/soft.

Gammel 19-08-13, 18:27   #28
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har Jensen og er veldig fornøyd.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 21:30   #29
Christa

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Ser at Wonderland kommer i 1.50 og 1.80. Er 1.50 nok for ti? Hvis vi velger 1.80 så blir det veldig trangt på soverommet.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-13, 21:32   #30
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Vi har 1,80 og det er helt nødvendig for god nattesøvn føler jeg. Jeg sover ikke helt bra når vi er på ferie og sover i mindre senger (og har de dobbeltdyne blir det bare enda verre, men det er en annen diskusjon). Soverommet er jo kun soveplass uansett så jeg ville ikke latt meg plage av at det ble litt trangt.

Gammel 19-08-13, 22:08   #31
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

For ti er det nok veldig smått.
Vi har 150 nå, og skal kjøpe 180. Vi har plass nok til oss to, men det kommer ofte en eller to til i løpet av natten, så mer plass blir bra. Om det blir trangt får så være, jeg vil heller være uten nattbord, f.eks.

Gammel 19-08-13, 22:36   #32
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Standard

Vi sover bra med 150 seng. Man slenger jo alltids en arm eller fot hit og dit om man føler men trenger mer plass.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.