|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil Venstre samarbeide mot Høyre?Jeg synes ikke FrP er et borgerlig parti, men et populistisk parti, selv om de har moderert seg noe etter at Siv overtok. De har jo felt en borgerlig regjering før, selv om de hadde lovet å ikke gjøre det. Bensinprisene var viktigere.
![]() |
#22 |
maler
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil Venstre samarbeide mot Høyre?Samtidig er jeg der at jeg synes at mye av det Rødt (og tildels SV) står for er minst like far out som det frp står for selv om frp er langt mindre sjarmerende.
![]() |
#23 |
maler
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil Venstre samarbeide mot Høyre?Egentlig burde man la være å stemme venstre bare fordi de åpner et nydt browservindu for hver link man trykker på. :dåner:
![]() |
#25 |
Off the map.
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil Venstre samarbeide mot Høyre?
De ønsker nok å Ta Over Internettet. Er de Reptiler?
![]() |
#26 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil Venstre samarbeide mot Høyre?Det er ganske store forskjeller på Venstre og Ap, altså, selv om begge er opptatt av velferd. Grunntanken til Venstre er liberalistisk, nemlig at folk velger best for seg selv. Da ligger det til grunn at folk også må få lov til å velge dumt for seg selv. Også må vi fange opp og ha sikkerhetsnett for de som ikke kan ta valg, men er fange av omgivelser og omstendigheter.
![]() |
#27 |
maler
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil Venstre samarbeide mot Høyre?Men den midtre delen av rød side er heller ikke så opptatt av at det er helt likt fordelt, bare at det er greit nok likt fordelt.
![]() |
#28 |
Leser
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil Venstre samarbeide mot Høyre?
SV, Rødt og Frp er jo opposisjonspartier, dette er skrevet at Harald Stanghelle (politisk redaktør i Aftenposten)
(hentet herfra)
Jeg bruker å være liberalist hvis jeg er mye på FP, så snart jeg ute i RL så mister jeg all tiltro til at folk kan styre for mye selv. (Helt ærlig er det vi driver med - folkedemokrati veldig nytt. Jeg har flere plasser lest kritikk mot at demokratiet ser for kort fremover. Når du leser norsk valgkamp er det vanskelig å være uenig.)
![]() |
#29 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil Venstre samarbeide mot Høyre?Jeg har heller ikke skjønt dette. Venstre har jo sagt at de er i mot Høyres foreslåtte sykehusreform, noe som er en så stor sak (i mine øyne) at jeg skjønner ikke at man kan ville samarbeide om noe slikt. Venstre er i dedt hele tatt uforståelig for meg, slik de fremstår virker det som de ønsker å gi veldig mye av velferdsgoder som vi har nå, men vil ha lavere skatter..?
![]() |
#30 |
maler
|
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil Venstre samarbeide mot Høyre?Jeg synes av og til politiske programmer ( og ikke minst propaganda) blir en studie i å finne ut hva de IKKE sier.
![]() |
#31 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: [valg]Hvorfor vil Venstre samarbeide mot Høyre?Nå har jeg også lest Venstres prinsipp-program, og konkluderer med at jeg ikke er en bra liberalist. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|