|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Ja eller Nei til å søke OL i Oslo | |||
| Stemmer i Oslo, stemmer JA |
|
14 | 9,15% |
| Stemmer i Oslo, stemmer NEI |
|
25 | 16,34% |
| Stemmer ikke i Oslo, men er FOR |
|
20 | 13,07% |
| Stemmer ikke i Oslo, men er MOT |
|
83 | 54,25% |
| Whatever |
|
11 | 7,19% |
| Deltakere: 153. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
heimføing
|
Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?Nei, det er vel ikke at "hver eneste landsdel har krav på". Men argumentene mot OL i Tromsø, sørfra, var hvor dyrt dette kom til å bli for Norge osv. Så når Tromsø-planene var nedstemt og skrinlagt, så hoppet man opp og ville ha OL i Oslo. Glemt er alle argumentene om økonomi, som ble brukt MOT Tromsø. Pussig. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?
Nå er det nok sånn at det økonomiske, og ikke minst miljømessige aspektet ser en god del lysere ut ved OL i Oslo enn i Tromsø.
|
|
|
#3 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Et OL i Tromsø vil jo bli mer kostbart i alle målestokker enn i Oslo. Og med tanke på bruken i etterkant så er det nå en gang slik at det er i Osloområdet Folk Flest™ bor (altså, jeg er klar over at det bor flere i resten av landet til sammen, men vi er jo spredd på x-antall kvadratmeter, mens de der nede har høy konsentrasjon av befolkning på et forholdsvis lite areal), dermed er det mer rimelig å legge et OL der enn i Tromsø (eller i Trondheim for den saks skyld).
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
Det er jo 10 FP-ere. De må da telle som minst 250 vanlige folk?
|
|
|
#8 |
|
Fjellpiper
|
Den som har, skal få, og den som ikke har, skal ikke få? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Hva har Oslo nå, som Tromsø mangler? Tenker du på anleggene fra deres siste OL? Holmenkollen? Jeg tenker at om man skal bruke så mange penger, så bør det komme flest mulig til nytte, både under og etter et OL. Så mange store anlegg, hoteller, deltakerlandsby etc. i en så liten by som Tromsø? Jeg tipper det ville blitt problemer med økonomi til drifting og vedlikehold ganske fort. Oslo har iallefall en reell mulighet til å kunne utnytte dette videre. Dessuten ønsker jo Oslo-OL og gjenbruke en del av fasilitetene som ble bygd til OL på Lillehammer. Det finnes grenser for hvor mange ubrukte bob-baner vi skal ha stående i dette landet også, en holder i massevis.
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?jeg stemmer nei. Jeg syns det er et sleipt pressmiddel å si at barn og ungdom skal få seg sårt tiltrengte indrettsannlegg om vi bare får lov til å bruke en helt absurd mye penger på et arrangement først. Det vil være billigere å få til både anleggene og byplanleggingen uten OL.
Sist redigert av Tallulah : 22-08-13 kl 13:33. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Klar
|
Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?Jeg stemte ja. Jeg betviler sterkt at et ja-flertall utløser en ol-søknad sånn helt uten videre, og vil at de skal få vurdere økonomi og løsninger nærmere før det evnt blir kroken på døra. Sist redigert av Timar : 22-08-13 kl 12:13. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Glamorøs
|
Jeg vet at det ikke er sånn. Men ved et nei gir man et ganske sterkt signal til byårdet om at man ønsker en annen disponering og prioritering av midlene. Jeg har svært liten sans for trusselretorikken de har lagt til seg.
|
|
|
#13 |
|
maler
|
Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?Det er vel ikke akkurat sånn at det er alpinanlegg barn og unge trenger. De trenger vanlige idrettshaller, svømmehaller og fotballbaner. Ikke anlegg som eliteklubbene vil legge beslag på.
|
|
|
#14 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?Jeg er for. Folkefest og OL-floke, what's not to like? |
|
|
|
|
|
#15 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Ja eller nei til OL i Oslo?Jeg er imot. Bruk pengene på sykkel-vm og velodrom på østlandet istedenfor (det koster ikke så mye som et vinter-OL altså |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Faren for at noen kommer opp med enda flere sanger av dette slaget er grunn nok i seg selv til å stemme nei. (Kilde: youtube.com) |
|
|
|
|
|
#17 |
|
This is normal!
|
Hallo! Jeg er dødsgod på å dikte altså! Gi meg 10 mill. for jobben, så skal du få tidenes beste OL-sang. I hvert fall hvis jeg får med Tåtti på laget.
|
|
|
|
#19 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Hvilket innebærer at du må toppe linjer som 'Vi vinker med glade hender', så her må du vite hva du begir deg ut på! |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sangen er ille nok, men videoen!!
|