|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag i hverdagen?Vi lager som regel middag hver dag og spiser samlet, men det er mye det samme som går igjen her også... Prøver å lage det meste fra bunnen av, men ofte blir det enkelt på hektiske dager.
M(-04)&M(-07) Sist redigert av M&M : 29-08-13 kl 13:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag i hverdagen?Eg syns pannekaker tar evigheter. Vi har det ein sjeldan gong - til ertersuppe og steikt flesk (som enkelte kallar bacon). Rett nok lagar eg to versjonar, både pannekaker med gluten, og utan gluten, og brukar to steikepanner. Likevel syns eg det tar masse tid.
![]() |
#27 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?
Steketakke.
![]() |
#28 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Jeg føler ofte at fantasien min går fullstendig tom. Det blir mye fajitas, tacos, spaghetti, burgere, pannekaker, tomatsuppe, kylling i ulik form og indisk take away.
![]() |
#29 |
fornyet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag i hverdagen?Middagen er viktig hos oss, jeg lager middag hver dag, så mye som mulig fra bunnen.
![]() |
#30 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: Middag i hverdagen?Lager du middag i hverdagen? Ja.
![]() |
#31 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Vi har komfyren rett ved på andre siden av kjøkkenbordet, så vi steker pannekakene mens vi spiser. Alle steker sine egne pannekaker og alle får varme pannekaker. Om vi først skal ha pannekaker så vil jeg ha den nystekt og det vil ungene også. Så blir ikke stekt opp noe haug hos oss. Nå har vi ikke pannekaker så ofte lenger, kanskje bare hver tredje uke kanskje. Sist redigert av Elisabet : 29-08-13 kl 13:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Mannen min er allergisk mot egg, nøtter og skalldyr, så vi blir på en måte tvunget til å være mat-fra-bunnen folk enten vi vil eller ikke. Vi har enkel ukemeny som ikke er så detaljert at vi må skrive handleliste, men enkel nok til å det hjelper på handlingen. Vi pleier å handle lørdag formiddag og mandag ettermiddag.
![]() |
#33 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Middag i hverdagen?Mandag: spagetti med pinjer, tomater, sitron, olje, persille og rester fra helgen.
![]() |
#34 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Middag i hverdagen?Vi søker ofte inspirasjon i blogger/på aperitif, og lager stadig noe nytt. Men har også en del signaturretter som går igjen. Tirsdag er suppetirsdag. Bruker så og si aldri ferdigmat, hverken hel- eller halvfabrikata. Men det er mest fordi vi er glade i god mat som smaker, samt at vi liker å lage mat. Lager middag hver dag, men en sjelden gang er det brød med godt pålegg (makrell i tomet, karbonader, speilegg, pesto). Hadde det vært opp til meg og mannen hadde vi hatt brød oftere, men Ullungen er et middagsmenneske. Vi spiser alltid sammen. For å få til dette, og for å få rolige, uavbrutte måltider spiser vi sent, etter aktiviteter, lekser og lek. Som regel sånn i 19:30-tiden.
![]() |
#35 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Middag i hverdagen?Lager du middag i hverdagen?
![]() |
#36 |
En skrue løs
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
![]() |
#37 |
flisespikker
|
Ja.
Ikke så mye avansert, men aldri ren ferdigmat (med unntak av pizza en sjelden gang). Det blir mye pasta, og mye laks eller kylling. Det er vanskelig å variere, synes jeg, og jeg/vi prøver innimellom å bli flinkere til å planlegge, for da er det lettere å komme på noe annet enn de samme tingene. Lettvint middag er gjerne karbonader eller ferdiggrillet kylling eller omelett, rask, men ikke fullt så lettvint er noe med pannestekt kylling eller laks, og har jeg litt mer tid, blir det kanskje noe ovnsbakt kjøtt (koteletter eller kyllinglår) eller tomatsuppe med kjøttboller eller fiskegrateng eller taco.
Hver dag. Det hender Poden spiser karbonader eller ostesmørbrød, og vi voksne sushi eller en ferdigpizza til kvelds, men jeg kan ikke huske sist vi ikke hadde middag av noe slag.
Stort sett. Noen ganger spiser Poden tidlig (f.eks. før speidermøte, eller om han har venner med hjem fra skolen) og vi voksne spiser senere, og noen ganger jobber jeg eller mannen sent og de to andre spiser sammen.
![]() |
#38 |
Fola Blakken
|
![]() |
![]() |
#39 |
Bør lage seg en tittel selv
|
En jeg bodde i kollektiv med da jeg var ganske mye yngre enn nå fortalte at de stort sett ikke spiste middag hjemme hos ham i oppveksten, det var en helgegreie. Jeg kunne omtrent ikke tenke meg noe verre og synes sååå synd på ham, for noen forferdelige foreldre han måtte ha.
![]() |
![]() |
#40 |
One of These Days
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Vi har også noen retter som går på rundgang, ja. Kylling i forskjellige varianter, pasta med enten fløtesaus eller kjøttsaus, salater, fiskeburgere, seibiff, kokt torsk, kjøttboller og potetmos, makaroniform, lasagne, pannekaker, taco, pizza bl.a. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|