Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor tidlig er egentlig "tidlig"?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-07, 20:25   #21
Fara
Tenker fortsatt dobbelt

Fara sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor tidlig er egentlig "tidlig"?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Alt før 06 er tidlig.

Tipper klokka over 06 er jeg ganske fornøyd.. men ser jeg 04 eller 05 tallet, så nekter jeg stå opp

Kan bare signere denne

Gammel 05-05-07, 20:44   #22
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Alt før åtte er tidlig.

I helger er alt før 9 tidlig, men så er vi også vant med en tulle som sover minimum til halv ti i helgene.

Gammel 05-05-07, 20:45   #23
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Alt før 06 er natt. 06 er jo tidlig, men det er en helt vanlig stå-opp-tid her i huset, uansett om det er hverdag eller helg. Og det er helt greit. :A-menneske:

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 20:46   #24
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg har forøvrig blitt så gammel at om jeg blir liggende til lengre enn 10 før jeg står opp, blir jeg stiv og støl og lemster i hele kroppen. Da er det bedre med en middagshvil.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 20:52   #25
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Egentlig er alt før 09 tidlig, åtte er sånn en smule tidlig og alt før det er natt om jeg kunne få bestemme.(i helgene altså) Dessverre er ialle husets beboere enige med mannen og meg i det.

Gammel 05-05-07, 21:23   #26
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før 0600 er (for) tidlig

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-07, 21:37   #27
Tik
Trønder

Tik sin avatar

Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Sover de til kl 7 er jeg fornøyd.
I ukedagene må man jo opp tidlig uansett ...
De har ikke en bryter med "helg" på,så de står opp
til vanlig tid uansett

Gammel 05-05-07, 22:18   #28
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Ja, samme om det er tirsdag, lørdag eller julaften. Alt før 6 er tidlig og blir klokka nærmere 7 før jeg blir vekket er det kjempedeilig.
I uka må vi stå opp rundt 6.30 uansett.

Vi gjør det sånn at siden jeg alltid står opp først i ukedagene og ordner barn så tar som oftest mannen sin tørn på lørdager og om jeg er riktig heldig også på søndagen.. da presser jeg meg selv og sover til 9.30. Deilig.

Gammel 05-05-07, 23:03   #29
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis det er når barna våkner (når man blir ufrivillig vekket) som er definisjonen på tidlig (som jeg etterlyste over her), så er MIN definisjon slik:

Ukedager: Før vekkeklokka ringer, altså ti over halv sju. Det vil si, det er greit hvis de sover til halv sju, men før seks er for tidlig.
I helgene gjelder forsåvidt de samme reglene, for mine barn vet ikke forskjell på helg og hverdag, men JEG synes jo at det er tidlig uansett når de våkner. De sover aldri lenger enn halv åtte. Gjerne sju.

Når man definerer hva som er tidlig må man dessuten ta i betrakning hva man er vant til. Alt må ses i forhold til noe. Tidlig i forhold til hva da, liksom?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 10:07   #30
alphaMale
The Million Dollar Man

alphaMale sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
alphaMale er litt kulalphaMale er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

For tidlig for hva?

Stå opp?
Gå på jobb?
Gå ut av huset?
Spise frokost?

Ser den. Kanskje jeg burde spesifisert spørsmålet mer, men jeg trodde de fleste tok poenget siden jeg startet tråden med å spesifisere når jeg syntes det var for tidlig å STÅ OPP!

- Friends help you move, REAL friends help you move bodies.
alphaMale er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 10:17   #31
alphaMale
The Million Dollar Man

alphaMale sin avatar

Standard

Hvis det er når barna våkner (når man blir ufrivillig vekket) som er definisjonen på tidlig (som jeg etterlyste over her), så er MIN definisjon slik:

Ukedager: Før vekkeklokka ringer, altså ti over halv sju. Det vil si, det er greit hvis de sover til halv sju, men før seks er for tidlig.
I helgene gjelder forsåvidt de samme reglene, for mine barn vet ikke forskjell på helg og hverdag, men JEG synes jo at det er tidlig uansett når de våkner. De sover aldri lenger enn halv åtte. Gjerne sju.

Når man definerer hva som er tidlig må man dessuten ta i betrakning hva man er vant til. Alt må ses i forhold til noe. Tidlig i forhold til hva da, liksom?

Hvorfor skal man gjøre alt så komplisert?
Jeg er genuint imot konseptet om at alt må sees i FORHOLD til noe. Det gir ikke meg mer å vite at i dag sov jeg til klokken 0930, i forhold til en hverdag da jeg sover til kl 0600. Jeg er like forbanna trøtt... I dag var 0930 tidlig. I morgen er det sent.

Sist redigert av alphaMale : 06-05-07 kl 10:22. Årsak: Bare tull.
Gammel 06-05-07, 11:57   #32
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I uka er vi oppe klokka seks og jeg er veldig glad hvis ingen av ungene våkner før den tid. Før seks er tidlig.

I helga er klokka sju tidlig, greier vi å drøye til åtte er vi superfornøyde. Som regel våkner minstemann ved halv sju-tida i helgene så vi tar en dag hver med å stå opp med ham.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 12:09   #33
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alphaMale, her.

Hvorfor skal man gjøre alt så komplisert?
Jeg er genuint imot konseptet om at alt må sees i FORHOLD til noe. Det gir ikke meg mer å vite at i dag sov jeg til klokken 0930, i forhold til en hverdag da jeg sover til kl 0600. Jeg er like forbanna trøtt... I dag var 0930 tidlig. I morgen er det sent.

Jeg for min del MÅ tenke at alt må ses i forhold til noe. For eksempel synes jeg det er for tidlig å stå opp før halv ni dersom barna ikke er hjemme (en gang i skuddåret). Er barna hjemme, synes jeg egentlig at halv sju er for tidlig, men siden jeg ikke kan gjøre noe med det, så må jeg bare innse at det er morgen da.
Men hvis du tenker som så at "for tidlig" er når du ikke er uthvilt, så vil jo svare alltid være "det kommer an på hvor trøtt jeg er".

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 13:20   #34
Lizzie

Lizzie sin avatar

Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Ettersom barnet vanligvis står opp mellom kl. 5 og 6 så er alt før kl. 5 tidlig.

Og man lærer seg å leve med det!

Gammel 06-05-07, 13:33   #35
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Hos oss, er det natt før 06.00. Fram til kanskje kl 8 er det tidlig, men etter 7 er det helt greit å stå opp. Til hverdags må vi uansett opp litt før sju, og da er det greit å slippe sur lillemann i tillegg til foreldrene som er litt trøttsure på denne tida.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-07, 14:03   #36
alphaMale
The Million Dollar Man

alphaMale sin avatar

Standard

Jeg for min del MÅ tenke at alt må ses i forhold til noe. For eksempel synes jeg det er for tidlig å stå opp før halv ni dersom barna ikke er hjemme (en gang i skuddåret). Er barna hjemme, synes jeg egentlig at halv sju er for tidlig, men siden jeg ikke kan gjøre noe med det, så må jeg bare innse at det er morgen da.
Men hvis du tenker som så at "for tidlig" er når du ikke er uthvilt, så vil jo svare alltid være "det kommer an på hvor trøtt jeg er".

Ser selvsagt poenget ditt

Gammel 06-05-07, 15:24   #37
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner jo at det er vanskelig for små barn å skjønne forskjell på hverdag og helg. Snuppa står opp på omtrentlig samme tidspunkt hver dag, altså mellom halv 8 og 8.

Hvis det er helt stille (og mørkt ute), har det hendt at hun har sovet til 9, men det hører til sjeldenhetene.

Da hun var omkring året sov hun omtrentlig ikke i det hele tatt. Da startet morgenen kl 6, før dette forsøkte vi fortvilt å få henne til å sove igjen (særdeles lite vellykket).

Det er helt greit for meg å stå opp etter 7 i helgene (på hverdagene er jeg oppe 05.45). Mannen min er skikkelig b-menneske, og synes dette er helt grusomt. Vi håper at snuppa slekter på han i sovemønsteret sitt. Det ser lykkeligvis slik ut.

Gammel 06-05-07, 16:33   #38
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før seks er natt, mellom seks og syv er det tidlig og alt etter syv er sent. :a-menneske:

Gammel 06-05-07, 20:26   #39
Nocturnal
Nybegynner

Nocturnal sin avatar

Nocturnal har et hav av muligheter foran seg
Standard

Før 10 er tidlig. Verden er hard. For jeg må selvsagt som regel stå opp lenge før det.

Nocturnal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 00:29   #40
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Før 6 er for tidlig, før 6:30 er tidlig. Får vi sove til 7 er vi fornøyde.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.