Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Feirer du bursdagen din?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-13, 19:50   #21
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Feirer du bursdagen din?

Jeg elsker bursdager, og feirer gjerne. Ofte en brunch med venninner eller vi drar bort med familien til et spennende sted som jeg faar bestemme ogsaa er jeg sjefen for hva vi skal gjöre og hvor vi skal spise etc. selve bursdagen mens mann og sönn faar bestemme resten av helgen/dagene vi er borte. Jeg er faktisk mer glad i aa bestemme programmet enn at jeg skal bli overrasket, saa dette er perfekt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 20:38   #22
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har feiret mindre og mindre de siste årene, men i år skal jeg begynne å feire igjen. Jeg har nemlig innsett at jeg er heldig som opplever enda et år. Så mye sykdom, død og elende jeg hører om, skal jeg verdsette at jeg blir ett år eldre.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 20:52   #23
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg feirer helt definitivt bursdag. På dagen er det kake og presanger hjemme med litt familie.

Og i en helg i tilknytning til bursdagen går vi ut og spiser fiin middag på restaurant. (Dette gjør vi også på bryllupsdagen vår.)

Gammel 02-09-13, 20:56   #24
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Jeg markedsfører alltid bursdagen heftig i forkant, til alle som gidder å høre på, og bærer diademet høyt på selve dagen. Og så går vi ut og spiser, enten bare jeg og mannen, eller sammen med Ullungen. I år skal vi ut alle tre (det er fredag førstkommende!!).

Har ikke holdt selskap på mange år, men i fjor ble jeg 40, så da var det både selskap med venner, og familiefeiring i tillegg. Det var så stas at jeg bestemte meg for å fortsette å feire med venner. Det blir dessverre ikke noe av i år. Jeg mistet en av mine beste venninner i kreft i vinter, og er litt sånn "når ikke hun kan være med, kan det være det samme". Men akter å ta det opp igjen til neste år, også på bakgrunn av denne tråden! Klart man skal feire!

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 20:58   #25
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, den forbigås i stillhet. Har aldri likt feiringer.

Gammel 02-09-13, 20:59   #26
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Nei, den forbigås i stillhet. Har aldri likt feiringer.

Ingen feiringer? Det høres så trist ut. Hvorfor ikke?

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 21:02   #27
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Både ja og nei. Jeg har hatt lite overskudd de siste årene, så det har ikke blitt annet enn mannen, barna og svigerfamilien på kaffe og kaker.

Og så har korpset brukt å ha reise-bort-seminarhelg rundt de tider jeg har bursdag, så litt festligheter sammen med noen fine folk har det blitt.

I år har jeg lyst til å kjøre Toffskij-style, spesielt siden jeg fyller 40. Så om noen som vet hvem jeg er, så er det bare å komme den lørdagen.

Gammel 02-09-13, 21:09   #28
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Ingen feiringer? Det høres så trist ut. Hvorfor ikke?

Det føles absolutt ikke trist!
Liker det rett og slett ikke, heller ikke som liten. Det er heller ingen i familien min, eller svigerfamilien, som feirer vanlige bursdager noe særlig. Han en kompis som noen år feirer, ellers ingen.

Ungene feires selvsagt.

Gammel 02-09-13, 21:09   #29
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg feirer ikke bursdagen min, og det har jeg vel ikke gjort siden jeg var 10, eller noe slikt. Bursdager har aldri vært noen stor greie i min familie, det ligger ingen bevisst greie bak, det bare faller seg ikke naturlig å feire fødselsdager.

Gammel 02-09-13, 21:13   #30
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ikke de store feiringene de siste årene, med graviditeter og små barn og sånt, men jeg og mannen fikk faktisk til middag ute i forfjor. Tror vi må adoptere bursdagsfrokostidéen til vixen, evt. lunsj. Ellers pleier vi å kose oss med god mat hjemme og kanskje et familiebesøk hvis det passer sånn. I år tror jeg at jeg skal prøve å få til en middag ute med venner eller noe sånt. Jeg har blitt feiret på jobb også, da. Det er koselig.

Gammel 02-09-13, 21:51   #31
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke så mange nære venner så det gjør noe, så noen stor feiring blir det ikke. Jeg forlanger imidlertid kake og gaver og helst god frokost og masse bortskjemming på dagen, i all fall gjør jeg det klart at det forventes etter fjoråret. Da skulle mannen komme tidlig hjem fra jobb, men det gjorde han ikke, og ikke fikk jeg gave, ingen kake og mannen gikk og la seg klokka ni. I år har jeg bursdag en lørdag og forventer kompensasjon. Jeg er enig med min eldste: "Da må du få TO pakkej til busdagen din, mamma!". Familiekaffe pleier vi å ha, i år blir det muligens i litt større skala, med mannens slekt og diverse. Vi har bursdag med ei ukes mellomrom og planlegger felles feiring.

Jeg er såpass glad i kake at jeg feirer halvtårsdagen min også. Kjøpekake, riktignok, men kake skal det være. Livet er for kort til å bare ha en bursdagfeiring i året.

Ungene feires tilsvarende, og mannen får i alle fall gaver og ekstra oppmerksomhet og fritak fra husarbeid.

Gammel 02-09-13, 21:57   #32
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har bestemt meg for å feire. De menneskene som jeg setter pris på i hverdagen har jeg invitert på middag mm. Kjempekjekt.

Man lever bare en gang.
Og for å få venner, og ikke minst beholde de fant jeg ut at det var kanskje vel så mye en takk til vennene mine som en feiring av meg selv.

Jeg gleder meg til neste gang jeg kan feire.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 22:05   #33
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Nei, jeg feirer ikke min bursdag.

Eldste har bursdag 12 dager før meg, ergo blir det han vi feirer.

Mannen har bursdag rett før julaften og blir heller ikke feiret.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 22:08   #34
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, med selskap med halve slekta. Vi var vel i alle fall 15 stykker her (utenom oss som bor her) da jeg ble 34 i sommer, uten at det hindret at vi hadde over 20 her 2 uker senere når eldstemann ble 5. Vi hadde nå rundt 10 gjester til mannens dag en måned før min også (da var mange på ferie, så det ble ikke så mange)

Jeg feirer bursdag ja.

Gammel 02-09-13, 22:14   #35
Unicorn
Står på egne ben

Unicorn sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Feirer ikke bursdagen min annet enn at jeg kanskje baker en kake eller steker vafler. Bor langt unna både familier og nære venner, så da går dagen forbi i stillhet hvert år.

Gammel 02-09-13, 22:20   #36
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har feiret hos min venninne de siste 12-13 årene, for hun fikk en datter på min bursdag. 30 og 40 feiret jeg stort!

Jeg får alltid presanger og jubel fra mann, barn, foreldre og et par venner.

Gammel 02-09-13, 22:22   #37
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Vi markerer alle bursdager, barna feires. Det er kake og kanskje presanger hvis vi har gjester. Mannen pleier ikke kjøpe gave til meg, ikke fra ungene heller. Det er litt trist, i alle fall for ungenes del. Jeg har kjøpt i smug noen ganger og latt mannen late som om han har kjøpt så ungene kan overraske meg. Jeg vet ikke helt om jeg skal grine eller humre over at det er sånn.

Gammel 02-09-13, 22:26   #38
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Helst ikke, men mann og barn i dette huset elsker bursdager så jeg må som regel feire litt.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 22:28   #39
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Nei, jeg feirer ikke min bursdag.

Jammen du har jo diger dag snart!

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-13, 22:29   #40
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jammen du har jo diger dag snart!

Sikkert bortreist på dagen...

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.