Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

El-sykkel

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-14, 13:18   #21
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: El-sykkel

Åh, jeg har lånt meg en el-sykkel på ubestemt tid, og elsker den! Det er en Kalkhoff av noe slag, noen år gammel, men den stod hos et familiemedlem som ikke bruker den mer så jeg kunne bare ta den. Det er 5 km hver vei til jobb, og på hjemvei skal jeg ofte handle litt og/eller ha med 2. klassingen hjem fra SFO de siste to km. Og det takler el-sykkelen helt fint! Jeg virkelig elsker den. Jeg gleder meg til å bruke den hver dag. Det er akkurat som å sykle i medvind i Nederland, 2 tråkk og så suser man i vei og trenger bare vedlikeholdstråkking utenom hvis bakkene blir litt bratte.

For meg er den istedet for bil de aller fleste dager, så jeg anser det ikke for juks i mitt tilfell. Tvert i mot. Hva annet kan jeg si enn at jeg er superglad for at jeg får bruke den?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 15:08   #22
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg har hatt min i ca 7 uker, og elsker den. For min del er sykling hovedsakelig miljøvennlig transport og fantastisk mentalhygiene. Syklinger gjør meg glad og lufter hodet. Treningseffekten til jobb er minimal, for jeg klarer ikke å innføre en ny vane som tar lenger tid enn bilen hvis jeg også skal beregne inn fisking og klesskift. Så til jobb bruker jeg elmotoren på full guffe mens jeg koser meg og våkner opp. Hjem igjen prøver jeg å skru motoren helt eller delvis av stadig oftere, og da gir det minst like god trening som vanlig sykkel. (Elsykkel er som oftest tyngre på grunn av motoren.)

Så for meg gir det stor Treningseffekten i forhold til alternativet, som ikke er vanlig sykkel men bil. Samtidig var grunnene mine for å kjøpe den ikke hovedsakelig trening, men kos, miljø og psyke.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 15:09   #23
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg så forresten at Clas Olsson sin billigelsykkel fikk god omtale, så det trenger ikke å være en gedigen investering lenger heller.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-14, 15:21   #24
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har veldig lyst på, men bor et sted hvor man ikke kan unngå stupbratte og lange bakker om man jobber i sentrum.... Må høre med en leverandør om en vanlig elsykkel er bra nok eller om jeg må på litt mer krutt.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.