|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtMen for en mer fornuftig biasanalyse: det er jo ganske tenkelig at de som tror deres egen økonomi skal bli bedre i fremtiden nettopp er gründere eller andre som jobber i entusiastiske nystartede småbedrifter. Der vil selvsagt andel som stemmer borgerlig være skyhøy, siden de er avhengig av at det nettopp legges til rette for gründervirksomhet og lønnsomhet.
|
|
|
#2 |
|
Fjellpiper
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtForbehold: Jeg er ingen kløpper på statistiske metoder, og er litt skeptiske til hva de egentlig kan forklare også. Og jeg har ikke lest noen av artiklene som HV linket til. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtJa, men HV slo fast at alle Høyrevelgere stemte ut av egeninteresse (i motsetning til SV-velgere). Enten av egeninteresse nå, av egeninteresse senere eller av egeninteresse in denial. Og at dette var underbygget av forskning. Men det eneste forskningen viste var at 1/3 av Høyrevelgerne ville tjene på partiets politikk (ganske likt som SV, altså), 1/3 hadde forventninger om å tjene på det (men de er ikke spurt om det var derfor de tjente på det) og 1/3 hverken tjente på det nå eller i fremtiden.
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumt
Det er sånn de fleste jeg kjenner på Venstresida framstiller det. Men det stemmer ikke med virkeligheten sånn som jeg opplever den i alle fall.
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtDet Poly sa. Og det er vel lite som gjør meg hissigere, ref tidligere diskusjoner.
|
|
|
#9 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtJeg tror snyltere som planlegger å utnytte NAV på det groveste for aldri mer å jobbe i sitt liv stemmer SV fordi de beskytter sykelønnsordninger.
|
|
|
#10 |
|
awesom
|
Nesj da, de stemmer FrP. Det er vel få velgere som pisser så mye i senga for å holde på varmen som akkurat FrP-velgerne. Snyltere evner ikke å temke tanken at det kunne vært lurt å stemme SV, de lokkes alt for mye av billig sprit og bensin. At de ikke har penger til å betale for billig sprit og bensin når sykelønnsordningen er fucket, det er selvsagt invandrernes feil.
|
|
|
#11 |
|
Leser
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtJeg tror nok at folk som stemmer Høyre er like bra mennesker som de som stemmer Arbeiderpartiet, eller KrF, eller MDG eller ... Men jeg tror nok de har forskjellig verdensbilde. Tror på mange måter politikk er noe av det siste identitetsskapende vi har - selv om jeg leste en interessant artikkel om "Hva skal en kristen, homofil bonde stemme", noe som viser at partiene er blitt mer fragmenterte. Selv burde jeg jo stemme både SV (kvinne og offtentlig ansatt) og Høyre (ingeniør), får vel ta en uavgjort på AP.
|
|
|
#13 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtJeg tror svært få SV-velgere jobber i det private næringsliv. Er det noen som vet om jeg har rett?
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Jeg føler i alle fall at du har rett. :ensom ulv:
|
|
|
#15 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Neida. Jeg kjenner en SV-velger i privat næringsliv med ganske høy inntekt. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Dragedytteren
|
Jeg kjenner også en høytlønnet SV-velger i det private næringsliv, han har klart å finne ut hva han skal stemme helt på egenhånd, uten at hans privatansatte, høyt utdannede, ok-lønnede kone maser om det.
|
|
|
#17 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ditto, bortsett fra at hans kone er offentlig ansatt, relativt høyt utdannet og sånn greit lønnet.
|
|
|
|
#18 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtJeg fant bare noe fra 1993, men der står det at SV har størst tilslutning blant offentlige funksjonærer med ganske høy utdanning og middels inntekt.
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Denne er fra i år.
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Leo tar valget: Om å stemme dumtJeg føler ofte, her inne og live, at SV- og Rødtvelgere rett og slett ikke er veldig interesserte i privat næringsliv. Det er liksom noe som bare foregår litt på siden. Litt som i veldedige organisasjoner der det definitivt har mest status å jobbe i felt eller politisk, og VELDIG lav status å jobbe med simpel innsamling.
|
![]() |
|
|