|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?
Jeg tror uansett ikke jeg ville klart å nekte dem noen ballong, så det får bli løsningen.
![]() |
#23 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Nei, men eldste har vært med skolen. Han er 11. De har hatt en del om valget i lekse, så vi har snakket mye om det hjemme.
![]() |
#24 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Jeg også, Xian - det var en poll på dette på adressavisa i forrige uke. Det viser seg at man er i mindretall om man tar ballongen, faktisk.
![]() |
#25 |
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?... men så er jeg kanskje i overkant opptatt av hva folk (ikke) skal tro om meg; i skrivende stund ligger det et eksemplar av VG i setet ved siden av meg på t-banen, og jeg håper ingen tror det er min avis.
![]() |
#26 |
Borte
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Jeg syns den der utdelingen av ballonger og roser og boller og alt mulig er grunn god nok til å styre langt unna valgbodene.
![]() |
#27 |
ctrl+z
|
![]() |
#28 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() |
#29 |
flisespikker
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Sånn på den seriøse siden så synes jeg ikke noe om å bruke barn som politiske reklamebærere, med mindre de velger partiet sitt selv. Jeg ville syntes det var like greit om han gikk med ballong med logoen til et parti jeg var uenig med som med "mitt" parti. (Boller og drops er det selvsagt fritt frem for.
![]() |
#30 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Yes! De hadde finfin lekse i samfunnsfag denne uken. De fikk i oppdrag å dra ned til valgbodene på Karl Johan og snakke med alle partiene om sin miljøpolitikk. (Vesla fikk i oppdrag å sammenligne SV og Høyre sin miljøpolitikk på rovdyr og oljeutvinning i nordområdene).
![]() |
#31 |
Glamorøs
|
Jeg hadde tillatt ballonger fra andre, borgerlige partier altså.
Man kan jo ikke lese VG offentlig! :skingrestemme: Bare Morgenbladet og Monocle. :kultursnobb: OK, kanskje å overdrive litt. Bittelitt.
Det er jeg enig i. Jeg syns ikke noe om å dele ut ballonger og pins til barn, uansett parti. Gi dem heller karameller og epler. Selv om jeg hadde hatt problemer med et Frp-eple også.
Det hørtes ut som et veldig bra opplegg.
![]() |
#32 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Jeg er også egentlig enig i at ballonger ikke har noe i valgkampen å gjøre. De er rettet direkte mot barn - hvor mange voksne går rundt med gule ballonger, liksom?
![]() |
#33 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Nei, men de har vært der med skolen (eldstebarnet). Forberedt spørsmål og grillet politikerne skikkelig.
![]() |
#34 |
Off the map.
|
Samma her. Særlig ballongene. Jeg kan jo ikke nekte poden å få en ballong hvis noen vil gi han. Men jeg kjenner at det ikke er aktuelt å la han gå med noen politisk ballong. Uansett hva jeg stemmer, synes ikke små barn skal gå rundt som politisk reklame. Det måtte ha vært om han fikk en f.eks. med SV og en med FrP, sånn at alle forsto at det kun var for ballongens del.
![]() |
#35 |
flisespikker
|
Jo, det er klart du kan?
![]() |
#36 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Nei, men det er fordi vi ikke har slikt her jeg bor.
![]() |
#37 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Ja, sønnen min har sittet på ryggen min i bæretøy begge gangene jeg har stemt mens han har levd. Denne gangen forsøkte han som jobbet med å følge folk til avlukket i valgboden å nekte meg å ha guttungen med, begrunnet at det er hemmelig valg i Norge og ingen skal kunne påvirket meg mens jeg står i avlukket.
![]() |
![]() |
#38 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Nei, men jeg har heller ikke vært ved noen selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Jeg har vært der med storesøster, og hun har gått tilbake på eget initiativ. Mye for å få drops tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Har du tatt med barnet ditt til valgbodene?Vi var i sommerhusbyen vår i helgen og der var det valgkamp i hovedgaten - med alle partier unntatt Rødt, MDG og FrP representert. Vi fikk munker av SP, drops og ballonger av Krf og roser og vafler med AP-logo av AP og drops av både Venstre, Krf og høyre. Og valgkampmatriell fra alle - som pøbelprinsessen tok med og bruker i samfunnsfagtimene denne uken. Vi bar både KrF-ballongen og Ap-rosen lett synlig.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|