Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Valgdagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-13, 16:49   #21
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Valgdagen

Vi har valgvafler eller noe sånt til kvelds. Vi pleier å gjøre litt ut av kvelden. Ofte har ungene vært med til lokalet, men i år ble det ikke sånn. Mannen og jeg gikk søndagstur og avga stemme i dag.

Gammel 08-09-13, 17:11   #22
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Nei, ingenting spesielt. Når mannen er hjemme fra jobb kjører vi opp til valglokalet. Så går vi inn hver vår oss (den andre sitter i bilen med ungene) og stemmer, går hjem og lever videre som vanlig. Regner med vi tar en liten titt på nyhetene før vi legger oss for å se hva som skjer.

Forøvrig diskuterer vi politikk med ujevne mellomrom. Vi har aldri stemt det samme. Vi er egentlig ganske enige i hva vi ønsker, men er uenige om hva som er den riktige veien mot målet.

Gammel 08-09-13, 18:55   #23
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har forhåndstemt. Mannen må dra ut en tur i morgen. Ellers vanlig mandag, med trening ut på kveldinga tenker jeg, men blir nok å følge litt med på tv ja.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 18:57   #24
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forhåndsstemt, og skal rett til en venninne på valgvake (min første valgvake noensinne, har ikke giddet før), og siden mannen er utenlandsk statsborger og derfor ikke kan stemme, gjør ikke han noe spesielt ut av dagen heller.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 19:07   #25
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, siden jeg fikk barn gjør jeg litt mer ut av dagen. Vi går til valglokale sammen og så ut for å spise. (Det er jo skolefri i Oslo så lett å gjøre litt ekstra ut av dagen).

Gammel 08-09-13, 19:13   #26
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Har alle Osloskolene fri i morgen? Hadde tenkt meg til byen med ungene, da er det vel flere som har tenkt det.

Gammel 08-09-13, 19:20   #27
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg regner med jeg svipper innom og stemmer når storebror skal på trening i morgen, ellers så har jeg ingen planer utover det.

Gammel 08-09-13, 19:21   #28
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, går ut fra at det er fri overalt i Oslo i morgen.

Gammel 08-09-13, 19:25   #29
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi stemmer alltid på søndagen. Tar det som en søndagstur, rusler både til og fra. Gjør ikke noe mer ut av det, men det er jo litt høytidelig selve stemmingen, da. Snakker om det hjemme at det er viktig å bruke stemmeretten og at det er fint at vi bor i et land hvor vi kan være med å stemme.

Gammel 08-09-13, 19:32   #30
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Jeg har forhåndsstemt, så det blir en rimelig normal mandag. Skolene er stengt, så gullet er hos besteforeldrene denne dagen. Ellers blir det vel å sitte og glane på valgsendingene på nrk.

Gammel 08-09-13, 19:41   #31
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg og mannen har akkurat brukt ca 15 min tilsammen på å kjøre til stemmelokalet, stemme og så hjem igjen. Noe mer gjør vi ikke ut av det. Vi stemmer så forskjellig at det ikke er noe poeng å diskutere politikk eller noe. Vi er ikke enige. Det er sikkert mange FPere som ikke kunne vært gift med en som har så forskjellig politisk standpunkt som en selv.

Kjæresten og jeg er også på veldig forskjellig sted politisk, og vi diskuterer masse. Selv om jeg etterhvert vet hva han mener om det meste, er det kjempegivende. Hadde noen sett oss, hadde de nok trodd at vi kranglet skikkelig, men vi er sjelden mer glad i hverandre enn når vi diskuterer sånn.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 19:47   #32
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 37
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Vi er ikke enige her i huset heller, men uenighetene er ikke større enn at de er til å holde ut. Mannen nekter riktignok å si hva han har stemt, men jeg har jo en anelse.

Jammen fikk vi ikke trommet sammen både middag og kanelsnurrer litt sånn i siste liten, så vi har markert dagen litt likevel. :fornøyd: I morgen får det bli te og valgsending så lenge vi holder ut, jeg har en tendens til å sovne klokka ni om dagen...

Gammel 08-09-13, 20:54   #33
era

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Vi er også uenige og har begge forhåndsstemt, men prøver fortsatt å få argumentert den andre til fornuft. Heldigvis på samme side ellers kunne det blitt stygt. Tror ikke det blir noe ekstra annet en at vi nøye forklarer ungene at om de noengang stemmer borgerlig blir de arveløse og sitter med hver vår pc og prøver å overbevise hverandre om at det skal bli godt å være i opposisjon et par år og at noen bare må lære det den tunge måten før vi gråter oss i søvn. (Ikke fryktelig optimistisk med tanke på morradagen)

Gammel 08-09-13, 20:59   #34
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Vi skulle gå familietur ikveld med barn og hund, men så var det oppe til 20 istedenfor 21 som vi trodde, så da rakk vi det akkurat ikke. Prøver oss imorgen istedenfor. Noe mer gjør vi ikke ut av det, men vi prater om valget og litt hva det innebærer, at vi har en plikt til å stemme etc.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 21:03   #35
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Aldri bodd noe sted som har åpent for å stemme på søndagen, det hadde egentlig passet meg bedre. Forhåndsstemme vil jeg ikke, det er enda mer upraktisk, men å stemme på søndagen hadde nok passet meg fint. Lettere å gjøre det litt høytidelig, fokus på det i familien og få til en god prat med ungene, enn sånn det blir at vi nå skal skvise det inn iden allerede korte tiden mellom middag og kveldsmat.

Prate med dem om det skal vi nå gjøre uansett, selv om 2 og 5 ikke er den alderen hvor de er mest opptatt av politikk, tror jeg...

Gammel 08-09-13, 21:13   #36
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, det gjør vi ikke. Jeg har stemt for mange uker siden og skal dermed ikke stemme i morgen.

Gammel 08-09-13, 21:16   #37
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har forhåndsstemt og ingen store planer for i morgen. Blir vel å se på valgsendingene før jeg legger meg. Tenker jeg tar med storesøs på valgdagen om to år, da er hun 6 og da skjønner hun kanskje litt mer hva det dreier seg om.

Gammel 08-09-13, 21:39   #38
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Jeg er alene med ungene neste uke, så jeg fant ut at det var like greit å benytte anledningen til å ta med meg de to eldste for å stemme i dag. Da slapp jeg i det minste barnevogna inne i valglokalet.

De har tydeligvis snakket om valget på skolen, men har kun fått med seg at man skal bestemme hvem som blir statsminister. Skulle tro de fulgte med i media, siden det nesten er det inntrykket man har fått av valgkampdekningen også.

Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-13, 22:06   #39
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Vi kommer til å gå ned sammen etter middag. Da tar vi ungene med oss og spaserer til valglokale (ikke så langt herifra), og forklarer litt på veien om valg og hva det er (slik at to 3-åringer kan forstå litt).
Noe særlig mer gjør vi nok ikke ut av det som familie. Men det blir jo å følge med valgsendingen utover kvelden.

Gammel 09-09-13, 10:26   #40
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skal bare bort og stemme, og kanskje se litt ekstra på tv i kveld. Noe mere enn det skal jeg ikke gjøre ut av dagen.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:25.