Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Hva er morsomt med Ylvis sin revesang?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-13, 14:23   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er morsomt med Ylvis sin revesang?

De fleste andre sånne parodier bikker jo over i det helt åpenbare, som f.eks. den julesangen Noen lagde en gang. :teflon: Det som gjør dette så mye morsommere er den inderligheten og liksompasjonen de legger ned i det, som gjør at du noen sekunder lurer på om det er ment alvorlig.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 14:40   #22
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også at det er den fullstendig fjollete innholdsløsheten som fremføres med slik patos og innlevelse som gjør det så utrolig morsomt. Bare se på midtpartiet der de synger så lidenskapelig (og tostemt) om at reven er deres "guardian angel" - og hvordan danserne går helt av skaftet med hoftebevegelsene sine. Og så er det så glitrende produsert. Og at de klarer å holde seg alvorlige. Og at de i det hele tatt har fått ideen. Og melodien er jo en fengende pop-låt.
Forøvrig synes jeg Stonehenge er enda morsommere. Jeg har ikke sett "The cabin" og tror jeg skal lukke kontordøren og se på den nå.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 14:42   #23
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

De fleste andre sånne parodier bikker jo over i det helt åpenbare, som f.eks. den julesangen Noen lagde en gang. :teflon: Det som gjør dette så mye morsommere er den inderligheten og liksompasjonen de legger ned i det, som gjør at du noen sekunder lurer på om det er ment alvorlig.

Let me be your father Christmas med Thoen og Eckbo aka Boyzvoice?

Gammel 19-09-13, 14:50   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.

Let me be your father Christmas med Thoen og Eckbo aka Boyzvoice?

Nettopp, takk! Nå har jeg binget julesang Eckbo uten hell.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 14:59   #25
Molo
lakenskrekk

Molo sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Molo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smartMolo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes ikke the fox er så morsom, snarere fengende. Men the cabin; - herregud som jeg ler! Den ER hysterisk. Så tatt på kornet at det er helt villt!

Molo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 15:01   #26
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg synes også at det er den fullstendig fjollete innholdsløsheten som fremføres med slik patos og innlevelse som gjør det så utrolig morsomt. Bare se på midtpartiet der de synger så lidenskapelig (og tostemt) om at reven er deres "guardian angel" - og hvordan danserne går helt av skaftet med hoftebevegelsene sine.

... og akkurat her er det at jeg faller helt av, som tidligere nevnt.

Sist redigert av Bluen : 19-09-13 kl 15:20.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 15:13   #27
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Andre her har allerde forklart godt hvorfor jeg ler. Jeg rullet nesten på gulvet første gang, nå bare smiler jeg. Og ler. Den er jo definitivt morsomst når man ser videoen, ikke like morsom å bare høre på, men jeg ler da også.

Hva som er morsomst? Nesten hver eneste setning i hele sangen. Jeg begynner å flire allerde ved "Ringdingding" og avslutter latteren når reven selv avslutter sangen.

Den er helt genial!

Jeg elsker forøvrig Stonehenge også. Work it synes jeg av en eller annen grunn ikke er like hysterisk festlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 15:28   #28
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg aner ikke hva som er morsomt.
Men tydelig at den fenger for har flere på jobben så har fått den på hjernen.

Gammel 19-09-13, 15:31   #29
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, nå har jeg sett The Cabin! Nordmenn tatt på kornet. Men på langt nær like fengende som The Fox.

...only bad kleather!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 15:43   #30
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ler meg ihjel av The Cabin.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 16:03   #31
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg syns heller ikke den er så morsom, men så ler jeg ikke av Ylvis ellers heller. Gøy at det tar av for dem da. De virker jo sympatiske.

Enig. Jeg synes ikke sangen er morsom, og jeg liker ikke Ylvis heller og synes programmene deres (det lille jeg har sett) er helt uinteressante.

Gammel 19-09-13, 16:05   #32
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

(Kilde: youtube.com)

The Cabin er jo utrolig morsom da, for nordmenn!

Sist redigert av emm : 19-09-13 kl 16:10.
emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 16:36   #33
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den morsom! Jeg lo godt av ringelydene og den tøysete teksten.

På jobben har vi gjennomanalysert My name is Finn og kommet til at det er en sosialrealistisk trist skildring om at fasaden ikke er alt og alt det materielle kan skape en utrolig tomhet. Er han blitt gal på slutten? Tar han livet sitt? Eller er han blitt upretensiøs og funnet det gode liv da endelig folk skjønte hva han het og kjente ham igjen? Trengte han bare en grill og en bokseshorts da han var mer enn tingene, statusen og relasjonene?

(Kilde: youtube.com)

Gammel 19-09-13, 16:39   #34
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Eg trudde det berre var eg som var blitt gammal, men eg synest rett og slett ikkje han er morsom.

Gammel 19-09-13, 18:20   #35
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ligger ikke på gulvet og ruller meg, spesielt ikke siden jeg allerede begynner å bli litt lei hele The fox, men jeg synes utvilsomt den er morsom, ja. Mange andre har forklart hvorfor allerede, men jeg ler også av parodien, det å synge med så mye innlevelse om noe så trivielt. Jeg liker meningsløs humor, så lenge den er gjort med finesse, og det synes jeg Ylvis er utrolig gode på.
Men jeg tror faktisk at jeg lo minst like mye av "Work it" da den kom ut.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 18:28   #36
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Cabin er jo egentlig enda mer sinnsyk enn The Fox.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 19:06   #37
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Min absolutte favoritt er "Jan Egeland". The Fox liker jeg fordi den fikk meg til å finne ut hva reven egentlig sier.

Gammel 19-09-13, 19:13   #38
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg skjønte ikke The fox først, når jeg ble introdusert for den på klassefest for sjetteklassingene her. Men når jeg virkelig satte meg ned og så på videoen så ble det morsomt! Og i ettertid har jeg sett på de andre videoene de har lagd som jeg ikke har fått med meg før, og noen er bra andre ikke. Liker Stonehenge og Jan Egeland. Og etter å ha sett litt på dette fenomenet forrige helg så fant jeg igjen Boyzvoice med Eckbo og de har mange bra parodier, noen kanskje dratt enda litt lenger (I'm in love With my twelve year old cousin"). Men den beste er fortsatt Thomas Giertsens hyllest til Leif Juster, men den er ikke lenger tilgjengelig på Youtube dessverre.

Gammel 19-09-13, 20:01   #39
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tviler på at man kan sammenligne Thomas Gjertsen med Ylvis. Jeg har iallfall til dags dato ikke sett noe med den fyren som har vært spesielt morsomt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-13, 20:06   #40
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

The Cabin var fantastisk! There is no such thing as bad weather, only bad kleather.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:18.