|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Mobilfri skole?
Tja, det blir jo en organiseringsjobb det også, med 4-500 mobiler.
|
|
|
#2 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Og ikke minst ansvar for store verdier for skolen som de ikke har noe forsikring som dekker om de skulle bli stjålet. Vår skole vil ikke ta ansvar for mobiler ved innsamling, men om ungene har med mobil så må de ligge avslått eller lydløse i sekken. Da har i alle fall hver og en ansvar for sin mobil, men den må jo ligge i sekken og ikke være med i jakkelommer etc. så det er jo allikevel en risiko for at den kan bli borte, men de låser klasserommene i friminuttene når de er ute. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Og et ansvar. Hvem har ansvaret hvis en mobil forsvinner eller blir ødelagt?
|
|
|
#4 |
|
Står på egne ben
Sv: Mobilfri skole?Tidligere så hadde de det sånn på vår skole at om noen unger brøyt reglene ved å bruke mobilen på skolen allikevel, så ble telefonen inndratt og foreldrene måtte møte opp på skolen for å få mobilen tilbake. Dette måtte skolen gå vekk fra igjen pga. ansvaret de da fikk for mobilen til den ble hentet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Mobilfri skole?Jeg er overrasket over at dette er et tema. Er mobiler på skolen veldig vanlig? All barnetrinn jeg kjrnner til er mobilfrie. Ungdomsskolen der mannen jobber har alltid vært sånn. Mobiler skal ikke ses og ikke høres. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Jeg vil anslå at minst 75 % av elevene våre sjekker noe på mobilen i hvert eneste friminutt.
|
|
|
#7 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Mobilfri skole?Gjestenettet vårt er utrolig tregt, så det gidder de ikke å bruke. Heldigvis. Vi har eget mobilnett med kode, men den får de ikke.
|
|
|
#8 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Mobilfri skole?Hos oss sjekker flere u-trinnselever mobilen hver time. Enten det eller så er de plaget med blæra eller noe.
|
|
|
#9 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Mobilfri skole?Vi gjorde dette i vår. Det krever en del, men er verdt det. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
navnet sjemmer ingen
Det er fortsatt verdt det og jeg skulle ønske datterens skole også innførte det. De harkun mobilfritt i timene, mens i friminuttene står elevene med nesa i telefonen. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Mobilfri skole?Jeg er for mobilfri skole og klarer ikke å se et eneste fornuftig argument mot det. Det der "vi-må-jobbe-med-holdningene-i-stedet
|
|
|
#12 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: Mobilfri skole?Jeg er helt klart for en mobilfri skole. Og bare så det er sagt, det er ikke bare barn som mister sosial kompetanse for tiden. Massevis av voksne går helt av hengslene så fort mobilen piper, de oppdaterer Facebook mens man sitter to på kafe og skal ha det hyggelig sammen og er ofte mer opptatt av hva som skjer digitalt enn ha som skjer der de er. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Mobilfri skole?Jeg er også for mobilfri skole, absolutt.
|
|
|
#14 |
|
maler
|
Sv: Mobilfri skole?Jeg er også for mobilfri skole. Noen elever må ha unntak, men det blir jo som med alt mulig annet. Små diabetikere som har avtale om å sende melding til foreldre for å få lunsjdosering på insulin må få lov til det, men sånne unntak skjønner unger uten problemer.
|
|
|
#15 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Mobilfri skole?Tja, på skoler hvor mobilen er et problem, så er vel et forbud positivt vil jeg tro.
|
|
|
#16 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Oct 2013
![]() |
Sv: Mobilfri skole?Det blir fort mye følelser rundt denne type spørsmål,og det kan være greit å huske på at: |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2014
![]() |
Sv: Mobilfri skole?Hallo alle sammen. VELDIG VIKTIG AT DERE LESER DETTE!! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Mobilfri skole?Nå måtte jeg sjekke hva jeg skrev, og det står jeg fortsatt for, kjenner jeg.
|
|
|
#20 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Mobilfri skole?Jeg gikk på mobilfri skole på 80 og 90-tallet, det har gått veldig greit med meg. Har også undervist noen år på mobilfri skole, og det så ut til at barna der både var med venner hjem og ble hentet og plukket opp både her og der- helt uten mobil. |
|
|
|
![]() |
|
|