|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Innbrudd og ulåst dør?
Poeng. Men sånt burde jo egentlig gå på idiotforsikringen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Innbrudd og ulåst dør?Takke meg til trygge nabolag. Der vi budde før sto husnøkkelen i vidopa boddør i to veker medan vi var på ferie. Her vi bur no fekk visst jentene det litt travelt då dei skulle på skule då vi var ganske nyinnflytta. Utpå formiddagen ringte pensjonistnaboen som vi så vidt hadde helst på til mi mor som han visst kven var, han hadde nemleg observert at ytterdøra sto på vidt gap, og sidan begge bilar var vekke og han forsto at jentene var på skule hadde han halde eit auge med huset, men no skulle han på butikken... Mor mi fekk han til å gå å lukke døra enn så lenge. Der låg husnøkkelen utfor døra, så han låste døra, gøymde nøkkelen og gav mor mi beskjed om kvar, så ho ringte vidare til meg. Greit med nokon som passer på altså! Og jentene har ikkje gløymt å låse seinare.
![]() |
#3 |
Har diplom
![]() Sv: Innbrudd og ulåst dør?Ja, jeg er jo egentlig ikke noe bedre selv. Jeg har lagt meg med nøklene i ytterdøra (med bilnøklene på) opptill flere ganger. Flaks vi bor på bøgda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Innbrudd og ulåst dør?Det var stillas opp til vår dør, sånn for sikkerhets skyld. Flere ganger i uken finner jeg også bilnøkkelen i bilen, ulåst.
![]() |
#5 |
Gå heim, kyss din kvardag
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Innbrudd og ulåst dør?Eg set på alarmen og går fra terrassedøra åpen. Hehe.
![]() |
#6 |
villende
|
![]() Sv: Innbrudd og ulåst dør?Det fører til avkorting av forsikringssum. Og det er folk som går rundt å sjekker om dører og verandadører er låst. Både på dagtid og om natten, med folk i hus. Jeg snakker dessverre av dyrkjøpt erfaring. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Innbrudd og ulåst dør?Heldigvis sluppet og erfare innbrudd, men for et par år siden så sto huset vårt ulåst i en hel uke mens vi var på ferie i utlandet. Vi var på ferie i 2 uker og kom hjem til ulåst dør og jeg turte ikke å gå inn engang og ble igjen i bilen med ungene mens mannen måtte gå inn. Der sto absolutt alt urørt enda alt av pc'er og mye annet bare sto rundt i stua på forskjellige bord. Så viste det seg at moren min hadde vært innom en uke tidligere for å se noe på en tv kanal vi hadde og ikke hun, og da hadde hun glemt å låse døra etter seg. Døra vår kan være litt dum å låse noen ganger om den ikke er lukket helt igjen det siste kneppet, så alt av både unger og oss voksne er opplært i å kjenne på døra at den faktisk er låst når en har vridd rundt. Det lærte visst moren min også etter den episoden. Men det gikk bra det og. Vi også har pensjonistnaboer som er mye hjemme på dagen, og ene naboen har utsikt rett til utgangsdøra vår fra stuevinduet sitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Innbrudd og ulåst dør?Fører til avkorting av forsikringssum ja.
![]() |
#9 |
Har diplom
![]() Sv: Innbrudd og ulåst dør?Huset vårt er mer av typen "velkommen, bryt deg inn" |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Innbrudd og ulåst dør?Det kan bli avkortning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Bør lage seg en tittel selv
![]() Sv: Innbrudd og ulåst dør?Vi reiste til syden mens ytterdøra hjemme var ulåst og fullt lys i stuen, gangen og kjøkkene.
![]() |
![]() |
#13 |
Har diplom
Ah, takk. Betyr det at det blir avkortning hvis døra er åpen når man er hjemme også? Hvis man glemmer å låse om natten for eksempel, og noen kommer inn og stjeler PC'ene mens man sover? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Ja. Eller hvis døren er ulåst og man jobber i hagen på andre siden av huset. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Har diplom
Men i alle dager! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Innbrudd og ulåst dør?Jeg har sovet noen netter med døra ulåst ja. En dag for noen uker siden hadde døra vært ulåst mens jeg var på jobb. Verandadøra har også stått åpen både natt og dagtid. Fineste var da jeg leita meg gal etter nøklene en morgen for å få låst igjen når vi dro, og så stod jaggu nøklene i på utsiden.
![]() |
![]() |
|
|