Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Noen som kjenner til Altea, Spania?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-13, 15:06   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg juger, Jeg har aldri søkt etter charter på sommeren, ser at det er rimeligere da enn i høstferie, vinterferie og sånt.

Ja, det er ganske fiffig egentlig. Vi var i Tyrkia nå i høstferien og fant ut at det ville vært 8000 billigere på sommeren.
Men nå skal jeg ikke spore av diskusjonen, følger med for å se på tipsene du får selv om vi ikke skal samme sted.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 21:54   #22
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Altea er en autentisk spansk småby. Øvre del er ganske sjarmerende, med små smug med rullesteinsdekke, hovedgaten i nedre del er trafikkert og ikke veldig koselig, men veldig spansk i mitt hode. Strendene er rullestein og ganske store bølger. Våre barn liker å bade der men liker basseng bading best pga bølgene. Min familie har flere leiligheter i Albir som er 2 km fra Altea, som er en norsk koloni, og den er betydelig mere turistifisert, men ikke ille i spansk målestokk. Jeg har vært der jevnlig helt siden 80 tallet og liker meg der fortsatt. (Jeg liker ikke kanariøyene eller solkysten)

Gammel 08-10-13, 21:55   #23
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og hvis du er ute etter å ta ned prisene Polyanna, så pleier vi ofte å ende opp med å fly tilbake fra Madrid, det er mye rimeligere enn å fly tilbake fra Alicante eller Valencia. Da kjører vi leiebilen til Madrid og passer på å ha en ettrmiddagsavgang. Ca 6 timers biltur.

Gammel 08-10-13, 21:59   #24
meisje
Kleintje I + II

meisje sin avatar

Standard

Siden vi også har familie på Costa del Sol pleier vi å lete etter billigeste kombi av Alicant, Malaga, men har de siste årene alltid endt opp med retur fra Madrid.

Syns du 6 timers biltur er litt lang kan jeg anbefale å leie seg inn på parador feks i Jaen. Utrolig flott kopi av borgen på toppen av en klippe med vidunderlig basseng. Og restaurant som er anbefalt av Michelin, den er også svært barnevennlig, så der vil jeg gjerne tilbake.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:39.