|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
I mål
|
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?
Ja, det er ganske fiffig egentlig. Vi var i Tyrkia nå i høstferien og fant ut at det ville vært 8000 billigere på sommeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Altea er en autentisk spansk småby. Øvre del er ganske sjarmerende, med små smug med rullesteinsdekke, hovedgaten i nedre del er trafikkert og ikke veldig koselig, men veldig spansk i mitt hode. Strendene er rullestein og ganske store bølger. Våre barn liker å bade der men liker basseng bading best pga bølgene. Min familie har flere leiligheter i Albir som er 2 km fra Altea, som er en norsk koloni, og den er betydelig mere turistifisert, men ikke ille i spansk målestokk. Jeg har vært der jevnlig helt siden 80 tallet og liker meg der fortsatt. (Jeg liker ikke kanariøyene eller solkysten)
![]() |
#23 |
Kleintje I + II
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Og hvis du er ute etter å ta ned prisene Polyanna, så pleier vi ofte å ende opp med å fly tilbake fra Madrid, det er mye rimeligere enn å fly tilbake fra Alicante eller Valencia. Da kjører vi leiebilen til Madrid og passer på å ha en ettrmiddagsavgang. Ca 6 timers biltur.
![]() |
#24 |
Kleintje I + II
![]() Sv: Noen som kjenner til Altea, Spania?Siden vi også har familie på Costa del Sol pleier vi å lete etter billigeste kombi av Alicant, Malaga, men har de siste årene alltid endt opp med retur fra Madrid.
![]() |
|
|