|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Shake it out!
|
Sv: Er det riktig av Se og hør å navngi denne personen?
Enig! Jeg tror også han står fram for å gi sin versjon når det først er lekket ut i media hvem han er. Hvis ikke hadde han vel stått fram i Se det snør frivillig? Uansett er det galt av Se&Hør.
|
|
|
#2 |
|
saftig
|
Sv: Er det riktig av Se og hør å navngi denne personen?Jeg er ikke Kristian Valen, og har heller ikke nært kjennskap til ham. Dermed er det umulig for meg (og andre som fyller de samme kriterier) å si noe om han er dum eller psykotisk og alt det andre.
|
|
|
#3 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
Sv: Er det riktig av Se og hør å navngi denne personen?Hvordan tror man at man vet slike ting om folk? Hvis man ikke kjenner dem personlig? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ustabil
|
Gjennom useriøs presse. Ja. Og gjennom personen selv, som etter å ha fortalt om våpensamlingen, den ulåste døren og pillene mot flyskrekk erklærer at "man må ha lov til å forsvare seg her i landet". |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Borte
|
Sv: Er det riktig av Se og hør å navngi denne personen?Pressens "Vær varsom"-plakat har et punkt om at de skal beskytte dem som ikke er i stand til å vite sitt eget beste. Husker ikke ordlyden, men intensjonen er klar. Det tror jeg er et punkt som stadig oftere blir oversett av pressen. Særlig av tabloidpressen, men oftere og oftere ellers også. I denne saken (og flere) så syns jeg journalistene burde tatt den retningslinjen alvorlig og beskyttet den det gjelder.
|
|
|
#6 |
|
fri
|
Sv: Er det riktig av Se og hør å navngi denne personen?Her er noen klipp fra Vær varsom-plakaten:
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Ustabil
|
Sv: Er det riktig av Se og hør å navngi denne personen?Vær Varsom-plakaten er viktig, og bra. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det riktig av Se og hør å navngi denne personen?Hadde alt se og hør og alle andre tabloider gjort alt "etisk" riktig og vært pripne kunne de bare lagt ned. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ustabil
|
Enig. Det vil alltid være sånn at noen reagerer negativt på ting som andre syns er helt OK. Kjendisene lever av pressen, og pressen lever av kjendisene. Og det kan begge parter gjøre fordi vi (publikum) liker å vite alt fra hvordan Wenche Foss har kjempet mot sykdom og hvorvidt Kåre Konradi skal skilles. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Jeg er enig med deg.
|
|
|
#11 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
|
![]() |
|
|