|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spiselige gaver?Syltetøy/marmelade, hjemmelaget sennep, krystallisert eller syltet ingefær, eggelikør.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Spiselige gaver?I fjor laget vi sylte, rugkjeks, marinert ost, eggelikør, mokkalikør, julesild og sennepssild, diverse konfekt..... Mottakerne har allerede bestilt sylte i år og. Ellers har jeg ikke helt tenkt over hva annet vi lager. Så lenge de vi gir til er fornøyd med spiselig gaver, gir jeg de gjerne det. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pauset
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() |
Sv: Spiselige gaver?Jeg lager julekaker til bestemødrene mine |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Off the map.
|
Sv: Spiselige gaver?Avsporer litt, lefsebakekurs? Hvem, hva hvor?bestemoren min var en viden kjent lefsebaker, så jeg har litt lyst til å ta opp det. Burde sikkert ha reist til Trøndelag da, for å lære de rette oppskriftene.
|
|
|
#6 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Spiselige gaver?Har dere forslag til hva man kan lage til noen som liker brandy, sjokolade og kaffe?
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Spiselige gaver?En kurv med brandy, sjokolade og kaffe? |
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Spiselige gaver?Jeg med mine gjæringsprosjekter må gi bort noe slikt (fine glass med sauerkraut, salsa, hvitløksfedd med krydderurter, sennep osv.) Jeg har også tenkt til å prøve meg på speking nå, blir det vellykket så gir jeg kanskje hjemmelaget spekemat i julegaver. Speket andebryst f.eks. |
|
|
|
#9 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Spiselige gaver?
Ja, det syns jeg du skal.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Spiselige gaver?Varm sjokolade med brandy (kakao, altså) går det jo an å lage, men det er vel ikke så egnet som gave. Noe slags konfekt med de ingrediensene må vel gå an? F.eks. lage marsipan med brandy, og sjokoladetrekk utenpå. Med en dæsj kaffe i sjokoladen. |
|
![]() |
|
|