Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Tusenfryd blir røykfri

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-07, 20:19   #21
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tusenfryd blir røykfri

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Kan noen bekrefte/avkrefte at det er alkoholservering på Tusenfryd?

Ser ut som ett av spisestedene har bevilling ihvertfall, både for øl og sprit:

LINK

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 20:23   #22
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Barn og alkohol passer ikke sammen, men det er allerede satt en stopper for ved å ha 18-års grense på å drikke alkohol.

Det er jo dessverre ikke 18-årsgrense på å være i nærheten av fulle/berusede foreldre og andre voksne slektninge. Når jeg hører utsagnet "barn og alkohol hører ikke sammen" så er ikke fulle sjuåringer min første og største bekymring. Det er ganske mange unger som får ferier og andre høytider ødelagt av alkohol uten å innta den sjøl.

Og jeg er (selvfølgelig) for røyk- og alkoholforbud på Tusenfryd. Men det var så kjedelig å bare skrive det.

Gammel 08-05-07, 20:29   #23
MokkMokk

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Et spørsmål litt på siden, når vi nå først har en Tusenfryd-tråd igang her.

Er parken moro for toåringer? Mye å gjøre/ se osv.? Eller er det helst for de litt større barna?
Det er år og dag siden jeg var i parken sist, og den har jo utviklet seg mye de siste årene.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 20:33   #24
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den er fin også for toåringer. Tømmerrenne, små flykaruseller og mopedkaruseller. Det er jo badeland der også.

Gammel 08-05-07, 20:54   #25
Carpe Diem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Helt topp Håper Dyreparken også følger etter....
På tide med et forbud synes jeg. Har sett tettpakka køer der voksne står og røyker midt i køen Så når ikke alle røykere klarer å ta hensyn tvinger det frem et nødvendig forbud....Harde bud med andre ord.
Synes forøvrig også at det ikke bør være alkoholservering i en slik park. Både av solidaritetshensyn og av sikkerhetshensyn

Gammel 08-05-07, 21:02   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldre som ikke takler å være røykfri de få timene i året de er på Tusenfryd med barna sine, bør tenke seriøst gjennom hvor deres prioriteringer ligger!

Jeg syns ledelsen av Tusenfryd har gjort et modig og klokt valg!

Gammel 08-05-07, 21:02   #27
Polkadot
Passiv

Hvor: Hedmark
Polkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populærPolkadot er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Synes forøvrig også at det ikke bør være alkoholservering i en slik park. Både av solidaritetshensyn og av sikkerhetshensyn

Nå fikk jeg et litt annet syn på alkoholserveringen, ja.....

Polkadot er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:05   #28
Fluke

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer IKKE til å besøke Tusenfryd om det er røykfritt der.

Gammel 08-05-07, 21:06   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes heller at man kunne samlet alle landets røykere i Tusenfryd. Jeg går jo aldri der, og da hadde jeg unngått røykere til hverdags.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:07   #30
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Foreldre som ikke takler å være røykfri de få timene i året de er på Tusenfryd med barna sine, bør tenke seriøst gjennom hvor deres prioriteringer ligger!

Jeg prioriterer ungen, og tar ham derfor ikke med en plass der jeg ikke kan røyke på fem timer. Jeg er ikke god å ha med å gjøre etter så lang tid uten røyk. :nervevrak med selvinnsikt:

Gammel 08-05-07, 21:08   #31
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Ingen unger har vondt av å unngå tusenfryd.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:09   #32
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Røykfritt Tusenfryd - hurra!

Den er fin også for toåringer. Tømmerrenne, små flykaruseller og mopedkaruseller. Det er jo badeland der også.

Vi skal dit med vår 2-åring nå snart, blir spennende.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:12   #33
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Supert med røykfritt Tusenfryd.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:13   #34
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Ingen unger har vondt av å unngå tusenfryd.

Jøss. Jeg visste ikke at det var en farlig blomst.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:18   #35
Sue
Nye muligheter :o)

Sue sin avatar

Sue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smartSue imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polkadot, her.

Barn og alkohol passer ikke sammen, men det er allerede satt en stopper for ved å ha 18-års grense på å drikke alkohol.

Nja, det er det, men det finnes så mange rare foreldre også da... Jeg hadde med meg jentene til syden rett over nyttår og der møtte jeg på en norsk familie i en dyrepark med en mor-far(evt stefar)-og 3 barn (en tenåring og to små, ca 3 og 5 år) Og jammen meg satt de ikke og forsynte den ene lille med øl! (Dette var ikke alkoholfritt el) Og det var ikke bare prøvesmaking, men opptil flere slurker. Og hun fikk mer da hun ba om mer! Jeg vurderte veldig fram og tilbake om jeg skulle si noe, men jeg tror ærlig talt ikke de ville skjønt hva jeg pratet om engang. :fordomsfull:

Iallefall; helt fint for antirøyke-Sue at Tusenfryd blir røykefri, men for å være helt ærlig hadde jeg ikke brydd meg om de hadde et noen avgrensede områder for røykere der heller.

Gammel 08-05-07, 21:23   #36
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For min del kunne de godt hatt røykeområder på Tusenfryd. Det er greit at man ikke står i køen og damper på ungene, men at andre voksne kan ta seg en røyk på et sted der jeg og mine barn ikke ferdes, synes jeg er helt uproblematisk.

Men nå er jeg kanskje veldig liberal i dette, for jeg synes ikke det er spesielt plagsomt at folk røyker utendørs, selv ikke på steder der jeg ferdes.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Når det gjelder alkohol så er jeg litt delt. Et normalt inntak av alkohol er ikke til sjenanse for andre enn den som drikker, i motsetning til røyk.

Jeg er ikke enig. Hvis jeg kunne velge, ville jeg langt heller hatt forbud mot fulle folk der mine barn ferdes enn forbud mot røyking utendørs. Og jeg ser at du skriver "normalr inntak", men det er tross alt en definisjonssak, og jeg blir lei av fremmede folk som drikker lenge før de er så fulle at de må bli kastet ut.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:24   #37
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fluke; det er meget enkelt å ta en rulletrapp ned, gå ut porten, ta en røyk, for deretter å gå inn igjen. Det klarer du vel.

Gammel 08-05-07, 21:24   #38
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Enda en god grunn til å ikke begynne å røyke!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-07, 21:28   #39
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Fluke; det er meget enkelt å ta en rulletrapp ned, gå ut porten, ta en røyk, for deretter å gå inn igjen. Det klarer du vel.

Ja, det klarer jeg. Men helst vil jeg gå til "anvist sted" og ikke ut av selve området.

Jeg kjenner jeg blir ganske forbanna på andre røykere som står og røyker oppi folk i køer og der folk står tett, for det er disse som er skyld i røykeforbud som dette. Jeg har alltid gått unna andre når jeg skal ta meg en røyk, og blir sur fordi jeg må lide for at de andre idiotene ikke kan gjøre det samme.

Gammel 08-05-07, 21:29   #40
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg skal hvertfall på Tusenfryd. Og litt mindre

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.