Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Moderne komfyrer, hva velger man?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-07, 16:15   #21
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Moderne komfyrer, hva velger man?

Da er vi i gang med velge-stekeovn-kjøret vi også. Det skulle vel aldri være noen her som har erfaring med denne? Siemens HB760560S Stekeovn

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-07, 16:43   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Vi har denne fra Siemens og er kjempefornøyd:

Det er 6 gassbluss og stor elektrisk stekeovn. Gassen er utrolig økonomisk, vi må skifte gassbeholdere ektremt sjeldent. Er veldig glad for at vi ikke kjøpte innbyggingsovn, for nå kan vi ta den med oss nå som vi skal flytte.

Den er nesten maken vår fra Asko. Jeg elsker den.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 11:01   #23
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Bestemoren min har stekeovn som er som en skuff. Det er bare helt utrolig praktisk. Hvis hun skal lage stek, eller putte noe mer inn i ovnen, trenger hun ikke ta ut eller balansere den varme platen med gryteklut. Sånn har jeg lyst på!

Jeg er vokst opp med en sånn. Platene henger på en måte på døra. Feilen hos den ovnen jeg har erfaring med er at platene begynner å sige etter ei stund. Veldig stusselig med skuffkake som er tynn og tørr i en ende og tjukk og rå i en annen ende.

Men dette var altså på 90-tallet, det kan godt være de har mer stabile løsninger nå.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 19:37   #24
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Disse skuffeovenene er veldig praktiske, men viktig å huske på at man ikke bør plassere dem i en hjørneløsning (det gjorde nemlig ex-svigermora mi, og da var det utrolig upraktisk å ikke kunne ta brettene ut til siden).

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 19:46   #25
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Da er vi i gang med velge-stekeovn-kjøret vi også. Det skulle vel aldri være noen her som har erfaring med denne? Siemens HB760560S Stekeovn

Vi har en som er større, uten pyrolyse: http://www.siemens-hvitevarer.com/pr...1633_41_520610

(Vår er 65 liter - ville ha stor ovn. Ville ikke ha pyrolyse ettersom vi ikke har hatt behov for det så langt - våre matlagingsvaner er ikke så grisete (det er typisk ribbefett og sånt som medfører behov for skikkelig ovnsvask).)

Gammel 06-11-07, 19:49   #26
kiki
Bør lage seg en tittel selv

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har induksjonskomfyr, og er superfornøyd. :slipper å lure på om jeg husket å skru av komfyren: Vannet koker opp raskt, og en kan ikke brenne seg så alvorlig.

Skulle jeg ha bygget nytt kjøkken, ville jeg hatt ovnen i ståhøyde. Mye mer praktisk, og sikrere for små barnehender.

Gammel 06-11-07, 20:42   #27
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi har en som er større, uten pyrolyse: http://www.siemens-hvitevarer.com/pr...1633_41_520610

(Vår er 65 liter - ville ha stor ovn. Ville ikke ha pyrolyse ettersom vi ikke har hatt behov for det så langt - våre matlagingsvaner er ikke så grisete (det er typisk ribbefett og sånt som medfører behov for skikkelig ovnsvask).)

Håper dere er fornøyde - vi har nettopp kjøpt den jeg linket til (dvs. betalt den, blir ikke levert før om 2 uker). Bare navnet "pyrolyse" gjør at det rykker i nerden i meg, så der var jeg solgt. Ville også ha stor ovn, denne er "bare" 60 liter, men det er jo fortsatt stort.

Gammel 06-11-07, 20:55   #28
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

60 liter er bra det. Det er veldig mange innbyggingsovner som er utrolig små "innendørs" - langt nede på 50-tallet. Det er ikke bare-bare å dytte en kalkun inn i noe sånt.

Gammel 06-11-07, 20:59   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har enten torsk' eller Veronals variant. :lat: Den har tjent oss strålende. Skuffevarianten er veldig praktisk til å sjekke om maten er ferdig, litt mindre praktisk når man har den såpass høyt på veggen at det ikke er så lett å ta brettet ut ovenfra.

Vi har forresten uten pyrolyse. Jeg er usikker på om det var et riktig valg. :sjuske:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 21:25   #30
Libra
Bør lage seg en tittel selv

Libra sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Har nettopp kjøpt samme ovnen som Veronal. Har ettermontert teleskoputtrekk på den og er superfornøyd med det. Måtte velge mellom pyrolyse og teleskoputtrekk og valgte uttrekket. Synes ikke det er så ille å bare tørke kjapt av ovnene etter bruk.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 11:47   #31
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Libra, her.

Har nettopp kjøpt samme ovnen som Veronal. Har ettermontert teleskoputtrekk på den og er superfornøyd med det. Måtte velge mellom pyrolyse og teleskoputtrekk og valgte uttrekket. Synes ikke det er så ille å bare tørke kjapt av ovnene etter bruk.

Man er da ikke nødt til å velge mellom pyrolyse og teleskoputtrekk? Vi (eller kanskje mest jeg?) vurder å ettermontere dette: http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=78315 (Passer til ovnen vår i følge Siemens sine sider)

Har du forresten montert ovnen "i høyden"? Hvordan fungerer i så fall det med teleskoputtrekk?

Sist redigert av torsk : 07-11-07 kl 11:49. Årsak: La til spørsmål
Gammel 07-11-07, 11:53   #32
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Hva er teleskoputtrekk?

Gammel 07-11-07, 12:05   #33
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Hva er teleskoputtrekk?

At man kan dra skuffene helt ut, uten at de detter ned. De henger på noen teleskoparmer som sitter fast i ovnen. (Disclaimer: hvis ikke jeg har misforstått totalt, da).

Gammel 07-11-07, 12:21   #34
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

At man kan dra skuffene helt ut, uten at de detter ned. De henger på noen teleskoparmer som sitter fast i ovnen. (Disclaimer: hvis ikke jeg har misforstått totalt, da).

OK, ikke aktuelt for meg, altså. Jeg har stekevogn. Brettet/ene henger på døren og følger med døren ut.

Gammel 18-11-07, 00:43   #35
Stavangerjentå
Undrende

Stavangerjentå sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Stavangerjentå er litt kul
Standard

Nå har vi en kompyr der stekeovnen er inngrodd i fett og uhumskheter. I tillegg så burde jeg nok ikke ha forsøkt å gjøre den ren med stålull, for nå har den bak fettet innatt sjatteringer mellom brunt (opprinnelig farge) og grått (der jeg har skurt vekk den opprinnelige fargen). Klok av skade så skal vi derfor ha pyrolyse i Mieleovnen vi innstallerer i nyhuset og i tillegg så har Veronal lurt meg til å tro at dampovn kan gjøre meg til en bedre kokk, så da skal vi ha det i tillegg.

Selve stekeplaten vår skal være induksjon.

Stavangerjentå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:25.