Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Storebror blir invitert på ferie til Korea!

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-13, 23:07   #21
astrid_d
Superduperaktiv

Medlem siden: Oct 2006
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: Storebror blir invitert på ferie til Korea!

Å, det hørtes flott ut.
Jeg synes du bør la ham dra.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-13, 23:23   #22
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DollyDuck, her.

Han vet det ikke ennå. Storesøster vil gjerne fortelle til han selv når hun kommer på besøk her før jul.

Da synes jeg det er viktig at han får forståelsen at han kan velge helt selv når det gjelder dette, uten fare for å skuffe noen. Det er innmari stor forskjell på 12-åringer - noen gråter hver kveld når de er på leirskole noen døgn mens andre ville vært i stand til å legge ut på reise på egenhånd, om det så skulle være.

Gammel 26-10-13, 23:25   #23
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Da synes jeg det er viktig at han får forståelsen at han kan velge helt selv når det gjelder dette, uten fare for å skuffe noen. Det er innmari stor forskjell på 12-åringer - noen gråter hver kveld når de er på leirskole noen døgn mens andre ville vært i stand til å legge ut på reise på egenhånd, om det så skulle være.

Selvfølgelig!! Hvis han streiker fullstendig så er det ingen som blir såret eller lei seg.

Gammel 27-10-13, 08:04   #24
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Høres fantastisk spennende ut. Jeg ville ha latt ham dra.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 10:03   #25
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv

Lyppa sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det høres ut som en fantastisk mulighet både til å få oppleve en helt ny kultur og bli enda bedre kjent med storesøsteren sin. Jeg ville helt klart latt han reise hvis han ønsker et selv. Heldige gutten din!!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 12:30   #26
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har jo jeg null problemer med å være uten ungene i ukesvis av gangen, så jeg tenker at så lenge han vil, så er jo dette en fantastisk opplevelse. For en heldig gutt!

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 12:42   #27
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det høres fantastisk fint ut.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 12:50   #28
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde latt han reise om han ville det selv. Jeg var uten ungene i 7 uker da de var på ferie i hjemlandet til pappaen, det gikk helt fint. Det er kanskje litt annerledes når det er en av foreldrene, men så lenge han kjenner de godt, og er trygge på dem så går det sikkert bra.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Nå blir det jo mer og mer vanlig at skoler og kommuner innfører nullfravær for ferier og sånt da, så jeg vet ikke om jeg ville påstått at det skal så veldig mye til før rektor kan nekte fri. Men det er jo bare å søke det, jeg hadde definitivt latt min reise om han fikk en sånn mulighet.

Her er det ikke vanlig, her er det bare å søke om permisjon så får man det. Det er vel ikke så mange plasser det er innført?

Gammel 28-10-13, 16:42   #29
olena
Superaktiv

olena sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Vestfold
olena er litt kulolena er litt kul
Standard

Helt klart ville jeg latt han dra til Korea.
Det er veldig ryddig land, uten masse kriminalitet. Koreanere er veldig glad i barn, så de tas godt vare på.
Følte meg supertrygg i Seoul da vi var der, og en liten svipptur til Japan høres jo råartig ut. Er jo ikke langt over dit heller:-)

Håper han får en artig tur.
Mulig vi også skal til Korea igjen neste år:-)

Gammel 28-10-13, 16:51   #30
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Så fantastisk for han! Skjønner at du syns det er langt borte, men han kommer nok til å storkose seg.

Jeg sender ungene avgårde to uker hver sommer, vel og merke til Europa - jeg kjenner ingen som bor lenger borte som vil ha dem - og det går helt fint.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-11-14, 15:05   #31
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Hvordan gikk det, dro de?
(Beklager om du allerede har skrevet masse om det, har bare ikke fått det med meg og dette hørtes så spennende ut.)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.